עסקת ענק של איירון סורס: רוכשת חברת פרסום דיגיטלי ב-400 מיליון דולר

איירון סורס הישראלית, שהונפקה בבורסת ניו יורק לפני כארבעה חודשים, דיווחה על רכישת חברת הפרסום והמדיה הדיגיטלית Tapjoy האמריקאית, הרכישה הגדולה ביותר שעושה החברה עד כה • טאפג'וי צפויה לייצר הכנסות נטו של כ-81 מיליון דולר ב-2021 • מניית איירון סורס קופצת בוול סטריט

תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום
תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום

איירון סורס  הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לשוק האפליקציות והתמזגה בחודש יוני לחברת SPAC לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, מדווחת על רכישה ראשונה מאז שהפכה לציבורית: החברה הודיעה כי התקשרה בהסכם לרכישת חברת הפרסום והמדיה הדיגיטלית מארה"ב, Tapjoy תמורת 400 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה איירון סורס עד כה.

המניה של איירון סורס מזנקת בכ-8% בוול סטריט נכון לכתיבת שורות אלה.

"הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנו לשלב תוספות אסטרטגיות כדי להוסיף ערך רב יותר ללקוחות", אמר עומר קפלן, מייסד שותף באיירון סורס, שהוסיף כי "הרכישה מאפשרת לנו לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר, על ידי הגדלת טביעת הרגל שלנו בעולם ה-SDK (ערכות פיתוח תוכנה), שיפור יכולות המונטיזציה שלנו ומיצוב הפלטפורמה שלנו כחלק עמוק ואינטגרלי בעולם האפליקציות והמשחקים".

איירון סורס מספקת פלטפורמה של מוניטיזציה ופרסום עבור אתרים ואפליקציות. הפיתוח האחרון שלה מאפשר למפתחי האפליקציה להחליט אילו פרסומות יופיעו, וכך לשמור על איכות המותג שלהם בפני הלקוחות שלהם. בנוסף, החברה שחררה כלים חדשים למפתחים לעבודה עם מערכת ההפעלה של אפל, iOS. כלים אלו מספקים מידע רב יותר ממשתמשי האפליקציות, אשר מאפשר ניתוח איכותי יותר של אופן השימוש, ובהמשך יתורגמו להכנסות נוספות.

ג'ף דרוביק, מנכ"ל טאפג'וי, הוסיף כי "אנו שמחים להצטרף לאיירון סורס. הטכנולוגיה של Tapjoy מעניקה מונטיזציה, השגת משתמשים ומחקר לקוחות עבור כמה מהמותגים והמפתחים הגדולים בעולם, כאשר ה-SDK שלנו משולבת בכ-66,000 אפליקציות המגיעות ליותר מ-1.6 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. אנו מאמינים שאיירון סורס היא השותפה האידיאלית למינוף נוסף של המוצרים והמומחיות שלנו להמשך הצמיחה".

מנכ"ל ומייסד משותף איירון סורס, תומר בר זאב, הוסיף כי "יש לנו היסטוריה ארוכה של צמיחה אורגנית מוצלחת. אנו מתכננים להמשיך ולרכוש בשוק כדי לבנות את הפלטפורמה העסקית המקיפה וממוקדת הלקוח בכלכלת האפליקציות".

איירון סורס תרכוש את טאפג'וי תמורת סך הכל כ-400 מיליון דולר. החברה צפויה לייצר לאיירון סורס הכנסות נטו של כ-81 מיליון דולר ב-2021.

זינוק ברווחים ובהכנסות

איירון סורס הציגה ברבעון השני הכנסות של 135 מיליון דולר, צמיחה של 82.6% לעומת הרבעון המקביל ושל 12.8% לעומת הרבעון הקודם. מתחילת השנה נרשמה צמיחה של 88.5% בהכנסות, שהסתכמו בכ-255 מיליון דולר.

הרווח הנקי ירד, בעיקר בשל הפסקת פעילות זמן קצר לפני המיזוג: הרווח ברבעון היה 10 מיליון דולר, לעומת 23.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית הראשונה הרווח הסתכם ב-20.2 מיליון דולר לעומת 46.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אם בוחנים רק את הרווח של הפעילות הנמשכת, הרווח ירד בשיעור מתון יותר של כ-6.5% הן ברבעון והן במחצית.

על בסיס Non-GAAP, איירון סורס רשמה ברבעון רווח נקי של 39.8 מיליון דולר, עלייה של 129%, והרווח למניה הסתכם ב-4 סנטים. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 46 מיליון דולר, עלייה של 124%.

איירון סורס צופה הכנסות של 125-130 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 45% לעומת הרבעון המקביל (אך ירידה לעומת הרבעון השני), וה-EBITDA צפוי להסתכם ב-43-45 מיליון דולר, עלייה של 47%. בשנה כולה התחזית היא להכנסות של 510-520 מיליון דולר, צמיחה של 55% מ-2020, ו-EBITDA של 173-178 מיליון דולר, עלייה של 69%.