גל"צ, גרסת המפקדת: "יותר עיסוק בנושאים אזרחיים, חברתיים וכלכליים ופחות ציביון פוליטי"

אלטשטיין, שמשמשת מתוקף תפקידה גם כעורכת ראשית, הבהירה כי הנושאים המדיניים, הפוליטיים וכיו"ב יישארו תחומי סיקור ודיון חשובים ומשמעותיים בהיבטים החדשותיים

גלית אלטשטיין / צילום: גלי צה''ל
גלית אלטשטיין / צילום: גלי צה''ל

"יותר עיסוק בנושאים אזרחיים, חברתיים וכלכליים ופחות ציביון פוליטי" - כך רואה מפקדת גל"צ הנכנסת את שידורי התחנה מעתה והלאה. חזונה הוצג השבוע בפגישת ראשי מחלקות של התחנה שהופצה בהמשך לכל עובדי התחנה.

גלית אלטשטיין, שמשמשת מתוקף תפקידה גם כעורכת ראשית הבהירה כי הנושאים המדיניים, הפוליטיים וכיו"ב יישארו תחומי סיקור ודיון חשובים ומשמעותיים בהיבטים החדשותיים. לצידם, יועצם מקומם של נושאים דוגמת בריאות, חינוך, רווחה, שוק העבודה, טכנולוגיה, משבר האקלים ועוד - בדגש על שיבוצי כתבים ופרשנים המתמחים בתחומים אלה ויצירת רצועות שידור שיאפשרו להם ביטוי מרבי.

גל"צ כידוע ספגה בשנים האחרונות ביקורת קשה על הפוליטיזציה שעברה, על אובדן סטנדרטים עיתונאיים וטשטוש מוחלט של גבולות בין דעה ופרשנות לעובדות וחדשות. אלטשטיין, כך נראה, נחושה להפוך את התחנה לבעלת ציביון ציבורי. היא הבהירה כי תפעל להתכנסות לגבולות הגזרה המתבקשים מגל"צ כתחנת שידור ציבורית-ממלכתית-צבאית, מתן דגש ובולטות למקצועיות, הישגיות, יצירתיות וחדשנות בכלל שידורי התחנה - עיתונאיים ואחרים, חיזוק וביסוס עמוד השדרה המקצועי שלה, מתן ערך מוסף לצה"ל והפחתת עיסוקם של לובשי מדים בנושאים פוליטיים מובהקים.

הסגנון של חלק מהמגישים - ביניהם יעקב ברדוגו - עורר לא אחת סערות תקשורתיות. אלטשטיין אמנם לא התייחסה באופן ספציפי לאף גורם בתחנה, אך הבהירה כי עיתונאי ושדרני גל"צ יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, לשון משתלחת החותרת תחת לגיטימיות של האחר, או היעדר ביסוס עובדתי.

לדבריה, הדברים נכונים לכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות: "גל"צ תקפיד על שיח מכבד, מנומק וענייני בכל גזרות השידור הן כלפי המאזין, והן בין כלל המשתתפים בשידור - אנשי המערכת ואורחים. גל"צ אינה רשת חברתית. חזקה עלינו לבדוק ולאמת מידע, לבקש תגובות ולהביאן בשידור, ולעשות הכל על מנת לשקף למאזין מורכבויות שונות".

אלטשטיין מתעתדת לצמצם את מקומם של חיילים בתפקידי עריכה ובמקביל לחזק את מעמדם של העורכים כקובעי תכני שידור. לשיטתה, לעורך אמור להיות מקום משמעותי בהחלטה על התוכן אך והיכולת הזאת מגיעה עם ותק וניסיון, מה שאין בד"כ לחיילים. זאת יחד עם המורכבות שנובעת מעיסוקם של לובשי מדים בנושאים פוליטיים.