הרשת החברתית האמריקאית האחרונה עוזבת את סין

מיקרוסופט הודיעה היום שהיא מתכוונת לסגור את הגרסה המקומית של לינקדאין בסין • החברה תשיק במקום הרשת החברתית אפליקציה לחיפוש עבודה

לינקדאין. נאסף מידע על כ-500 מיליון משתמשי הרשת החברתית / צילום: Shutterstock, Worawee Meepian
לינקדאין. נאסף מידע על כ-500 מיליון משתמשי הרשת החברתית / צילום: Shutterstock, Worawee Meepian

מיקרוסופט הודיעה שהיא תסגור את הגרסה המקומית של לינקדאין בסין. לינקדאין (LinkedIn) היא הרשת החברתית הגדולה היחידה מארצות הברית שעדיין פעלה בסין. השירות הושק ב-בסין ב-2014 עם תכונות מוגבלות כדי לעמוד באכיפה של חוקי האינטרנט המחמירים במדינה.

"ההחלטה שלנו להשיק גרסה מקומית של לינקדאין בסין ב-2014 הונעה מהמטרה לחבר בין אנשי המקצוע בעולם ולהפוך אותם למוצלחים יותר. זיהינו כי הפעלת גרסה מקומית בסין פירושה עמידה בדרישות ממשלת סין בפלטפורמות אינטרנט. למרות שאנו תומכים בחופש הביטוי, נקטנו בגישה זו על מנת ליצור ערך עבור חברינו בסין ובעולם. קבענו גם מערך ברור של הנחיות שיש לפעול על פיהן אם נזדקק להעריך מחדש את הגרסה המקומית בסין", כך כתבו בבלוג החברה.

אנשים שמכירים את הנושא אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי רגולטור האינטרנט בסין אמר ללינקדאין במרץ לנהל את התוכן בצורה טובה יותר ונתן להם תאריך יעד של 30 יום כדי לעמוד בדרישה. כעת החברה אמרה שהיא תסגור את השירות בסין בגלל "סביבת הפעלה מאתגרת משמעותית ודרישות תאימות גדולות יותר בסין".

"למרות שמצאנו הצלחה בסיוע לחברים סינים למצוא מקומות עבודה והזדמנויות כלכליות, לא מצאנו את אותה רמת הצלחה בהיבטים החברתיים של שיתוף ועדכון. אנו גם עומדים בפני סביבת הפעלה מאתגרת משמעותית ודרישות תאימות גבוהות יותר בסין. לאור זאת, קיבלנו את ההחלטה לסגור את הגרסה המקומית של לינקדאין בהמשך השנה", נכתב בבלוג.

עם זאת, מיקרסופט לא עוזבת את סין. בבלוג החברה צוין כי בהמשך השנה תושק אפליקציה חדשה לחיפוש עבודה בשם InJobs, שלא תכלול אלמנטים של רשת חברתית. "האפליקציה לא תכלול היבטים חברתיים או את היכולת לשתף פוסטים או מאמרים. כמו כן, נמשיך לעבוד עם עסקים סינים כדי לסייע להם ליצור הזדמנות כלכלית", נכתב.