הפועלים גייס מיליארד דולר בהנפקה פרטית בינ"ל של אג"ח COCO ירוק

הבנק השלים היום את שלב התמחור בהנפקה פרטית בינלאומית למשקיעים מוסדיים, שזכתה לביקושים בהיקף של למעלה מ-2.6 מיליארד דולר • לראשונה בישראל הונפקו אג"ח מסוג COCO ירוק, ובכוונת הבנק להשתמש בסכום השווה לתמורת ההנפקה לטובת מימון של פרויקטים ירוקים ידידותיים לסביבה

מנכ''ל בנק הפועלים, דב קוטלר / צילום: איל יצהר
מנכ''ל בנק הפועלים, דב קוטלר / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים  דיווח הבוקר (שישי) כי השלים את שלב התמחור בהנפקה פרטית בינלאומית למשקיעים מוסדיים בהיקף של מיליארד דולר של כתבי התחייבות נדחים המירים מסוג COCO. זאת במסגרת גיוס רחב בקרב משקיעים מוסדיים בארה"ב, באיחוד האירופי, בבריטניה ובמדינות נוספות ברחבי העולם. ההנפקה זכתה לביקושים בהיקף של למעלה מ-2.6 מיליארד דולר בקרב עשרות גופי השקעה מובילים ברחבי העולם.

ההנפקה היא של אגרות חוב מסוג COCO (כתבי התחייבות נדחים המירים) לתקופה מקסימלית של 10.25 שנים ובריבית שנתית של 3.255%.

מתוך רצון לגוון את בסיס המשקיעים ולייצר אופטימיזציה במבנה ההון, הונפקו אג"ח מסוג COCO ירוק (Green Bond) בהתאם לעקרונות הבינלאומיים לאג"ח ירוק של ה-ICMA - ולראשונה בישראל.

בכוונת הבנק להשתמש בסכום השווה לתמורת ההנפקה לטובת מימון של פרויקטים ירוקים ידידותיים לסביבה בתחומים של אנרגיות מתחדשות, תחבורה ירוקה, בנייה ירוקה, מחזור פסולת והתייעלות אנרגטית. ההנפקה הייחודית, הנעשית לראשונה בישראל על ידי בנק הפועלים, תומכת בשאיפת הבנק להמשיך ולקדם מימון והשקעות בתשתיות ירוקות בישראל ולסייע בהשגת יעדי מדינת ישראל במעבר לכלכלה דלת פחמן.

כתבי ההתחייבות יירשמו למסחר במערכת "רצף מוסדיים" בבורסה בישראל.

ההנפקה התבצעה בהובלת החתמים הבינלאומיים ברקליס, ג'יי.פי מורגן, סיטי, מורגן סטנלי, ג'פריס והמפיץ הישראלי פועלים IBI.

מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר: "הביקושים הגבוהים בהנפקה מהווים עדות נוספת למובילות של הבנק ולאמון הרב שהבנק זוכה לו בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים. ההון שגויס יאפשר לבנק להמשיך במגמת הצמיחה המואצת ולייצר אופטימיזציה בניהול ההון שלו".