גוגל מציגה את דגמי פיקסל 6 החדשים, בתוכם מערכת עצמאית על שבב של החברה

גוגל מציגה הערב את ה-Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro • המחירים יתחילו מ-599 דולרים לדגם הרגיל, ו-899 דולרים לפרו, והמוצר יגיע לחנויות ב-28 באוקטובר

פיקסל 6 / צילום: צילום מסך
פיקסל 6 / צילום: צילום מסך

20:50

לפי גוגל, Tensor תהפוך את ההקלדה להרבה יותר מהירה. גוגל עושה הדגמה עם תמלול, ונראה שזה עובד טוב. גם תמלול מהיר וחכם, וגם יבין אם צריך לשלוח את ההודעה אם תגידו "Send" - במקום לתמלל את המילה הזו.

שבב הטנסור של גוגל / צילום: צילום מסך
 שבב הטנסור של גוגל / צילום: צילום מסך

גוגל הציגה גם שיפורים לביצוע שיחות בצורה נוחה יותר: כך לדוגמה, גוגל תציג לך זמני המתנה משוערים, או תתמלל את האפשרויות שהשיחה נותנת לכם. בנוסף, גוגל מציגה יכולות תרגום בזמן אמת, מכל מקור שהוא. הפיקסל 6 אמורים להגיע לחנויות ב-28 באוקטובר, ואפשר לבצע הזמנה מוקדמת כבר מהיום. נזכיר, שאין יבואן רשמי לגוגל בישראל, ועל כן זהו מוצר שלא נמכר רשמית בארץ. 

גוגל מתמחרת את המכשירים החדשים במחירים תחרותיים במיוחד. דגם הפרו שלה, שיעלה 899 דולרים, אמור להתחרות מול מכשירי הדגל של כל החברות הגדולות, כמו אפל וסמסונג. המכשירים המתחרים עולים הרבה יותר מהבחינה הזו. בנוסף, גם חברות כמו וואן פלוס שמביאות בדרך כלל את הבשורה מבחינת המחירים צריכות להרים גבה עם הכרזה כזו מצד גוגל.

20:30

גוגל מדברת על מערכת מצלמות משודרגת לפיקסל 6: המצלמה הראשית עם חיישן 50 מגה פיקסל, קולט פי 2.5 אור יותר מהדור הקודם, וישנו עוד חיישן אולטרה רחב של 12 מגה פיקסל, וחיישן טלפוטו של 48 מגה פיקסל, עם זום אופטי עד פי ארבעה.

גוגל מדברת על פיצ'רים במערך הצילום: בין היתר, Magic Eraser. אתם יכולים פשוט למחוק דברים ברקע בתמונה שצילמתם, כאשר בינה מלאכותית ממלאת את החוסר שנוצר בתמונה אחרי שמחקו את הדמויות. לפי גוגל, זה יכול לעבוד גם עם תמונות ישנות יותר שלא צולמו בפיקסל 6.

בנוסף, יש תוכנה שתטפל בפנים מטושטשות - אם הפיקסל מזהה פנים, אז הוא עובר למצלמה עם החיישן האולטרה רחב, שם יש חשיפה מהירה יותר. אם המצלמה הראשית מצלמת מטושטשת, אז זה לוקח את החשיפה הטובה יותר.

החברה גם הציגה את Motion Mode - שזה כמו מצב דיוקן שאנחנו מכירים - משמע, מצב בו המצלמה מזהה את האובייקט ומטשטשת את הרקע.

בנוסף, שיתוף פעולה בין Snap לגוגל הוליד פיצ'ר חדש שיאפשר להקיש פעמיים בגב המכשיר, והוא יפתח את המצלמה ישר בשביל תמונה מהירה.

אחת הבעיות שגוגל רוצה לטפל בהן בנושא המצלמות, זה ההטייה שיש לאנשים בעלי עור כהה. גוגל מדברת על "equitable camera" - סוג של מצלמה שיוויונית יותר - שתדע להכיל יותר טוב גווני עור אחרים. לכן, גוגל משיקה את Real Tone,שתפחית את קליטת האור בתמונה כדי שזה לא יהפוך אנשים בעלי עור כהה לאפרפרים או נמרחים.

20:20

גוגל מסבירה על ה-Material You, מערכת העיצוב שלה באנדרואיד 12 שתהיה מערכת ההפעלה בפיקסלים החדשים. מערכת העיצוב הזו אמורה להתאים את העיצוב בדיוק בשביל המשתמש. 

גוגל אומרת שיש שבב אבטחה נוסף בתוך המכשיר, בשם Titam M2, שאחראי על סיסמאות ה-PIN ושאר הסיסמאות. גוגל אומרת שזה מאפשר לה לתת חמש שנים של עדכוני אבטחה.

גוגל מדברת על Security Hub, שיעזור לכם להגן כמו שצריך על המכשיר שלכם - שינויי סיסמה והוספת עדכונים כאלו ואחרים. בנוסף, שם תוכלו לראות אילו אפליקציות משתמשות באילו הרשאות.

גוגל אמרה כי "שבבים למובייל פשוט לא הצליחו לעמוד בקצב המחקר של גוגל, ובמקום לחכות שהם יעמדו בקצב - חזרנו למעבדה, והחלטנו לעשות זאת בעצמנו".

20:10

הפיקסל 6 הרגיל הוא בעל עיצוב חדש. מערך הצילום האחורי נראה כמו דבשת אחורית, ובפנים יש אנדרואיד 12, עם טכנולוגיית Always-On. הדגם הרגיל יעלה 599 דולרים.

פיקסל 6 פרו / צילום: צילום מסך
 פיקסל 6 פרו / צילום: צילום מסך

המסכים בהם יגיעו הדגמים הם מסך FHD+ בגודל 6.4 אינץ' עם קצב רענון עד 90 הרץ לדגם הרגיל, ולפרו יש מסך QHD+ בגודל 6.7 אינץ' ועם קצב רענון של עד 120 הרץ.

הפיקסלים מיוצרים מאלומיניום ממוחזר, וגוגל מבטיחה עדכוני תוכנה קבועים למכשיר. כפי שדווח, גוגל מציגה את ה-Tensor - מערכת על שבב של החברה בתוך המכשיר.

19:50

הערב, ענקית הטכנולוגיה גוגל תקיים אירוע ההכרזה שלה, בה היא תכריז על דגמי הפיקסל החדשים, ה-Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro. למעשה, היו מספר הדלפות והכרזות שעוזרות לנו להבין מה יש במכשיר החדש. בין היתר, החברה תכניס מערך שבבים עצמאי (סוג של) למכשירים החדשים שלה.

האירוע יתחיל בשעה 20:00 שעון ישראל, הצטרפו אלינו לעדכונים חיים כאן בגלובס

מה אנחנו כן יודעים? על פי ההדלפות המדוברות, לדגם הפרו יהיה מסך QHD+ בגודל 6.7 אינץ, עם קצב רענון של 120 הרץ - קצב רענון גבוה. המסך יהיה מעוקל מעט בקצוות. מבחינת המצלמות, יהיה מערך צילום משולש: חיישן ראשי בעל זווית רחבה, חיישן שני אולטרה רחבה וחיישן טלפוטו עם זום אופוטי X4. החיישן הרחב הראשי קולט 150 אחוז יותר אור

על פי אותם הדיווחים, הדגם הרגיל עם מסך FHD+ בגודל 6.4 אינץ', עם קצב רענון של 90 הרץ. מערך הצילום כאן מאבד את חיישן הטלפוטו שיש בדגם הפרו.

לשני המכשירים יהיה את ה-Tensor SoC - מערכת השבבים שגוגל בנתה - משמע יש רכיבים שמיוצרים על ידי גוגל וככל הנראה ישנם עוד רכיבים בפנים שאינם שלה. נסביר - Tensor עם מערכת על שבב (SoC) שזה בעצם מעגל שמכיל בתוכו את רוב התפקודים של מחשב: מעבד, זיכרון, בקרים שונים וגם אמצעי אחסון. מה שכן, שבב האבטחה שלה Titan M2 בפנים. ובנוסף, יש חיישן טביעת אצבע.

על פי דיווחים, המחירים יתחילו מ-599 דולרים לדגם הרגיל, ו-899 דולרים לפרו.