מקום תחת השמש: כמה בתי מלון חדשים יוקמו במצפה רמון?

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות יצאו למכרז במטרה לשווק ארבע חטיבות קרקע לתכלית פיתוח מלונאי, שיהיה בהיקף של 780 יחידות • גודל המגרשים נע בין 17-44 דונם, ומחיר הקרקע ועלויות הפיתוח מגיעים ל-11 מיליון שקל

מצפה רמון / צילום: Shutterstock
מצפה רמון / צילום: Shutterstock

מצפה רמון בדרך להרחבת היצע המלונות שלה: לאחרונה יצאו רשות מינהל מקרקעי ישראל ומשרד התיירות למכרז במטרה לשווק ארבע חטיבות קרקע לתכלית פיתוח מלונאי, שיהיה בהיקף של 780 יחידות. גודל המגרשים נע בין 17 ל-44 דונם, ומחיר הקרקע ועלויות הפיתוח (המרכיב הדומיננטי בהשקעה) מתחילים ב-4.35 מיליון שקל, ומגיעים ל-11.37 מיליון שקל. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא מרץ 2022.

הפעם האחרונה שבה רמ"י שיווקה קרקע במצפה רמון לייעוד מלונאות הייתה ב-2013. חטיבת הקרקע ששווקה אז הייתה בגודל של 21 דונם, אך לא היה לה ביקוש. כעת מקווים כי יזמי המלונות ירצו להגיע לאזור הדרום שהתחדש השנה במלונות, בהם סיקס סנסס שחרות וקדמא של ישרוטל, הממוקם בשדה בוקר.

במצפה רמון היצע חדרי הלינה מגוון. הוא מתחיל "מלמעלה" עם אחד המלונות המפוארים והיקרים ביותר בארץ, מלון בראשית של ישרוטל, המונה 112 יחידות אירוח. מלונות נוספים כוללים את פונדק רמון, גם הוא של ישרוטל, המונה 96 יחידות אירוח; ואת מלון סוויטות רמון של רשת סמארט הוטלס ובו 60 יחידות. לתיירי מצפה רמון מוצעים גם מלונות בוטיק כמו צוקים, סול ואייבקס. עוד בנמצא מתחמי גלמפינג (אוהלי יוקרה) ואכסניות נוער. בסך-הכול מגיע ההיצע לכ-2,200 מיטות ביחידות אירוח.

בנוסף ליחידות הללו מוצעים עוד כ-80 נכסי דירות להשכרה לטווח קצר (Airbnb) ואפשרויות לינה בחניונים של רשות הטבע והגנים, אירוח בסגנון בדואי, צימרים ועוד.

בתיירות הר הנגב מעריכים כי "מצפה רמון מסוגלת להלין היום כ-3,000 בני אדם. זהו הישג עצום ונטל עצום על יישוב שגודל האוכלוסייה שלו הוא רק פי שניים מזה".