מהי המסעדה הכי פופולרית וכמה תקציב יש להם: ביקור במטבחון של סיבוס

המנה האהובה על ההייטקיסטים, התלונה הכי נפוצה אצל הלקוחות והסנג'ורים מהחבר'ה בבית שמבקשים המלצות • ביקור במטבחון של סיבוס • הברזייה 

מימין: מאי סהר, דניאל לוי ברק, יניב מזרחי. במטבחון סיבוס / צילום: איל יצהר
מימין: מאי סהר, דניאל לוי ברק, יניב מזרחי. במטבחון סיבוס / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

סיבוס, פלטפורמה לסבסוד ארוחות לעובדים

משתתפים בשיחה:

1. מאי סהר, 25, מאורסת, גרה באבן יהודה. מפתחת תוכן והדרכה, 4 שנים בחברה

2. דניאל לוי ברק, 29, נשואה, גרה בנתניה. מנהלת מוצר ונכסים דיגיטליים, שנה וחצי בחברה

3. יניב מזרחי, 40, נשוי + 4, גר בעולש. מנהל מכירות במסעדות, 5 שנים בחברה

מה במטבחון:

מכונת קפה, מכשיר סודה סטרים ומסחטת מיצים. חלב, תה, תרכיזי מיץ, קפסולות קפה, פירות, שיבולת שועל, ממרחים ורטבים.

על מה מדברים? 

מה זה סיבוס? חברת הטבות לעובדים שמתמחה באוכל ומעניקה שירות לכ-4,000 חברות וארגונים בישראל. חלק מתאגיד Sodexo העולמי העוסק בשירותים לעובדים.

איך הגעתם לתפקיד? יניב הוא מסעדן שחצה את הקווים: בין היתר היה בעלים של מסעדת מאמות בשוק הכרמל. כשנולדו לו תאומים וחיפש עבודה קרובה לבית, הצטרף לסיבוס. מאי הגיעה כחיילת משוחררת, בהתחלה עבדה כנציגת שירות, ובתוך חודשיים קודמה. דניאל עבדה קודם בכלל ביטוח.

סדר יום: יניב מחלק את זמנו בין הבית, המשרד והשטח: "כך אני נשאר עם האצבע על הדופק ומוצא את המסעדות החדשות הטובות". דניאל מגיעה למשרד שלוש פעמים בשבוע. "יש לנו מטבחון כיפי גדול ואנחנו עושים ביחד הזמנות בצהריים". כולם יודעים שכשמתחילים לעבוד בסיבוס עולים במשקל. "כי הדיבור הוא כל היום על אוכל", מסבירה דניאל. מאי ניסתה לחמוק מהגורל: "בהתחלה הזמנתי רק סלטים, זה לא החזיק הרבה זמן. עכשיו כשאני מאורסת אני מקפידה, ופחות מזמינה המבורגרים וסושי".

תקציב מסעדות ממוצע: בסיבוס מחזיקים במידע נפיץ באשר לתקציבי ההסעדה של החברות השונות. "הסכומים שעובד מקבל הם בין 600 ל-1,000 שקל", מספרת דניאל. "בהייטק זה יכול להגיע ליותר מאלף". בכירים מקבלים יותר? לא בהכרח. "אבל יש להם כרטיסי מאסטר לפגישות יקרות במיוחד במסעדות". עובדי סיבוס מקבלים גם תקציב חודשי, שאותו הם מסרבים לחשוף: "תקציב מכובד, אבל תמיד יש מקום לשיפור", רומז יניב.

מה מזמינים? יניב מספר שהמבורגר ואסייתי מככבים אצל העובדים בחברות, לצד המטבח הישראלי - חומוס ושווארמה. "עובדים גם מזמינים גלידות באמצע היום", מגלה דניאל. המסעדה הפופולרית ביותר - למרבה ההפתעה - היא הביסטרו התל אביבי קפה נואר, ומנת הדגל היא השניצל המפורסם. ומה אוכלים עובדי סיבוס עם התקציב הסודי? יניב, כמו עובד ממוצע - חומוס והמבורגר, ומאי מביאה מהבית ושומרת את הסיבוס לפינוק בערב עם בן זוגה. הם מתעקשים שההיצע בנתניה לא נופל מזה של גוש דן.

וולט: לפני שנתיים וחצי החברה החלה בשיתוף פעולה שמאפשר להזמין בוולט על חשבון הסיבוס: "הקורונה טרפה את הקלפים והשת"פ עם וולט נתן לנו פוש עצום", אומר יניב. דניאל: "מה שעוד נכנס זה השוברים לרשתות. בהייטק אפשרו לעובדים להשתמש בסיבוס גם בסגרים, כדי לקנות בסופר".

במשרדי סיבוס / צילום: איל יצהר
 במשרדי סיבוס / צילום: איל יצהר

המסעדנים: העמלות הגבוהות של חברות הסליקה והשילוח הן סוגיה מורכבת מול המסעדות. לא במקרה מחלקת הסחר בנויה מעובדים מהתחום. "כמסעדן לשעבר קל לי ליצור קשרים עם מסעדות - אני מכיר מבפנים איך הן עובדות", מעיד יניב.

אחי, תעשה ג'סטה: יניב מספר על סנג'ורים תכופים מהחברים. "מתקשרים אלי ואומרים: אחי, אני נוסע עם המשפחה לצפון, איפה כדאי לאכול? אפילו באים בדרישות, אבל תמיד יש לי משהו בשלוף״. ויש את תרבות החינמים הידועה, כפי שמספרת דניאל: "שואלים אותי המון על הנחות של סיבוס״.

תלונות: מאי אמונה על הטיפול בלקוחות - גם כשהם מתלוננים: "לקוח יכול להתלונן אם לא קיבל סכו"ם. אנחנו מזכים על דברים כאלה. לא נשאיר לקוח לאכול חסה עם הידיים". ויש סיפורים יותר פיקנטיים: "לקוח טען שלא ביצע עסקאות וביקש זיכוי, לאחר בדיקות במצלמות האבטחה של המסעדות שחוייב, גילינו שגרושתו השתמשה לו במספר הסיבוס ללא ידיעתו".