"רואים עלייה מאוד גדולה במספר התקפות הסייבר בישראל"

צ'ק פוינט רשמה ברבעון האחרון רווח נקי בגובה כ-220 מיליון דולר, נמוך ב-4.8% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה עקף ב-5 סנטים את תחזיות האנליסטים • גיל שויד: "חייבים להעלות את רמת האבטחה. בתי חולים הם הסקטור הכי רגיש ובעייתי בהתמודדות שלו"

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  עקפה את תחזיות האנליסטים ואת תחזית הרווח שהיא עצמה ניפקה ברבעון הקודם, כשרשמה ברבעון השלישי הכנסות של 534 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בסך 1.65 דולר למניה. במקביל, החברה מעלה את התחזית שלה ל-2021 - באמצע טווח התחזית, שהיא גבוהה ב-1% בשורת ההכנסות ובכ-4% ברווח הנקי למניה לעומת התחזית המקורית.

ההכנסות הרבעוניות משקפות צמיחה של 4.9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020, שיעור צמיחה גבוה יותר מרבעונים קודמים. ההכנסות ממכירת מוצרים ורישיונות ירדו ב-0.9% ל-119 מיליון דולר, אך ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו ב-12.6% ל-190 מיליון דולר וההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה עלו ב-2.2%.

הרווח הנקי של צ'ק פוינט לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם ב-187 מיליון דולר, ירידה מ-201 מיליון דולר ברבעון המקביל על רקע עלייה בהוצאות התפעוליות וירידה בהכנסות הפיננסיות. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם עלות התגמולים ההוניים לעובדים, צ'ק פוינט רשמה ברבעון רווח נקי בגובה כ-220 מיליון דולר, נמוך ב-4.8% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה עקף ב-5 סנטים את תחזיות האנליסטים.

החברה ייצרה ברבעון השלישי תזרים של כ-251 מיליון דולר מפעילות שוטפת, גבוה ב-1.3% מהרבעון המקביל, ומתחילת השנה התזרים מפעילות הסתכם בכ-889 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לצ'ק פוינט כ-3.8 מיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך (סכום המהווה כמעט רבע משווי השוק של החברה). זאת לאחר שבמהלך הרבעון צ'ק פוינט הודיעה על רכישת חברת עב-ענן מישראל בתמורה ל-234 מיליון דולר, וכן הודיעה על הרחבת התוכנית שלה לרכישה עצמית של מניות.  

"ממוצע שבועי של 1,000 התקפות לארגון"

במסיבת עיתונאים שנערכה באמצעות זום סקר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל החברה, את מצב שוק אבטחת הסייבר: "אנחנו רואים בישראל עלייה מאוד גדולה בהתקפות סייבר -  ההתקפות פר ארגון עלו לכמעט 1,000 בממוצע בשבוע. סקטור הרפואה הוא אולי הכי מותקף וחשוף היום, עם עלייה של מעל 100% בהתקפות עליו - מעל 1,400 התקפות בשבוע".

שויד נשאל על התקפת הסייבר שבוצעה לאחרונה על בית החולים הלל יפה, וציין כי אינו יכול למסור פירוט בשל צו איסור פרסום, אך הדגיש כי "אנחנו מתריעים על כך שהתעשייה בכללותה לא מוגנת מפני התקפות מהדור החמישי. חייבים להעלות את רמת האבטחה. בתי חולים הם הסקטור הכי רגיש ובעייתי בהתמודדות שלו, משום שזו סביבה פתוחה, הטרוגנית, עם מכשירים ישנים וחדשים".

באופן כללי הוא הוסיף כי "לצערנו, מרבית הפתרונות הקיימים לא מצליחים למנוע התקפות. הם לא עוסקים במניעת ההתקפות, אלא בזיהוי וניסיון לתקן את הנזקים, ובהרבה מקרים זה מאוחר מדי - לוקח לפעמים ימים, שבועות ואף חודשים שבהם ארגון לא מתפקד, או מתפקד ברמה החלקית. יש המון ספקי אבטחה, מאוד קשה לנהל את זה וגם נוצרים ביניהם הרבה חורים. צריך פתרונות שיעבדו יחד, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות בצ'ק פוינט עם ארכיטקטורת אינפיניטי - לאבטח ענן, רשת, משתמשים וגישה מרחוק, על פלטפורמה אחת שנותנת ניהול אחיד".

ההכנסות מהפלטפורמה הזו צמחו ברבעון ב-172% לעומת הרבעון המקביל.

"רכישת עב-ענן - מהחשובות שעשינו בשנים האחרונות"

שויד גם הרחיב על רכישת עב-ענן, שמרחיבה את פעילות האבטחה בתחום האימייל בענן: "זה תחום שגדל מאוד מהר, חברות מעבירות את האימייל לענן, ורק האבטחה בתחום צפויה לגדול ב-4 שנים ב-150%, ל-2 מיליארד דולר. הפתרונות הקיימים של אבטחת אימייל לא ממש מתאימים לאימייל בענן, והרבה מתקפות מתחילות באימייל, כגון פישינג או הורדת malware למחשב. לעב-ענן יש 5,000 לקוחות ויש פה פוטנציאל ענק בשוק שעובר טרנספורמציה. זו רכישה מהחשובות שעשינו בשנים האחרונות".

סמנכ"לית הכספים טל פיין מסרה כי מעל 250 עובדים הצטרפו לחברה ברבעון האחרון. כמו כן היא ציינה כי היחלשות הדולר (בעיקר מול השקל) פגעה ברווחי צ'ק פוינט ברבעון ב-5 מיליון דולר.

תחזית החברה לרבעון הרביעי היא להכנסות של 560-605 מיליון דולר - אמצע טווח התחזית דומה לתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי למניה Non-GAAP יסתכם ב-2.02-2.22 דולר - במקרה זה, אמצע טווח התחזית גבוה מתחזיות האנליסטים.

בכך עולה כאמור התחזית השנתית, ו-2021 תסתיים עם הכנסות של 2.127-2.172 מיליארד דולר, צמיחה של 3%-5.2% לעומת 2020, כאשר הרווח הנקי למניה יהיה 6.81-7.01 דולר, לעומת 6.78 דולר ב-2020.