שמאית רשות מקרקעי ישראל מירי רימון הודיעה על פרישה מתפקידה

רימון כיהנה בתפקיד 8 שנים והשתתפה בעיצוב תוכנית "מחיר למשתכן" • מתעתדת לעבור לשוק הפרטי

מירי רימון / צילום: אורטל צבר
מירי רימון / צילום: אורטל צבר

השמאית הראשית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), מירי רימון, הודיעה כי היא פורשת מתפקידה ועוברת לשוק הפרטי. זאת לאחר 8 שנות כהונה בתפקיד.

תפקיד שמאי רמ"י נחשב לתפקיד חשוב ורגיש, שכן השמאי אחראי על כלל השומות שנערכות עבור רמ"י, שמסתכמות בממוצע של 30 מיליארד שקל בשנה. על אף זאת, עיקר התפקיד נעשה "מאחורי הקלעים".

כך, במהלך 8 שנות כהונתה בתפקיד, רימון הייתה שותפה פעילה בתוכניות מחיר למשתכן ודיור במחיר מופחת, שהיו מסלולי השיווק העיקריים של רמ"י למגורים בשנים האחרונות, והשפיעו על עשרות אלפים שזכו בהגרלות. 

בימים אלו שותפה רימון לפרויקט של פיתוח אלגוריתם (AI) שיתחקה אחר שווי הקרקע, לשימוש בחלק מעסקות רמ"י, וזאת במסגרת יעדי הארגון לשיפור וייעול השירות לחוכרים. רמ"י משקיעה בפרויקט זה תשומות רבות, וצופה שעם סיומו יוכלו חוכרים לבצע עסקות פשוטות באופן ממוכן.

רימון החלה את דרכה בתחום הנדל"ן כמנהלת שיווק, והייתה שותפה בשיווק פרויקטים שונים, בהם עיר דוד, ממילא, מגדלי ירושלים והילטון מלכת שבא. את דרכה הציבורית החלה לפני 20 שנה במשרד המשפטים כשמאית מחוזית באגף השמאי הממשלתי, ובהמשך עברה לרמ"י. יא מוסמכת במנהל עסקים, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים ובוגרת תוכנית המנהיגות של קרן ווקסנר לבכירים בשירות הציבורי באוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

מרמ"י נמסר כי "במסגרת תפקידה מיצבה רימון את אגף שמאות ברמ"י כאגף מקצועי ומשמעותי לפעילות העסקית. בשנים בהם שמשה כשמאית הרשות, הובילה רימון שינויים משמעותיים לייעול ושיפור מערך השומות ברשות מקרקעי ישראל שלו השפעה ישירה על ניהול העסקות, ופעלה לייעול הליכי השומה, העלאת רמת השומות ורמת השירות לחוכרים".

רימון מסרה כי "אני מסיימת את תפקידי מתוך תחושה שייצגתי את אינטרס הציבור לניהול מיטבי של מקרקעי המדינה, תוך שמירה על הקופה הציבורית. אני מכירה בחשיבותה של רשות מקרקעי ישראל כגוף מרכזי ומשמעותי במשק ומקווה שהציבור יכיר בחשיבותו ובתרומה הרבה שלו לפיתוח הארץ".