מאנדיי וסיילספורס בעלייה, אפל ופלייטיקה בירידה: התפרסם דירוג חברות ההייטק שטוב לעבוד בהן

לפי הרשימה שפירמת הדירוג דן אנד ברדסטריט נוהגת לפרסם מדי שנה בסוף אוקטובר, מיקרוסופט, גוגל ואיירון סורס שימרו את שלוש המקומות הראשונים בדירוג 100 החברות • פלייטיקה נפלה מהמקום החמישי למקום ה-40, ואילו מרכז הפיתוח של סאפ הגרמנית קפץ בבת אחת מהמקום ה-40 לאמצע העשירייה השנייה

פלייטיקה מגייסת עובדים דרך שלטי חוצות, רמת החייל / צילום: שלומי יוסף
פלייטיקה מגייסת עובדים דרך שלטי חוצות, רמת החייל / צילום: שלומי יוסף

טוב להיות עובד בגוגל, ועוד יותר טוב להיות עובד מיקרוסופט בישראל, כך עולה מהדירוג השנתי של חברות ההייטק שטוב לעבוד בהן. לפי הרשימה שנוהגת פירמת הדירוג הישראלית "דן אנד ברדסטריט" לפרסם מדי שנה בסוף חודש אוקטובר, עולה כי מיקרוסופט, גוגל ואיירון סורס שימרו את שלוש המקומות הראשונים בדירוג 100 החברות. גם החברות פייסבוק, וויקס ואינטל שימרו את מקומן מן השנה שעברה במחצית השנייה של העשירייה הראשונה.

על אף התחזקותה של מיקרוסופט בזירה העולמית - הפיכתה לחברת הטכנולוגיה בעלת השווי הגבוה ביותר בוול סטריט - וכוונתה לגייס בישראל בישראל עוד 2,500 עובדים, נראה כי השנה החולפת הייתה השנה של סיילספורס שקפצה ממקום 10 למקום הרביעי פאלו אלטו נטוורקס, שזינקה ממקום 12 למקום החמישי, מאנדיי, שקפצה ממקום 16 למקום השמיני, במקביל לקפיצה של 60% במנייתה בוול סטריט, ומרכז הפיתוח של סאפ הגרמנית שקפץ בבת אחת מהמקום ה-40 לאמצע העשירייה השנייה.

סיילספורס הגיעה לישראל רק לפני עשור עם רכישתה של חברת הסייבר נבאחו סיסטימס. לאחר סדרה של רכישות שכללה את אימפליסיט, דאטורמה וקליקסופטוור, מנהלת חברת התוכנה לשיווק כבר 700 עובדים במרכז הפיתוח. השנה, עלתה מנייתה סיילספורס בכ-29%. בתחילת החודש מינתה סיילספורס למנהל הפיתוח שלה בישראל את אורן וינטר, אחד מהישראלים הותיקים במיקרוסופט, שניהל מסיאטל את הפיתוח של כמה ממוצרי ווינדוס.

פלייטקה: הירידה החדה ביותר 

מנגד, כמה ענקיות ישראליות איבדו בעיני עובדיהם את מיקומן בצמרת החברות האטרקטיביות. את הירידה החדה ביותר ספגה ענקית המשחקים פלייטיקה, שהתדרדרה מהמקום החמישי למקום ה-40. מאז ינואר האחרון ירדה מנייתה של פלייטיקה בכ-11%. גם אפל ואמזון העמיקו את מיקומן הנמוך בקרב החברות הרב לאומיות הפעילות בישראל, עמוק בסוף העשירייה השנייה ותחילתה של השלישית.

סולוטו שבשליטת חברת הביטוח האמריקאית אשוריאן ירדה מהמקום הרביעי למקום ה-13, חברת האפיליאייט נאציורל אינטליג׳נס, שהודיעה באחרונה על כוונה לגייס מאות מיליוני דולרים, ירדה גם היא מהמקום ה-11 למקום ה-17. חברות נוספות שירדו בדירוג: צ׳קפוינט, טאבולה, לייטריקס, פאיוניר ואוטודסק.

במסגרת המחקר של חברת הדירוג, נעשית פנייה כפולה הן למנהלי משאבי האנוש בחברות והן לעובדים. מנהלי משאבי האנוש מפרטים על מספר פרמטרים בארגון כגון יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאי השכר ומדיניות הגיון וההכלה בחברה. במקביל, נשלח שאלון גם לעובדים עצמם, ונבדקה שביעות רצונם במגוון פרמטרים: תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה ואיזון בית-עבודה. כמו כן, נשאלו העובדים ומנהלי משאבי האנוש מיהן, לתפיסתם, חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן (ללא קשר למקום עבודתם). ממצאי המחקר המקיף שוקללו לדירוגים הסופיים.

גם השנה, כמו בשנה שעברה, הייתה התייחסות נרחבת בדירוג למשבר הקורונה. החברות נשאלו לגבי המדיניות שנקטו כלפי העובדים במהלך המשבר, כיצד השפיע המשבר על פעילות החברה, מהי מדיניות העבודה מהמשרד וכיצד החברה מתמודדת עם הקשיים שנוצרו כתוצאה מהעבודה מהבית, כגון: שחיקת העובדים והפרת האיזון בין העבודה לזמן הפנאי. במקביל, העובדים עצמם נשאלו לגבי שביעות רצונם מהתנהלות החברה במהלך המשבר.

בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2021 מדורגות 50 חברות המעסיקות למעלה מ-60 אלף עובדים בישראל, מתוך כ-334 אלף עובדים אשר מועסקים בתעשיית ההייטק הישראלית.