ליברמן על פסילת עמיר פרץ ליו"ר תע"א: "איוולת. נקדם הצעת מחליטים"

בתשובה לשאלת גלובס, שר האוצר חשף כי פנה לשר הביטחון גנץ וביקש לקדם הצעת מחליטים שתוביל לאישור מינויו של עמיר פרץ לתפקיד בניגוד להחלטת ועדת המינויים • הוועדה דחתה את מועמדותו של פרץ ליו"ר התעשייה האווירית בטענה כי הוא "חסר ניסיון עסקי"

עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף
עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף

סערת עמיר פרץ מגיעה לפתחו של שר האוצר: בתשובה לשאלת גלובס בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר בצהריים שר האוצר אביגדור ליברמן כי החלטת ועדת המינויים לפסול את מועמדותו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית היא "איוולת". לדברי ליברמן, שרשות החברות נמצאת באחריותו, הוא פנה לשר הביטחון בני גנץ ולפרץ וביקש לקדם הצעת מחליטים שתוביל לאישור מינויו של פרץ לתפקיד בניגוד להחלטת ועדת המינויים.

ליברמן אמר לגלובס כי "ההחלטה הזאת מבחינתי היא איוולת. לא סבירה בעליל. מי שאמור לפעול בנידון הוא שר הביטחון. שוחחתי איתו ועם עמיר, אמרתי לו תעלו את זה להצעת מחליטים בממשלה ואני אתמוך. זו החלטה שגובלת בשערוריה". כזכור בשבוע שעבר פורסם כי הוועדה דחתה את מועמדותו של פרץ משום שהוא "חסר ניסיון עסקי", ובכך התעלמה מניסיונו כראש עיר, ראש הסתדרות, שר ויו"ר מפלגה לשעבר.

ההחלטה הזו של ועדת המינויים התקבלה במחאה על ידי פוליטיקאים רבים ובראשם גנץ שהוביל את מועמדותו לתפקיד והם יצאו נגד הוועדה. בין היתר תקפו את ההחלטה יריב לוין, יואב קיש וכן ח"כ שלמה קרעי שקרא לגנץ לעקוף את הוועדה. "מנה אותו בכל דרך חוקית אחרת. אתמוך בשינויים רלוונטיים. פרץ, ח"כ ושר מעל 30 שנה, שר הביטחון שדחף לכיפת ברזל ועוד. אני מתנגד לחלק גדול מתפיסותיו, אך ניחוח הגזענות, והזלזול במקצוענות של פוליטיקאים ותיקים עובר כל גבול", אמר קרעי.