נפסלה מועמדותה של אמי פלמור לתפקיד יו"רית חברת החשמל

הנימוקים של ועדת גילאור לפסילה הם אי-עמידה בתנאי נבחרת הדירקטורים של פלמור והיעדר ניסיון רלוונטי לתפקיד • לפני שבוע פסלה הוועדה את מועמדותו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית מנימוקים דומים

עו"ד אמי פלמור / צילום: ענבל מרמרי
עו"ד אמי פלמור / צילום: ענבל מרמרי

מועמדותה של אמי פלמור לתפקיד יו"רית חברת החשמל נפסלה היום (ג') על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות (ועדת גילאור). הנימוקים לפסילה הם אי-עמידה בתנאי נבחרת הדירקטורים של פלמור והיעדר ניסיון רלוונטי לתפקיד.

לפני שבוע פסלה הוועדה גם את מועמדותו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית מנימוקים דומים.

פלמור היא מועמדת שביקשו לקדם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר. פלמור, 55, היא עורכת דין במקצועה ששימשה כשש שנים בתפקיד מנכ"לית משרד המשפטים, תחת השרות ציפי לבני ואיילת שקד.

כדי למנות אדם שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות נדרשים תנאים מיוחדים, המוכיחים כי המועמד הוא בעל ניסיון מהותי הנדרש לתפקיד ושנבחר בהליך תחרותי. ההחלטה של ליברמן ואלהרר לא הוכיחה עמידה בדרישות סף אלה ולא הובהר מדוע הועדפה פלמור על פני חברי הנבחרת. אין חולק כי לפלמור ניסיון משמעותי במגזר הציבורי, אבל הטענות כנגד מינויה הן שלתפקיד הרגיש בחברה הממשלתית הגדולה ביותר בישראל נדרש גם ניסיון עסקי ורקע בתשתיות.

אתמול אמר ליברמן שהחלטת הוועדה לפסול את עמיר פרץ הינה "איוולת ולא סבירה בעליל", בתגובה לשאלת גלובס בישיבת סיעת ישראל ביתנו. ליברמן הסביר שיתמוך בעקיפת ביטול מינויו של פרץ בוועדה באמצעות אישור המינוי בהצעת מחליטים בממשלה. אם ליברמן לא אהב את הברקס שנתנה הוועדה למינוי שקידם שר הביטחון בני גנץ, אז בוודאי שגם לא היה מרוצה מההחלטה לפסול את המועמדת שלו ושל אלהרר, תחת נימוקים דומים. בשלב זה, ליברמן נמנע מלהתייחס לפסילת פלמור.

מלשכת שרת האנרגיה נמסר: "עודכנתי יחד עם כלי התקשורת על החלטת ועדת המינויים שלא לאשר את מינוייה של אמי פלמור לדירקטוריון חברת החשמל. התנהלות רשות החברות לאורך כל התהליך היתה לא עניינית בלשון המעטה ונועדה מלכתחילה להכשיל את המינוי בכל דרך אפשרית, בין השאר דרך העברת תאריך מוטעה של התכנסות הוועדה וזאת למרות שהועברה הודעה כי בכוונתנו להעביר מכתב הנמקה משלים למינוי, סירוב לפרט את הסיבות למתן הניקוד לגברת פלמור וניהול התהליך כולו באופן לא שקוף ועל גבי התקשורת".