קבוצת הפייסבוק "רעות תקני לי" משיקה כרטיס אשראי

בזמן שחברות האשראי מציעות הטבות בקניות ברשת, גם קבוצות פייסבוק של צרכנים פועלות בנושא - קהילת "רעות תקני לי" השיקה כרטיס אשראי חדש בשיתוף עם Max • וגם: אפליקציית aidoc הישראלית נבחרה ע"י רופאים בארה"ב לאפליקציית הבינה המלאכותית הטובה במסגרת תחרות CSF Health Awards • אירועים ומינויים

תומר משרקי ורעות לונברג, מייסדי קהילת ''רעות תקני לי'', ונויה פרסול, מנהלת השיווק של Max / צילום: לנס הפקות
תומר משרקי ורעות לונברג, מייסדי קהילת ''רעות תקני לי'', ונויה פרסול, מנהלת השיווק של Max / צילום: לנס הפקות

התחרות על כיסו של הצרכן בתקופת ימי המכירות של נובמבר-דצמבר לא נעצרת בקרב הסוחרים. גם חברות כרטיסי האשראי יוצאות בשיתופי-פעולה: ישראכרט מציעה הנחות נקודתיות לקונים באמזון, בשיין ובעלי אקספרס, אמריקן אקספרס מציעה צבירה מוגדלת בקניות אונליין, ואילו כאל מציעה הנחות בשיין וביו אס שופס.

במקביל, קבוצות פייסבוק של צרכנים שזוכים לנאמנות גבוהה מהעוקבים שלהן מציעות כרטיסים השמים דגש על הקניות המקוונות. כעת משיקה קהילת "רעות תקני לי" כרטיס אשראי חדש בשיתוף עם Max. הכרטיס יקנה הנחות קבועות באתרי סחר ישראליים, יעניק עמלת המרה לרכישות במט"ח ועוד. הכרטיס יושק על גבי כרטיסי מאסטרקארד ויציע גם פטור מדמי כרטיס, מתנת הצטרפות לקנייה באמזון (25 דולר) וכרטיס נטען בהנחה של 16.5%.

הקהילה, שנוסדה לפני כשש שנים על ידי רעות לונברג ותומר משרקי, מונה יותר מ-170 אלף חברים ברשתות חברתיות שונות. לקהילות צרכניות כוח השפעה עצום, בעיקר לאור הנאמנות הגבוהה של החברים בהן. וכך, חברי "רעות תקני לי" מקבלים המלצות לקניות, לרבות מבצעים שמאתרים מנהלי הקהילה באתרים השונים, ואף שיתופי-פעולה ייחודיים המציעים להם הטבות.

לפני שלוש שנים וחצי השיקה קבוצת הפייסבוק INEEDIT של בני בוכניק, המונה 143 אלף חברים, כרטיס אשראי משלה - גם הוא בשיתוף-פעולה עם Max. בכרטיס זה מוענקת הטבת הצטרפות של 20 דולר בקניות בעלי אקספרס, הנחות בקניות באתרים מסוימים, גיפט קארד נטען ויחסי המרה מועדפים לקונים במט"ח.

לצד הכרטיסים שהונפקו לקהילות הבולטות נזכיר כי למועדוני הצרכנות (חבר, אשמורת 360, הוט, ביחד בשבילך, שלך, קרנות השוטרים וכד') יש כרטיסי אשראי משלהם, וגם הם לא חפים ממבצעים הרלוונטיים לתקופה זו. אז רגע לפני שמשלמים, שווה לבדוק היכן אפשר לקבל הטבה גם בדמות קש בק לשימוש עתידי ובדמות הנחה נוספת. התחרות, כאמור, לא נעצרת במחיר המוצר בלבד.

מיכל רז-חיימוביץ'

מצנח הזהב

דוד חקק מונה למנכ"ל BSH ישראל, היבואנית הרשמית של מותגי בוש, סימנס, קונסטרוקטה וגגנאו. חקק שימש בעשור האחרון כסמנכ"ל הכספים של החברה, וסך הכול כיהן בה בתפקידי מפתח שונים כ-20 שנים. כמנכ"ל הוא יוביל את הקשר עם חברת האם הגרמנית, ובכוונתו להפנות משאבים להעצמת חוויות הלקוח, התאמת המוצר והשירות העתידי, וזאת בשיתוף השותפים האסטרטגים של החברה.

דוד חקק / צילום: ענבל מרמרי
 דוד חקק / צילום: ענבל מרמרי

גיא קליימן ינהל את מלון דויד קמפינסקי תל אביב שייפתח בפברואר הקרובבתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל מלון ריץ' קרלטון הרצליה, ולפני כן ניהל את מלון וולדרוף אסטוריה בירושלים.

מירה אלטמן, מנכ"לית משרד התיירות ומנכ"לית מרכז הקונגרסים לשעבר, תעמוד בראש זרוע המימון לחדשנות של קבוצת Geomatrix.

אפרת זהר רייסמן מונתה לסמנכ״לית משאבי אנוש בחברת ההייטק EX.CO, המפעילה פלטפורמה לחוויות אינטראקטיביות באתרי אינטרנט.

אבי חנין מונה לסמנכ"ל הכספים של חברת אגירת האנרגיה נוסטרומו.

שלמה גנדלר ומידד גנדלר, שותפים במשרד "V5 אדריכלים", יהיו הנציגים הישראליים מטעם התאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל באיגוד האדריכלים הבינלאומי (UIA), בקבוצת העבודה בתחום הספורט והפנאי.

אזור התעשייה

הרופאים האמריקאים בעד איידוק הישראלית

אפליקציית aidoc הישראלית, המסייעת לרדיולוגים לפענח ולתעדף סריקות CT ומצילה חיי אדם, נבחרה על ידי הרופאים האמריקאים לאפליקציית הבינה המלאכותית הטובה בארה"ב במסגרת תחרות ה-CSF Health Awards.

איידוק הוקמה על ידי אלעד וולך, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר, והיא גייסה עד היום 140 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה קיבלה שבעה אישורי FDA, ופתרונותיה פועלים ב-600 מרכזים רפואיים ברחבי העולם, ובהם בתי החולים הדסה, איכילוב, שערי צדק ושיבא בישראל. החברה מעסיקה 240 עובדים, ונמצאת בשלבי התרחבות על רקע הצמיחה העולמית.

לינדה בן שושן תגיע לנתיבי ישראל?

שרת התחבורה מרב מיכאלי פועלת לצירוף לינדה בן שושן כדירקטורית בחברה הממשלתית נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ). בן שושן כיהנה בעבר כמנכ"לית "דיסקונט ניהול קופות גמל", וכסמנכ"לית בכירה בדיסקונט. כיום היא משמשת כחברת דירקטוריון במספר חברות, ובהן מגדל אחזקות, חברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס וחברת תרו תעשייה רוקחית.

לינדה בן שושן / צילום: איל יצהר
 לינדה בן שושן / צילום: איל יצהר

דירקטוריון נתיבי ישראל כולל כיום שבעה חברים, מתוכם ארבע נשים, כאשר מיכאלי לא הכחישה את רצונה להגדיל את מספר הנשים שנמצאות בעמדות בכירות בגופים שכפופים למשרדה. בן שושן ביקשה שלא להגיב.

גיא ליברמן

חדשות טובות

אלמוג למען גיוס בעלי מוגבלויות. במסגרת פרויקט "גדולים במדים", קבוצת אלמוג משקיעה חצי מיליון שקל ומאמצת לחמש שנים 10 נערים ונערות עם צרכים מיוחדים בתהליך גיוסם ובמהלך שירותם הצבאי ביחידת יהלום של חיל ההנדסה.

פרויקט "גדולים במדים" נוסד כמענה לבני נוער בעלי מוגבלויות, במטרה לשלבם בצה"ל ובכך להביא לשילובם בחברה - על ידי תוכנית רחבת היקף הנוגעת לכל תחומי החיים. כיום נמצאים בפרויקט כ-750 צעירים ב-70 בסיסים ברחבי הארץ. 

רואי החשבון נכנסים ללמד. השבוע הושקה במתחם אמי"ת גוגיה ברעננה התוכנית המיוחדת של לשכת רואי החשבון ורשת החינוך אמי"ת, לחינוך פיננסי לתלמידי התיכונים. מדובר בתוכנית שרואי חשבון מעבירים בהתנדבות בכיתות על מנת לאפשר לתלמידים היכרות עם העולם הכלכלי והעולם הפיננסי.

התוכנית המיוחדת של לשכת רואי החשבון ורשת החינוך אמי''ת לחינוך פיננסי / צילום: לימור פרידמן
 התוכנית המיוחדת של לשכת רואי החשבון ורשת החינוך אמי''ת לחינוך פיננסי / צילום: לימור פרידמן

להתנדב בגדול. קבוצת BIG מעודדת התנדבות: ללקוחות שיגיעו למרכזים המסחריים של הקבוצה יוצע להירשם באתר התנדבות ייעודי שהוקם בשיתוף מיזם "באר המשאלות", להתנדב דרכו באחת מעשרות עמותות הפועלות בארץ - ולקבל הטבה לקנייה בחנויות המשתתפות במרכזי ביג.

מדובר בעמותות הפועלות בתחומים של איסוף וחלוקת מזון, סיוע לקשישים, התנדבות במסגרות חינוכיות לילדים, תמיכה בילדים עם צרכים מיוחדים, ניקוי חופים, שמירה על הסביבה ועוד. בין המותגים המשתתפים במהלך: סופר פארם, קבוצת פוקס, קסטרו, הודיס, קסטרו הום, אורבניקה, קרולינה למקה, גולף הום, גולף, גולף קידס, H&M, H&O, קרטרס, סטימצקי, צומת ספרים, נעלי אלדו, נעמן, ורדינון, ארומה, Be fresh גולדה, פיצה האט, מגה ספורט, רונן חן ועוד.