דיור מוגן ראשון בשומרון: פרוטיאה מתחילה לבנות באלקנה בהשקעה של 420 מיליון שקל

המבנה יכלול 250 יחידות דיור, אגף תומך ומחלקת אשפוז וייבנה תוך התאמה מרבית לאורח החיים של האוכלוסייה הדתית-לאומית • מהחברה נמסר כי עבודות החפירה החלו בחודש מאי האחרון, והיתר הבנייה התקבל בסוף אוקטובר • הצפי לאכלוס הוא נובמבר 2024

בית דיור מוגן עבור הציבור הדתי לאומי ביישוב אלקנה / הדמיה: יח''צ
בית דיור מוגן עבור הציבור הדתי לאומי ביישוב אלקנה / הדמיה: יח''צ

רשת פרוטיאה קיבלה היתר לבניית בית דיור מוגן עבור הציבור הדתי לאומי ביישוב אלקנה, בהשקעה של 420 מיליון שקל. המבנה יכלול 250 יחידות דיור, אגף תומך ומחלקת אשפוז וייבנה תוך התאמה מרבית לאורח החיים של האוכלוסייה הדתית-לאומית. הרשת מונה כיום שני בתים קיימים (אחד בצומת בני דרור ואחד במושב שורש) ומקימה בנוסף לבית באלקנה גם בית בראשון לציון שנמצא כרגע לפני קבלת היתר בנייה.

בפרוטיאה מציינים כי "הדירות בפרויקט באלקנה יכללו כיורים כפולים, כיור נטילת ידיים ומרפסות סוכה, ומערכת החשמל תופעל באמצעות שעוני שבת, והמעליות יהפכו עם כניסת השבת למעליות שבת".

מהחברה נמסר כי עבודות החפירה החלו בחודש מאי האחרון, והיתר הבנייה התקבל בסוף אוקטובר. לדבריהם, הצפי לאכלוס הוא נובמבר 2024. כמו כן נמסר שעד כה הושכרו יותר מ-50 יחידות דיור.

היזם והקבלן יהושוע שפונדר זכה באוקטובר 2019 במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת בית דיור מוגן באלקנה. הוא שילם תמורת הקרקע 9.1 מיליון שקל (הערכת השמאי עמדה על 4.5 מיליון שקל) ועוד הוצאות פיתוח בסך 22.1 מיליון שקל, ובסך הכול כ-31 מיליון שקל. תחילת הבנייה באלקנה נעשית בתקופה רוחשת עסקאות בתחום הדיור המוגן.

נזכיר כי בשבוע שעבר רכשה חברת מגדלי הים התיכון שטח של 10.5 דונם ליד צומת מסובים ב-141 מיליון שקל, ובכוונתה לבנות עליו בית דיור מוגן עם כ-500 יחידות דיור.

לאחרונה גם נחתמה העסקה למכירת השליטה ברשת "עד 120" מחברת הפניקס. חברת שפיר רכשה 53% מהרשת תמורת 845 מיליון שקל. על פי פרטי העסקה, 600 מיליון שקל שולמו במזומן עבור 44% מהמניות, ובמקביל היא תמכור לשותפויות מוגבלות שבבעלות עד 120 קרקעות בירושלים ובנס ציונה בשווי 245 מיליון שקל.