דוח פינטק | פודקאסט

איך ייראו הבנקים בעתיד? מהפכת הבנקאות הפתוחה מסמנת את הדרך

אם בעבר הבנק שמר עבורנו מטילי כסף זהב, הרי שכיום הוא שומר לנו ביטים בזיכרון המחשב, ובעתיד אפילו יידע להציע לנו הלוואה מותאמת אישית בתוך שניות. אילו עוד פונקציות יימלאו הבנקים בעתיד ומה הקשר לבנקאות פתוחה ולקרן הפנסיה? • האזינו

מה יהיה עתיד הבנקאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
מה יהיה עתיד הבנקאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אנחנו נוסעים ברכב האוטונומי שלנו. הרכב מאותת שצריך להחליף צמיג. אני מאשר והרכב נוסע לפנצ'ריה הקרובה. בינתיים, הבנק - מאחורי הקלעים - קונה עבורי את הצמיגים ומציע הלוואה. נשמע לכם הגיוני?

לפי אייל גפני, סמנכ"ל האסטרטגיה של הבנק הדיגיטלי החדש, היסודות למהפכה הזו קיימים כבר כיום. לדבריו, "כמחצית ממשקי הבית בישראל נמצאים במינוס, ובחלק מהמקרים, זה לא מכיוון שההוצאות שלהם גדולות מההכנסות, אלא כי הם לא יודעים להתנהל. שחקנים חדשים יוכלו לתת לי הצעות ערך שהיו דמיוניות פעם כי הם לא הכירו אותי והסיכון היה עצום מבחינתן ".

בעתיד, כשתהיה לצרכנים בישראל היכולת לקבל גישה לכל המידע הפיננסי שלהם שיהיה מרוכז במקום אחד ומונגש להם, מגמה שניצניה מתחילים כבר כעת בחסות רפורמות כמו "בנקאות פתוחה", גם הפעילות של הבנקים ושל שאר השחקנים הפיננסיים, עשויה לשנות את פניה. "חברה שתדע לרתום דאטה מכל מיני מקורות מידע בשביל לנהל עבור הלקוח את החיים הפיננסיים שלו, תוכל לייצר משהו מהפכני", אומר גפני.