נטפליקס משנה את האופן שבו היא מדרגת את עשר התוכניות הנצפות ביותר

שירות הסטרימינג יפרסם רשימות שבועיות של 10 המובילים על פי סך כל השעות שנצפו, ויפסיק בנוהל של מדידת הפופולריות לפי צפייה רצופה בת שתי דקות, שהיה נתון לביקורת רבה

נטפליקס. / צילום: Shutterstock
נטפליקס. / צילום: Shutterstock

נטפליקס משנה את הדרך בה היא מודדת צפייה בתוכן שלה, צעד שחברת הסטרימינג אמרה שיספק יותר בהירות כשהיא רוצה לבחון כמה פופולריים התכנים שהיא מעלה לפלטפורמה שלה.

החל מיום שלישי, נטפליקס תדרג את הכותרים שלה על פי מספר שעות הכולל שנצפה, נמסר מהחברה. בעבר, נטפליקס מדדה את הצפייה בתוכנית על פי מספר המנויים שצפו לפחות בשתי דקות מתוכה, גישה שמבקרים הגדירו כרף נמוך מדי לבדיקת רמת הפופולריות של התכנים.

שירות הסטרימינג הודיע גם שיפרסם נתוני צפייה מדי שבוע. מידע כזה עד עתה היה מתפרסם בדוחות הרווחים הרבעוניים של נטפליקס.

הצעד מגיע בתגובה לביקורת על כך שנטפליקס אינה שקופה מספיק עם לקוחותיה, עם המשקיעים ועם המפיקים שלה בכל הנוגע למתן מידע על הצופים. נטפליקס אמרה לא אחת שהסיבה לכך היא שהחברה לא מוכרת זמן פרסום בתוכניות שלה ולכן לא צריכה להיות קשורה לסטנדרטים מסורתיים של מדידת אחוזי צפייה כמו בטלוויזיה המסחרית.

כשנוף הסטרימינג נעשה יותר ויותר צפוף, כיום נטפליקס מתחרה על צופים ועל כישרונות יוצרים עם חברות שיש להן כיסים עמוקים, כולל וולט דיסני, אפל ואמזון.

נטפליקס הודיעה שבין 8 בנובמבר ו־14 בנובמבר הסרט הנצפה ביותר בשירות היה "הודעה אדומה", סרט בכיכוב דוויין ג'ונסון, גל גדות, וריאן רינולדס שקיבל 148.7 מיליון שעות צפייה מאז יום שישי, כשעלה לבכורה בשירות הסטרימינג. סדרת הטלוויזיה הפופולרית ביותר באותו שבוע הייתה "נרקוס: מקסיקו", שצפו בה 350 מיליון שעות, אמרו בנטפליקס.

החברה התייחסה לביקורת שהוטחה בה בעבר לגבי אמצעי המדידה שלה בפוסט בבלוג בו הכריזה על השינוי. הפוסט נכתב על ידי פבלו פרז דה רוסו, סגן נשיא בחברה לנושאי תוכן אסטרטגי, תכנון וניתוח. "שטויות. בולשיט. התעסקות בזוטות. לא נתון לבקרה. קיבלנו הרבה משוב על המדדים שלנו לאורך השנים. אז הקיץ, חזרנו לשולחן השרטוט", כתב פרז דה רוסו. גישת סך השעות שנצפו, כתב, תשקף טוב יותר לא רק פופולריות אלא גם "את סך כל הסיפוק של המנויים, שחשוב לשמירה על שירותי המנוי בחברה".

החברה הודיעה על השינוי במכתב שלה לבעלי מניות לרבעון השלישי שנשלח החודש, בו כתבה: "מעורבות כפי שהיא נמדדת בשעות שנצפו היא אינדיקטור מעט יותר טוב לסך ההצלחה של הכותרים שלנו ולסיפוק המנויים".

הדירוג הזה גם יופיע בעמוד הבית של נטפליקס, צעד שחברת הסטרימינג מקווה שיהווה עוד אמצעי לקידום התכנים בשיטת פה לאוזן. נטפליקס הודיעה ששמרה על שירותי חברת הנהלת החשבונות EY לבדיקת המדדים החדשים ולהוצאת דו"ח על השפעתם, שיפורסם בשנה הבאה.

מה שהגישה הזו לא כוללת הוא נתון על כמה מנויים צפו בתוכן מסוים. שיטת שתי הדקות והשיטה שהייתה לפניה - שדיווחה על צפיות על בסיס צריכת לפחות 70% מסרט או פרק בסדרה - שתיהן כללו את מספר הבתים המנויים לנטפליקס.

נטפליקס הודיעה שתפרסם מדי ארבעה שבועות רשימת 10 המובילים בסרטים וטלוויזיה באנגלית ובשפות אחרות, בדירוג על פי כמות השעות שנצפו מכל כותר. החברה תפרסם גם רשימות 10 מובילים כאלה ביותר מ־90 מדינות.

"זה צעד חשוב לנטפליקס, ליוצרים שאנו עובדים איתם ולמנויים שלנו", כתב פרז דה רוסו. "אנשים רוצים להבין מה משמעות ההצלחה בעולם הסטרימינג, והרשימות האלה מספקות את התשובה הברורה ביותר לשאלה הזו בתעשייה שלנו".