נובולוג ממשיכה לצמוח בזכות רכישות וגידול בפעילות הקיימת

חברת הפצת התרופות ושירותי הרפואה דיווחה היום על המשך צמיחה בהכנסות והציגה שיפור ברווחים • מצפה להמשיך לצמוח באמצעות רכישות גם בשנה הבאה

עירן טאוס, מנכ''ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ''ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

חברת הפצת התרופות ושירותי הרפואה נובולוג  דיווחה היום על המשך צמיחה בהכנסות ברבעון השלישי של 2021. הכנסות החברה צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-329 מיליון שקל. גם הסתכלות על תשעת החודשים הראשונים של 2021 לעומת התקופה המקבילה, רשמה החברה צמיחה של 7.6%, להכנסות של 955 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות נובעת הן מרכישת פעילויות חדשות והן משיפור בפעילויות הקיימות.

הרווח הגולמי בשלושה החודשים היווה כ-11% מההכנסות, בדומה לתקופה המקבילה, ואילו שיעור הרווח הגולמי לתשעת החודשים עמד על 11.5%. הרווח התפעולי ברבעון היה 17.3 מיליון שקל, המהווים 5.2% מההכנסות, גם שיעור זה דומה לתקופה המקבילה.

נובולוג הרוויחה ברבעון 11.5 מיליון שקל, לעומת 9.7 מיליון בתקופה המקבילה, ובתקופה כולה, רשמה רווח נקי של 36.2 מיליון שקל, לעומת 32.2 מיליון בתשעת החודשים הראשונים של שנה שעברה. תוצאות אלה מעידות על צמיחה מתמשכת ויציבה בפעילות של נובולוג.

הרכישה הראשונה בחו"ל

הרכישות הבולטות שביצעה נובולוג בתקופה זו היו של השליטה (51%) בחברת גסטרומד, מרכז מומחים למחלות דרכי העיכול. נובולוג שילמה 2.25 מיליון שקל עבור החברה. השנה ביצעה נובולוג את הרכישה הראשונה שלה בחו"ל, 20% מחברת הרפואה מרחוק מדפלקס הגרמנית תמורת 6.5 מיליון דולר. במצגת למשקיעים ציינה נובולוג כי תמשיך לבצע רכישות בישראל ובחו"ל. האסטרטגיה של החברה מבוססת על הרכישות הללו, ומסקרן יהיה לראות לאילו כיוונים נוספים היא תתפתח באמצעותן.

מדוחות החברה עולה כי הגידול בהכנסות נבע במידה רבה מגידול בפעילות חטיבת הלוגיסטיקה, החטיבה הגדולה ביותר של נובולוג, אך זו בעלת מתח הרווחים הנמוך יחסית. החברה ציינה כי היא פועלת להגדיל את חלק הניסויים הקליניים של החטיבה, שהוא רווחי במיוחד. עוד מצפתה צמיחה בחטיבת שירותי הבריאות של החטיבה, הן בשל גידול בהכנסות הפעילות האורגנית והן בשל איחוד חברת סאלוס החל מהרבעון הרביעי אשתקד וחברת AML מהרבעון השני של 2021. הרווחיות של חטיבה זו עלתה. גם ההכנסות והרווחיות של חטיבת הדיגיטל צמחו.

נובולוג מעריכה כי בשנת 2021 כולה, תרשום EBITDA של 100 מיליון שקל ורווח תפעולי של 64 מיליון שקל. בינתיים עמדה החברה בתחזיותיה, כולל אלה שניתנו לרבעון השלישי, תקופת הדו"ח הנוכחי.

בקופת נובולוג 2 מיליון שקל, בדומה לסוף התקופה המקבילה. נובולוג מחלקת כמדיניות 70% מהרווח הנקי שלה כדיבידנד.