בזכות טלדור: דוחות חזקים לוואן טכנולוגיות, עקפה את חילן ברווחים

חברת ה-IT רשמה הכנסות של 624 מיליון שקל במהלך הרבעון השלישי, לעומת 406 מיליון שקל אצל המתחרה חילן • הטמעת טלדור סייעה לצמיחה חזקה גם בשורת הרווח הנקי של וואן - שקפץ בקרוב ל-30% • מלם תים פרסמה אתמול דוחות חלשים

עדי אייל, מנכ''ל וואן טכנולוגיות / צילום: Regev Art Photography.
עדי אייל, מנכ''ל וואן טכנולוגיות / צילום: Regev Art Photography.

וואן טכנולוגיות  וחילן , שתיים מחברות שירותי ה-IT הנסחרות בבורסה בתל אביב, פרסמו את הדוחות כספיים שלהן לרבעון השלישי של השנה, ושתיהן רשמו צמיחה בתקופה זו. וואן הציגה גידולים מרשימים יותר ועקפה לראשונה את חילן הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. חברתן לענף מלם תים  פרסמה דוחות אתמול, ובהם הציגה ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי.

הדוחות של וואן טכנולוגיות כוללים את האיחוד המלא של תוצאות חברת טלדור, שרכישתה הושלמה בחודש פברואר השנה בדרך של מיזוג משולש הופכי, בתמורה ל-250 מיליון שקל במזומן.

וואן, שמספקת פתרונות מחשוב טכנולוגיים לאלפי לקוחות במגזרי המשק השונים, הציגה צמיחה של 36% בהכנסותיה הרבעוניות שהסתכמו ב-624 מיליון שקל, ובכך עקפה לראשונה את חילן שהציגה הכנסות בהיקף של 406 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו הכנסות וואן בכ-53% לכ-1.98 מיליארד שקל.

חילן מספקת שירותי IT במספר מגזרים - שירותי שכר ומשאבי אנוש, פתרונות עסקיים, תשתיות מחשוב ושיווק מוצרי תוכנה. הכנסותיה ברבעון מראות שיפור של כ-4.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר החברה מציינת שעיתוי חגי תשרי השפיע במעט על הגידול בהכנסות. בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ההכנסות של חילן ב-1.25 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5% לעומת השנה שעברה.

בסוף אוקטובר חילן הודיעה על רכישת חשבשבת, המפתחת ומשווקת מוצרי תוכנה בתחום ה-ERP, תמורת 210 מיליון שקל. 

הרווח של וואן זינק ב-50% מתחילת השנה

בשורת הרווח הנקי וואן רשמה צמיחה חזקה של 28% ברבעון השלישי, והרווח הסתכם לכ-32.6 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי גדל בכ-49% לכ-100 מיליון שקל. גם בשורת הרווח הצליחה וואן לעקוף את חילן.

חילן רשמה גידול של כ-8% ברווח הנקי הרבעוני שלה, שהסתכם ב-29.5 מיליון שקל. בדומה לוואן טכנולוגיות, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח של חילן ב-100 מיליון שקל, צמיחה של 8.7% בהשוואה לתקופה המקבילה.

ה- EBITDA של וואן עלה ברבעון השלישי בכ-46% לכ-76 מיליון שקל, בהשוואה לכ-52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אצל חילן ה-EBITDA ברבעון הסתכם ב-59.7 מיליון שקל, עלייה של 2.7% לעומת כ-58.2 מיליון שקל בשנה שעברה.

הדיבידנד בדרך

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן, ציין כי "חילן המשיכה לצמוח גם ברבעון השלישי, שהתאפיין במיעוט ימי עבודה בשל עיתוי חגי תשרי ובהיחלשות שער הדולר לעומת התקופה המקבילה. חווינו המשך צמיחה ופרויקטים חדשים בשוק הטכנולוגי ואנו צופים שמגמה זו אף תתעצם עם אישור תקציב המדינה וכוונת הממשלה לשחרר פרויקטים נוספים לשוק. מאידך, שוק העבודה מאתגר ואנו מתמודדים עם מחסור בכח אדם מקצועי ומיומן, מה שגורם לקושי בגיוס ושימור עובדים".

עדי אייל, מנכ"ל קבוצת וואן טכנולוגיות, ציין כי "בשלוש השנים האחרונות צמחה וואן מדי שנה בקצב דו ספרתי בכל מדדי ההכנסות והרווח, הן בזכות צמיחה אורגנית והן אודות לאסטרגיית המיזוגים והרכישות, אותה אנו ממשיכים ליישם גם עתה. בימים אלה השלמנו רכישה ראשונה של חברה באירופה המספקת שירותים לחברות בשוק האירופאי, בעיקר בגרמניה, ובארה"ב עם צוות של עשרות עובדים מקומיים המתמחים בתחומים כגון פינטק, אנרגיות מתחדשות, תחבורה לוגיסטיקה ועוד".

במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון וואן על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-20 מיליון שקל. הכרזה זו מתווספת לחלוקה בסך של כ-63 מיליון שקל מתחילת השנה.

שתי החברות נסחרות במדד ת"א 125 כאשר וואן טכנולוגיות נסחרת לפי שווי שוק של כ-3.8 מיליארד שקל וחילן נסחרת בשווי של 4.5 מיליארד שקל.

גם חברת ה-IT מלם תים פירסמה דוחות אתמול, כאשר היא דייוחה על ירידה של 6% בהכנסות שהסתכמו ב-480 מיליון שקל. הרווח הנקי ירד משמעותית ל-10 מיליון שקל, בהשוואה ל-23.3 מיליון שקל בשנה שעברה.