שר האוצר מקים מחדש את ועדת האיתור למנהל רשות החברות

בראש ועדת האיתור יעמוד מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, ובוועדה יהיו חברים נציג ציבור ונציג שירות המדינה שזהותם טרם נודעה • ועדת האיתור למנהל קבוע לרשות החברות הייתה אמורה לקום עוד בחודש יולי, אבל היא נדחתה בעקבות הכוונה באוצר להקשיח את תנאי הסף לתפקיד

אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

שר האוצר אביגדור ליברמן יקים מחדש ועדת איתור למנהל רשות החברות הממשלתיות שבראשה יעמוד מנכ"ל המשרד רם בלינקוב. בוועדה יהיו חברים נציג ציבור ונציב שירות המדינה שזהותם טרם נודעה והליך האיתור כמו גם התנאים למועמדות יחלו בימים הקרובים. כל זאת לאחר שנה ללא מנהל קבוע במשרה מלאה (מאז עזיבתו של ינקי קווינט), כאשר מי שממלא מקום בינתיים בראש הרשות הוא מנכ"ל האוצר בלינקוב.

ועדת האיתור למנהל קבוע לרשות החברות הייתה אמורה לקום עוד בחודש יולי, אבל היא נדחתה בעקבות הכוונה באוצר להקשיח את תנאי הסף לתפקיד. כבר בימים האחרונים נודע לגלובס כי ליברמן ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, דנים בקריטריונים לבחירת המועמד. זאת, במטרה לשנות את תנאי המכרז לאיוש המשרה, שפורסם במקור על ידי שר הדיגיטל לשעבר, דוד אמסלם, וספג ביקורת חריפה בטענה לתנאי סף מקלים.

הפעם נודע לגלובס כי התנאים יהיו דומים לאלו שהוצבו בזמן שהרשות הייתה בידי משרד האוצר של כחלון ולפני העברתה לידיו של אמסלם, שכאמור שינה אותם. רשות החברות הממשלתיות אמונה על 70 חברות ממשלתיות עסקיות ולא עסקיות, חברות-בנות וחברות בבעלות מעורבת לממשלה וגופים אחרים, עמותות וחברות בפירוק. שווי כלל נכסי החברות נאמד ב-213 מיליארד שקל ושווי כלל הכנסותיהן עומד על כ-71 מיליארד שקל. מינוי מנהל הופכת להיות משימה קריטית עבור ליברמן שיידרש להתניע מחדש את פעולתה.

הקשחת התנאים למינוי לתפקיד מנהל רשות החברות מגיעה בהמשך גם לעתירת התנועה לאיכות השלטון. התנועה עתרה בתחילת השנה נגד תנאי הסף המקלים שפירסם אמסלם והביאה לכך שהמינוי התעכב עד הקמת הממשלה החדשה. כעת, עם החזרה לתנאי הסף המקוריים, המדינה מבקשת למחוק את תביעת התנועה.