עובד ניקיון בביתו של גנץ מואשם בניסיון ריגול לאיראן

השב"כ עצר את עומרי גורן, אזרח ישראלי, בחשד שניסה ליצור קשר עם גורמי ביון של איראן • לפי החשד, גונן הציע לאיראנים סיוע בדרכים שונות, נוכח גישתו לבית השר • הוא נעצר בטרם הספיק להעביר מידע או לגרון נזק, ושר הביטחון היה מודע לחקירה

שר הביטחון בני גנץ / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
שר הביטחון בני גנץ / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והמשטרה עצרו לחקירה את עומרי גורן, אזרח ישראלי, שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון, בחשד כי ניסה ליצור קשר עם גורמי ביון של איראן.

בחקירה עלה כי עומרי פנה מיוזמתו, ימים ספורים קודם למעצרו, באמצעות רשת חברתית, לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו בדרכים שונות, נוכח גישתו לבית השר. בין היתר, העלה אפשרות כי תועבר לו על-ידי אותו גורם תוכנת נוזקה אשר תאפשר נגישות למחשב המשמש את השר.

בנוסף התברר, במהלך החקירה, כי בכדי להוכיח יכולת ורצינות עומרי צילם מספר פריטים במקומות שונים בבית השר, אותם שלח לגורם האמור, ובהם תמונות מחשבים של השר.
הוא נעצר בטרם הספיק להעביר מידע או לגרון נזק.

בשב"כ מדגישים כי נוכח אמצעים ונהלי אבטחת המידע בבית השר, עומרי לא נחשף לחומרים מסווגים, ובהתאם לא היו חומרים כאלו שהועברו ממנו לגורמים עימם יצר קשר. החקירה התנהלה בידיעת שר הביטחון ובסיומה הוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום המייחס לנאשם עבירת ריגול.

בשב"כ אומרים כי מהלכי הסיכול המהירים והמידיים שננקטו על ידי שירות הביטחון הכללי, קטעו באיבם את כוונות הנדון אשר היו עלולות להביא לפגיעה בביטחון המדינה.

ועם זה הוחלט בשב"כ לקיים תחקיר בנוגע לתהליכי הבדיקה, מתוך מטרה לצמצם האפשרות להישנות מקרים מסוג זה בעתיד. נזכיר כי במערכת הבחירות בראשית 2019 נחשף כי התנהלה חקירה אודות חדירה של גורמים איראנים לטלפון הסלולרי של גנץ.

*** חזקת החפות: יודגש כי עומרי גורן הוא בגדר חשוד בלבד, לא הוגש נגדו כתב אישום ועומדת לו חזקת החפות.