בית ההשקעות מגדלור מקדם הנפקה; 20% מהחברה יונפקו

מגדלור מתמחה בהשקעות אלטרנטיביות דוגמת נדל"ן והלוואות • בין מייסדיו - מוטי וייס וצמד מייסדי סוכנות הביטוח פרופיט • עבר לרווח של 1.3 מיליון שקל במחצית 2021

מוטי וייס, יו''ר מגדלור / צילום: יח''צ
מוטי וייס, יו''ר מגדלור / צילום: יח''צ

בית ההשקעות מגדלור מוצרים אלטרנטיביים פרסם טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בת"א. בית ההשקעות, המתמחה בקרנות השקעה אלטרנטיביות בתחומי הנדל"ן והלוואות, מבקש לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים. 20% מהחברה יונפקו.

מגדלור מוצרים אלטרנטיביים נוסד באוגוסט 2016, והחברה פועלת בדרך של הקמה וניהול של מיזמי השקעה הפועלים כקרנות השקעה אלטרנטיביות. אלו מגייסות כספים ממשקיעים פרטיים או מהציבור, ומבצעות השקעות אלטרנטיביות במכשירי הון או חוב מגוונים, בישראל ובעולם. החברה פועלת הן במתכונת של ייזום, הקמה וניהול של קרנות אשראי ציבוריות, והן בגיוס השקעות פרטיות לתאגידי השקעה ייעודיים לפרויקט יחיד. בנוסף, עוסקת החברה בהפצה של קרנות גידור והשקעה פרטיות. החתם בהנפקה המתוכננת הוא פועלים אי.בי.אי.

בין מייסדי החברה נמצאים מוטי וייס, ממייסדי קבוצת ויולה המתמחה במתן הלוואות וסמנכ"ל הכספים לשעבר של סאפיינס; אסף בנאי ושלומי אלברג, שייסדו ומחזיקים בסוכנות פרופיט המתמחה בשיווק מוצרים פיננסיים; המנכ"ל רן צדיקריו; ומנהל השיווק והמכירות מוטי דביר.

בנאי ואלברג מחזיקים בכ-50% מבית ההשקעות ומכהנים כדירקטורים וכחברי ועדת ההשקעות שלו; וייס מחזיק באמצעות חברת סטרטפי בכ-25%; צדיקריו מחזיק בכ-15% מהחברה; ומנהל השיווק והמכירות מוטי דביר בכ-10%. מספר בעלי תפקידים נוספים בבית ההשקעות מחזיקים בשיעור זניח מאוד של מניות.

פרופיט מפיץ מוצרים ומקבל עמלות

ההחזקה של בנאי ואלברג הן במגדלור והן בפרופיט (שאותה הקימו, מכרו לפסגות וקנו בחזרה כחלק ממכירת בית ההשקעות), מאפשרת למגדלור להפיץ את מוצריו באמצעות סוכני פרופיט, ובתמורה מקבל פרופיט עמלות בגין לקוחות שהופנו למגדלור.

מדוחותיו הכספיים של מגדלור שפורסמו כחלק מהתשקיף לקראת ההנפקה, עולה כי הרווח הנקי שלו במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-1.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-677 אלף שקל במחצית הראשונה של 2020.

ההכנסות בששת החודשים הגיעו ל-13.8 מיליון שקל, לעומת 4.94 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, בעיקר הודות לגידול בהיקפי הגיוס והפעילות של החברה בתקופה. למרות הגידול בהכנסות, לחברה גירעון בהון בסך 837 אלף שקל. בשנת 2020 כולה עמדו הכנסות החברה על כ-14 מיליון שקל והרווח על 316 אלף שקל. 

מהמצגת שפרסם בית ההשקעות לקראת ההנפקה, עולה כי הוא צופה תקבולים של 145 מיליון שקל מהפורטפוליו הקיים, בהתבסס על גיוסי עבר של קרנות הקבוצה וצפי להשלמת גיוסים עד לתום שנת 2021 בלבד. כלומר, ללא גיוסים עתידיים שקרנות הקבוצה צפויות לבצע, ובהנחה שהיקף הגיוס המצטבר שיושלם בקרנות פרטיות בנדל"ן יעמוד על כ-200 מיליון שקל, ובקרנות האשראי הציבוריות על כ-170 מיליון שקל.

מתוך היקף התקבולים, במגדלור מעריכים כי 30 מיליון שקל מגיעים מדמי ניהול וייזום ועמלות קבועות אחרות המשולמים לאורך השנה הנוכחית. כ-98 מיליון שקל נוספים יגיעו עד שנת 2026 מדמי הצלחה, וכ-17 מיליון שקל כדמי ניהול וייזום בגין הפעילות שתיעשה באותו פורטופליו במהלך חמש השנים הבאות.

מוצר נוסף - הלוואות למימון הליכים משפטיים 

נכון להיום בית ההשקעות מנהל 35 קרנות המתמחות בנדל"ן (מתוכן שלוש קרנות בתהליך גיוס וארבע שהסתיימו), אשר גייסו עד עתה 461 מיליון שקל - 68% מההשקעות נעשו בהון והיתר בהשקעות חוב. על פי המידע שפורסם למשקיעים, ההשקעות בהון הניבו תשואה של בין 15% ל-25%, ואילו ההשקעות בחוב הניבו ריבית שנתית של 10%-15%.

בנוסף, היא מחזיקה שתי קרנות אשראי המעניקות הלוואות שונות, כאשר קרן אחת גייסה 239 מיליון שקל ואילו השנייה גייסה כ-100 מיליון שקל נוספים, וזאת בריבית שנתית אפקטיבית מינימלית של 9%. מוצר השקעה נוסף של מגדלור היא קרן מגדלור-מור, להשקעות Pre-IPO והנפקות פרטיות בשיתוף עם בית ההשקעות מור.

סוג נוסף של השקעות שמבצעים במגדלור הוא מתן הלוואות למימון הליכים משפטיים, באמצעות יזם המתמחה בעיקר בהשקעות בתביעות נזיקין (נזקי גוף ורכוש, תביעות ביטוח ועוד). במגדלור מציינים כי היזם אליו חברו גייס והשקיע עשרות מיליוני שקלים ביותר מ-1,300 תביעות שונות, בעלות שווי פיצויים פוטנציאלי כולל של מאות מיליוני שקלים. עבור השקעות אלה גובה בית ההשקעות עמלות וכן דמי הצלחה, שיכולים להגיע עד ל-25% מהרווח.

תעודת זהות | מגדלור בית השקעות אלטרנטיביות

עיסוק: מתמחה בפיתוח, הקמה וייזום של קרנות השקעה אלטרנטיביות ובהפצה של קרנות גידור והשקעה פרטיות

היסטוריה: הוקם בשנת 2016 על ידי מוטי וייס (יו"ר), אסף בנאי ושלומי אלברג

נתונים: מנהל 40 קרנות. נתוני מחצית 1/2021 - רווח של 1.3 מיליון שקל, גירעון בהון העצמי של 837 אלף שקל