הבינלאומי סוגר רבעון חזק ומחלק דיבידנד של 320 מיליון שקל

ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-364 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר
סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר

הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-1.07 מיליארד שקל, גידול של 98.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון הגיעה ל-15.3%.

ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-364 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון ברבעון השלישי הגיעה ל-15.5%.

דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 320 מיליון שקל, המהווים 30% מהרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים של השנה. זאת בנוסף לדיבידנד בסך של 225 מיליון שקל שחולק בספטמבר 2021 בגין רווחי הבנק בשנת 2020. 

סך הכנסות הבנק גדלו ב-8.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד לרמה של כ-3.6 מיליארד שקל . סך הרווח המימוני גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-10.9%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהכנסות מעמלות חל גידול בשיעור של 3%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כולל בהכנסות מעמלות פעילות שוק ההון שצמחו בשיעור של 6.3%.

ההכנסות בגין הפסדי אשראי הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-206 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות בסך של 413 מיליון שקל בסעיף זה בתקופה המקבילה אשתקד, נוכח אי הוודאות הגבוהה שיצר משבר הקורונה.

סמדר ברבר-צדיק מנכ"ל קבוצת הבינלאומי אמרה כי: "הבינלאומי ממשיך במגמת הצמיחה תוך כדי שמירה על איתנות פיננסית גבוהה. הצמיחה ניכרת הן באשראי - בעיקר בתחומי המיקוד של הבנק, הן בתיק נכסי הלקוחות - צמיחה המשקפת את מובילות הבנק בשוק ההון, והן בהיקף ההון שחצה לראשונה את הרף של 10 מיליארד ש"ח. הבנק ממשיך בעקביות במגמת השיפור ביחס היעילות, בין היתר, באמצעות טיוב תהליכי העבודה ואוטומציה וכן בפיתוח הערוצים הדיגטלים וקידום החדשנות".