ויתניה במו"מ למכירת מחצית ממגדל משרדים המושכר לטבע, תמורת כ-270 מיליון שקל

בצד הרוכש עומד ככל הידוע איש העסקים ויבואן מכוניות טויוטה ג'ורג' חורש • המגדל בן 17 הקומות מושכר במלואו לחברת התרופות תמורת 2.3 מיליון שקל בחודש

ג'ורג' חורש / צילום: אמיר מאירי
ג'ורג' חורש / צילום: אמיר מאירי

חברת הנדל"ן המניב ויתניה עדכנה על מו"מ למכירת מחצית מהחזקותיה במגדל משרדים ברמת החייל שבתל אביב, תמורת כ-270 מיליון שקל. הסכום משקף לנכס שווי של כ-540 מיליון שקל, גבוה בכ-17% משווי של כ-460 מיליון שקל שלפיו הוערך בדוחותיה הכספיים של ויתניה לשנת 2020.

ויתניה לא דיווחה מי ניצב בצד הרוכש, אולם ככל הידוע מדובר באיש העסקים ג'ורג' חורש, מעשירי ישראל, שבאמצעות קבוצת יוניון הפרטית עוסק בין היתר ביבוא רכבי טויוטה.

הכנסות של 9 מיליון שקל ב-2020

מדובר במגדל בן 17 קומות בשטח של קרוב ל-20 אלף מ"ר (ברוטו), הכולל גם קצת יותר מ-700 חניות, אשר מושכר במלואו לענקית הגנריקה טבע, בתמורה חודשית של 2.3 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), צמוד למדד.

הקמת המגדל, ברחוב דבורה הנביאה, הסתיימה לפני כשנה (אוקטובר 2020), כולל עבודות התאמה שבוצעו עבור טבע, הוא נמסר אז לשימושה, וב-2020 הניב לויתניה הכנסות של כ-9 מיליון שקל.

בויתניה העריכו, כי "השלמת המו"מ, ככל שיושלם, תתבצע בשבועות הקרובים".

ויתניה נסחרת בבורסה בשווי שוק של כ-1.4 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של כ-65% שמציגה מנייתה מתחילת השנה.

לויתניה מספר בעלי מניות המחזיקים יחד בכ-45% מהונה, בהם האחים דן וגד פרופר, משפחת חממה, אהוד סמסונוב (יו"ר), משפחת שמיע, משה תאומים, מודי כידון ועוד.

החברה עלתה לכותרות בחודשי הקיץ האחרונים, כשסיכמה על מכירת מגדל משרדים שייבנה בשנים הקרובות בדרום תל אביב יחד עם שותפתה בנכס, חברת דלק רכב, לידי בנק הפועלים, תמורת סכום עתק של קרוב ל-1 מיליארד שקל. המגדל, בן 40 קומות, ישמש כמטה המרכזי של הפועלים, שיהיה הבנק המלווה של הפרויקט.

העביר לבנו ובתו את הבעלות ביוניון השקעות

מלבד עסקי הרכב שלו, חורש, מאנשי העסקים המובילים והעשירים בישראל, פועל בתחומי האנרגיה והמסחר, ובחודשים האחרונים הצטרף לשורה ארוכה של אנשי עסקים בולטים בישראל שהעבירו בשנים האחרונות את הונם או חלק ניכר ממנו לדור הבא.

טיוטת תשקיף של חברת תחנת הכוח דליה אנרגיה, שביקשה לבצע הנפקת מניות ראשונית בתל אביב (וגנזה את המהלך בשל פערי מחיר מול המוסדיים), חשפה כי חורש העביר לבנו ולבתו, אנדרו ורוקסן חורש, את הבעלות בחברת יוניון השקעות, החולשת על עסקי האנרגיה והמסחר שלו.

אלה כוללים בין השאר החזקות ברשת סופר פארם, ברשת האופנה H&M בישראל, ברשת המוצרים המוזלים דייסו ובחברת הגזים התעשייתיים מקסימה, שבעבר נסחרה בבורסה.