מיינדספייס גייסה 72 מיליון דולר בהובלת הראל ומוסדיים נוספים

הראל לבדה השקיעה כ-30 מיליון דולר בחברת חללי העבודה • במיינדספייס מדווחים כי חללי העבודה שמשכירה החברה הגיעו לתפוסה גבוהה יותר מאשר לפני פרוץ הקורונה

יותם אלרואי ודן זכאי, מייסדי מיינדספייס / צילום: יונתן בלום
יותם אלרואי ודן זכאי, מייסדי מיינדספייס / צילום: יונתן בלום

חברת מיינדספייס, המציעה חללי עבודה להשכרה מדווחת על השלמת סיבוב בהיקף של 72 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הראל ביטוח ופיננסים, מור גמל וארקין אחזקות וכן משקיעים קיימים, ביניהם נמצאים יואב חרל"פ, קובי רוגובין וחברת ( Globalworth (GWI:LSE. במינדספייס הסבירו כי סבב ההשקעה נועד לתמיכה בהמשך מגמת הצמיחה של החברה והתרחבותה באירופה, בארה"ב ובישראל. ברק קפיטל חיתום שימשה כבנקאי השקעות בעסקה.

מיינדספייס, שנוסדה ב-2014 על ידי דן זכאי ויותם אלרואי, מפעילה כיום 32 סניפים ב-17 ערים בשבע מדינות, בשטח של מעל 100,000 מ"ר. בחברה ציינו כי בעוד שהנדל"ן המסחרי ספג מכה בזמן הקורונה, שוק ה-flex, חללי העבודה הגמישים, הלך וצמח. "ב-2021 הוכיחה מיינדספייס התאוששות משמעותית כאשר הגיעה לאחוזי התפוסה של תחילת 2020 לפני פרוץ הקורונה, ואף עברה אותם, עם מעל ל-95% בישראל ובגרמניה. תפוסות מלאות אלה לא משקפות מגמה של הורדת מחירים, ומיינדספייס שומרת על רמות מחירים גבוהות של לפני הקורונה", אמרו בחברה.

עוד הוסיפו כי התחזיות מצביעות על כך ששוק ה-flex יגיע לנתח שוק של יותר מ-30% עד 2030 מתוך הנדל"ן המסחרי בעולם, בעוד שכיום נתח המשרדים הגמישים מתוך הנדל"ן המסחרי עומד על כ-5%.

בשנה האחרונה השיקה מיינדספייס סניפים חדשים בלונדון, בתל אביב, בפילדלפיה ולאחרונה בקיבוץ יקום. מיינדספייס משרתת מנעד רחב ומגוון של חברות; כ-41% מהחברות הן חברות גדולות ותאגידים ו-38% הן חברות קטנות ובינוניות. סוגי התעשיות המובילים של לקוחות מיינדספייס הם חברות הייטק, חברות פיננסיות ונותני שירותים. בין הלקוחות בעבר ובהווה ניתן למצוא את Microsoft ,Samsung ,Playtika ,Taboola Yahoo! ,Expedia ,GoPro ועוד.

דן זכאי, מנכ"ל ומייסד משותף במיינדספייס, אמר כי "ההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לנו להדביק את עליית הביקושים בשוק ולהשיק סניפים חדשים בשיתוף פעולה עם בעלי נכסים בכל העולם".

סמי בבקוב, משנה למנכ"ל ומנהל ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים מסר כי: "הראל גאה להוביל את סבב הגיוס הנוכחי עם סך השקעה של 30 מיליון דולר. השקעה זו הינה הבעת אמון במודל חללי העבודה, על רקע השלכות הקורונה על שוק המשרדים ובאמצעות השקעה זו אנו מגוונים ומשביחים את השקעותינו בתחום הנדל"ן".