ריטיילורס הכפילה את ערכה מההנפקה; לאומי והמנכ"ל מממשים

בימים האחרונים חדלה לאומי פרטנרס מלהיות בעלת עניין בריטיילורס, אחרי שמכרה מחוץ לבורסה נתח של כ-3% מהון החברה תמורת כ-120 מיליון שקל • מנכ"ל ריטיילורס, דובי שנידמן, מכר כ-1% ממניות החברה תמורת כ-45 מיליון שקל, בתנאים דומים למכירה של לאומי פרטנרס

דובי שנידמן, מנכ''ל ריטיילורס / צילום: נמרוד גליקמן
דובי שנידמן, מנכ''ל ריטיילורס / צילום: נמרוד גליקמן

רשת חנויות האופנה ריטיילורס, החברה הבת של פוקס, שהצטרפה לבורסה בחודש מאי האחרון, נהנית גם היא מכיוון חיובי בפעילות ובביצועי מניותיה, כך עולה מדוחותיה. תוך חצי שנה מאז שהחלה להיסחר, כבר הספיקה המניה להכפיל את ערכה, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של יותר מ-5 מיליארד שקל, ומי שמנצל את נסיקת המניה הם חלק מבעלי העניין בה, כאשר בצד הרוכש עומדת קבוצת הביטוח הפניקס.

בימים האחרונים חדלה זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לאומי פרטנרס, מלהיות בעלת עניין בריטיילורס, אחרי שמכרה מחוץ לבורסה נתח של כ-3% מהון החברה תמורת כ-120 מיליון שקל. מהלך זה מייצר ללאומי פרטנרס רווח המוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים, בהמשך לרווח של כ-90 מיליון שקל שרשמה בהנפקת ריטיילורס, אז מימשה לאומי פרטנרס נתח מההחזקות בחברה שאליה נכנסה להשקעה בשנה שעברה.

מכירת המניות הנוכחית של לאומי פרטנרס בוצעה לפי מחיר מניה של 85 שקל, ששיקף הנחה של כ-10% על ערכה בעת המכירה בבורסה, ולאחריה רשמה המניה זינוק דו-יומי של כ-15%. לאומי פרטנרס נותרה עם החזקה של כ-4% ממניות ריטיילורס, בשווי שוק נוכחי של כ-200 מיליון שקל.

שנידמן מכר מניות ב-45 מיליון שקל

מי שעוד ניצל את נסיקת המניה הוא מנכ"ל ריטיילורס, דובי שנידמן, שמכר כ-1% ממניות החברה תמורת כ-45 מיליון שקל, בתנאים דומים למכירה של לאומי פרטנרס, ונותר גם עם החזקות דומות לה.

פוקס  מחזיקה בכ-56% ממניות ריטיילורס, בשווי שוק נוכחי המתקרב ל-3 מיליארד שקל, בעוד שחברת פוט לוקר מחזיקה בכ-10% מההון ואילו הפניקס הגיעה להחזקה של כ-7% ממניות ריטיילורס.

ריטיילורס , המציעה מוצרי הנעלה וביגוד ספורט, מונה כיום קרוב ל-100 חנויות בישראל, בהן חנויות נייקי, פוט לוקר, דרים ספורט וכמה חנויות פופ אפ זמניות. נוסף על כך לחברה כמה עשרות חנויות נייקי ופוט לוקר באירופה ובקנדה.

ההכנסות טיפסו ביותר מ-60%

בסיכום הרבעון השלישי ושל שלושת החודשים הראשונים של 2021, נהנתה ריטיילורס מטיפוס של יותר מ-60% בהכנסותיה, ל-342 מיליון שקל ו-755 מיליון שקל בהתאמה.

השיפור בהכנסות מיוחס לעלייה בשטחי המסחר של הרשת באירופה ובישראל, לעלייה במכירות בחנויות זהות וכן להאטה במכירות שנרשמה בשנה שעברה בהשפעת התפשטות וירוס הקורונה והסגרים שיצר. בשורה התחתונה הציגה ריטיילורס עלייה רבעונית של 39% ברווח הנקי, שהגיע ל-29 מיליון שקל.