בלי רכבות ואוטובוסים: שינויים במערך התחבורה בנתב"ג

בגלל הגבלות הקורונה שייכנסו לתוקפן הלילה, הוחלט על שינויים בנוהלי התחבורה הציבורית ובהסדרי התחבורה בנתב"ג: היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף ע"י קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות • הנוחתים לא יורשו להשתמש באוטובוס או ברכבת, משום שיידרשו לבידוד

תחנת הרכבת בנתב''ג
תחנת הרכבת בנתב''ג

לאור ההגבלות שייכנסו בחצות הלילה (ראשון) הקובעות כי כלל הנוחתים יידרשו לבידוד (של שלושה ימים לפחות) הוחלט על שינוי בנוהלי התחבורה הציבורית ובהסדרי התחבורה בנתב"ג: הנוחתים לא יורשו להשתמש באוטובוסים וברכבת, היות שכולם כאמור נדרשים לבידוד. לאור זאת תתאפשר הורדת נוסעים בלבד מהרכבות והאוטובוסים המגיעים לנתב"ג.

היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף על ידי קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות ("ספיישל").

בכפוף לאישור תיקון התקנות, בתיאום עם משרד הבריאות והמשפטים, תתאפשר גם נסיעה מנתב"ג באמצעות מוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת מגורים אחת.

לפיכך, החל מהלילה, תינתן הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג לתקופה שתקבע.

היות שהתחבורה הציבורית משמשת לא רק את הנוסעים והמלווים המגיעים לנתב"ג, סוכם כי עבור ציבור העובדות והעובדים במרחב נתב"ג, יוסדרו הסעות החוצה מנתב"ג כתחליף לתחבורה הציבורית.

בנוסף, הנוחתים מאילת לנתב"ג בתעופה הפנים ארצית ינחתו בטרמינל 3, ומשם ימשיכו באמצעות בהסעות לתחנת סבידור מרכז בתל אביב (בכפוף להצגת כרטיס טיסה מאילת). טרמינל 1 המשמש לנחיתות מאילת בימי השגרה ישמש את הנחיתות ממדינות אדומות, כלומר ממדינות אפריקה (בשלב זה מתקיימות בתל אביב נחיתות מאתיופיה בלבד).

היות שציבור הנוחתים נדרש לבידוד, לא יתאפשר להם לעלות על טיסה פנים ארצית מנתב"ג לאילת.