פרטנר הפרישה 10 מיליון שקל בשל צפי לנטישת מנויי טלוויזיה בגלל עליית מחירים

למרות זאת מציגה חברת התקשורת, שעומדת בפני העברת שליטה לקבוצת גבאי-רודב, דוחות טובים • רשמה רווח של 24 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד

מנכ''ל פרטנר, אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב
מנכ''ל פרטנר, אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב

מספר ימים לאחר שקבוצת המשקיעים של אבי גבאי ושלמה רודב הגישה את הצעתה לרכוש את השליטה בפרטנר תמורת כ-300 מיליון דולר, מפרסמת חברת התקשורת דוחות חיוביים לרבעון השלישי של 2021.

הרבעון הסתיים עם צמיחה של 5% בהכנסות ל-837 מיליון שקל, גידול של 23% ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-250 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך 24 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה הכנסות פרטנר עלו ב-5% ל-2.5 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-38 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020.

בתזרים המזומנים החופשי הרבעוני נרשמה ירידה של 57% לרמה של 9 מיליון שקל. החוב נטו עמד בסוף הרבעון על 662 מיליון שקל, עלייה של 2.5% מהרבעון המקביל אשתקד.

פרטנר הודיעה במקביל לדוחות כי היא שוקלת להנפיק סדרת אג"ח חדשה של עד 150 מיליון שקל, וליטול מימון בנקאי בהיקף דומה.

יותר מ-3 מיליון מנויי סלולר

בתחילת אוגוסט דיווחה פרטנר על ייקור תעריפי חבילות הטלוויזיה שלה, שכולל בעיקר צמצום הסבסוד בחבילות שמשווקת החברה עם נטפליקס. כך למשל, מחיר חבילת ה"טריפל נטפליקס", בקצב גלישה של 100 מגה-ביט, עלה ב-10 שקלים ל-199 שקל לחודש. בעבר הציעה פרטנר לעתים את החבילה בהנחה ניכרת בארבעת החודשים הראשונים (139 שקל), אולם כעת היא נושאת מחיר קבוע.

על השורה התחתונה של פרטנר השפיעה לרעה הפרשה בסך 10 מיליון שקל. החברה ציינה כי כתוצאה משינויים שבוצעו בחבילות המשלבות שירותי אינטרנט וטלוויזיה, שכללו עדכון תעריפים (העלאת מחירים) לתוכניות מסוימות, היא צופה נטישה של חלק מהלקוחות, ולכן הפרישה 10 מיליון שקל בגין נכסים מסוימים, מוחשיים ובלתי מוחשיים. לא צפויות מחיקות נוספות בשלב זה.

מבחינה תפעולית, פרטנר מציגה עלייה במספר מנויי הסלולר למעל 3 מיליון, בעיקר בשל מכרז של משרד החינוך שהוסיף לה מנויי דאטה. מספר מנויי הסיבים האופטיים גדל ל-192 אלף, עלייה של 19 אלף ברבעון. מספר מנויי הטלוויזיה גדל ב-3,000 ל-226 אלף, בניגוד למתחרות סלקום והוט שלא צמחו בסעיף זה.

המגזר הסלולרי ייצר לפרטנר הכנסות של 571 מיליון שקל, עלייה של 4% מהרבעון המקביל, מתוכם 435 מיליון שקל הכנסות משירותים. הרווח התפעולי המגזרי זינק ב-230% ל-66 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם גדל ב-28% ל-172 מיליון שקל.

מצד אחד, הגידול בשירותי הנדידה הבינלאומית (על רקע הגידול בטיסות לחו"ל) הביא לעלייה בהכנסות משירותי סלולר, אך מצד שני התקזזה זו חלקית בירידה בשיחות, שהכניסו פחות דמי קישוריות. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי סלולר) היה 48 שקל, בדומה לרבעון הקודם, ולעומת 51 שקל ברבעון המקביל.

גם במגזר הקווי (טלוויזיה ואינטרנט) צמחו ההכנסות, ב-4% ל-299 מיליון שקל, אך בניגוד לרבעון המקביל, שבו היה איזון תפעולי, רשמה פרטנר הפסד תפעולי של 17 מיליון שקל (עיקרו בגין ההפרשה בסך 10 מיליון שקל). ה-EBITDA המתואם גדל ב-11% ל-78 מיליון שקל.

"שיעור הנטישה הנמוך מאז 2011"

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר, מסר: "פרטנר חצתה את רף 3 מיליון מנויי הסלולר, לראשונה זה עשור, והמשיכה לצמצם את שיעור הנטישה לרמה הנמוכה ביותר מ-2011. הישג זה הוא חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו להשקעה בשירות ובטכנולוגיה, במטרה לשמור על נאמנות גבוהה של לקוחותינו, בזכות שביעות-הרצון מהשירות שהם מקבלים מאיתנו".

צבי הוסיף כי פרטנר מצפה שעד סוף 2022 יוכלו כמיליון משקי בית להתחבר לרשת הסיבים שלה. מספר משקי הבית המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר עמד בסוף הרבעון על 624 אלף, לעומת 571 אלף רבעון קודם לכן, ונכון להיום, לפי נתוני החברה, המספר מגיע כבר ל-660 אלף משקי בית.

כאמור, בשבוע שעבר נודע כי קבוצת משקיעים בראשות אבי גבאי, שלמה רודב וקבוצת הביטוח הפניקס הגישה הצעה לרכישת מניות שליטה בפרטנר (27.1%). כיום נמצאות מניות אלה בידי כונס נכסים, לאחר שחיים סבן, בעל השליטה הקודם, ויתר עליהן.

המניות שועבדו להבטחת חוב של 300 מיליון דולר לחברת האצ'יסון מהונג קונג, חוב שירש סבן מבעל שליטה קודם בפרטנר, אילן בן דב. השלמת העסקה תשיב את החוב במלואו להאצ'יסון.