טיילורמד רוכשת את המתחרה האמריקאית Vivor ומתמקמת בראש תחום התמיכה הפיננסים למטופלים

טיילורמד תשלם לבעלי המניות של Vivor סכום שלא פורסם • מהחברה נמסר כי "מיזוג החברות עתיד להאיץ את הפיתוח של פתרונות חדשניים ובכך לסייע בהפחתת עלות הטיפול בחולים ושיפור הביצועים הפיננסיים של ספקי שירותי בריאות" • בעקבות הרכישה, TailorMed פותחת משרד בפורטלנד, בנוסף לפעילות הקיימת שלה בחוף המזרחי של ארה"ב

מייסדי טיילורמד, שרוליק דבורסקי ואדם סיטון / צילום: שלומי יוסף
מייסדי טיילורמד, שרוליק דבורסקי ואדם סיטון / צילום: שלומי יוסף

חברת Tailormed, אשר פיתחה מערכת אשר עוזרת למטופלים רפואיים בארה"ב להתנהל מול חברות הביטוח ומקורות מימון נוספים לטיפולים רפואיים, הודיעה הערב (ב') על רכישת חברת Vivor, העוסקת בתחום דומה בארה"ב. לדברי טיילורמד, שהיא חברה ישראלית הפועלת בעיקר בארה"ב, בעקבות המיזוג בין השתיים תיווצר החברה המובילה בארה"ב לניווט במערכת הפיננסית עבור מטופלים רפואיים בארה"ב. טיילורמד תשלם לבעלי המניות של Vivor סכום שלא פורסם.

מן החברה נמסר כי: "מיזוג החברות עתיד להאיץ את הפיתוח של פתרונות חדשניים ובכך לסייע בהפחתת עלות הטיפול בחולים ושיפור הביצועים הפיננסיים של ספקי שירותי בריאות". בעקבות הרכישה, TailorMed פותחת משרד בפורטלנד, בנוסף לפעילות הקיימת שלה בחוף המזרחי של ארה"ב.

הפלטפורמה של TailorMed מזהה חולים שעלולים להיקלע לבעיה במימון הטיפול הרפואי שלהם, ומאפשרת להם למקסם את הגביה שלהם של שיפוי ביטוחי מחברות הביטוח שלהם, וגם מאפשרת להם פניה אוטומטית לבקשת תמיכה ממקורות מימון שונים. בין אלה: תוכניות של חברות תרופות, סובסידיות ממשלתיות, משאבי קהילה ומדינה, סיוע מקרנות ספציפיות למחלות ותוכניות התומכות במטופלים על ידי סיוע עם הוצאות המחיה.

מלבד למטופלים עצמם, המערכת מועילה לבתי החולים, אשר אינם צריכים להתמודד עם חובות אבודים. גם חברות התרופות נהנות מן המערכת, משום שכאשר המטופל מצליח לשלם את ההשתתפות העצמית שלו, יש יותר סיכוי שיתמיד בטיפול וחברת התרופות תוכל לגבות את רוב התשלום מחברת הביטוח שלו. מסיבה זו, חברות התרופות מוכנות לפעמים לקחת על עצמן את ההשתתפות העצמית, וטיילורמד מאפשרת לחברות התרופות להגיע למטופלים שנמצאים במצב כזה.

טיילורמד מסרה כי בתקופה האחרונה העלויות של הטיפול הרפואי הובילו לחוב של מטופלים על סך 140 מיליארד דולר. שתי החברות השיגו בתקופה זו מימון כולל של יותר ממיליארד דולר למטופלים, בכ-900 מרכזים, באמצעות פניה לכ-5,000 תוכניות מימון המכסות מעל 1,000 מצבים כרוניים ספציפיים, כגון טרשת נפוצה, סוכרת, COPD וסוגי סרטן שונים.

"שני הארגונים התחילו את מסעם עם אותה המשימה, סגירת הפערים הכלכלים בדרך לקבלת טיפול", אומר היום שרוליק דבורסקי, מנכ"ל ומייסד שותף של TailorMed. איאן מנרס, מנכ"ל ומייסד שותף של Vivor, יצטרף לצוות הניהולי של טיילורמד.

ביולי האחרון חתמה טיילורמד על הסכם עם רשת בתי המרקחת וולגרינס, כדי להגיע דרכה למטופלים שזקוקים לעזרה במימון רכישת תרופות. נכון למועד חתימת ההסכם, אמר דבורסקי ל"גלובס" כי טיילורמד רושמת הכנסות של כמה מיליוני דולרים, ומוצריה משווקים דרך 60 בתי חולים, 200 קליניקות פרטיות 350 בתי מרקחת.

טיילורמד הוקמה ב-2016, תחילה התמקדה בחולים במחלות קשות, והיום שירותיה מוצעים למתמודדים עם מגוון מחלות. שינויים במערכת הבריאות בארה"ב, הובילו לכך שמטופלים רבים יותר אינם מצליחים לשלם את ההשתתפות העצמית עבור רכישת טיפולים רפואיים.

ביוני האחרון גייסה החברה 20 מיליון דולר. בין המשקיעות: UnityPoint Health Ventures, אלמדה ונצ'רס, קרן אקסלמד, טרייונצ'רס, ברידג'ס ישראל, סנארה ונצ'רס ודיסקונט קפיטל.