כך תגבו בקלות את כל המידע והתמונות מהסמארטפון שלכם

אנחנו משתמשים במכשירים הניידים שלנו לאורך כל היום: עובדים, משחקים, מצלמים, מתקשרים ועוד • כשהרבה מידע זורם דרך המכשיר, חלקים נרחבים ממנו דורשים גיבוי, כי הרי לא תרצו לאבד את התמונה המשפחתית או אנשי הקשר החשובים • כך איך עושים את זה

כך תגבו את המידע שנצבר בטלפון שלכם / צילום: Shutterstock, oatawa
כך תגבו את המידע שנצבר בטלפון שלכם / צילום: Shutterstock, oatawa

אנחנו משתמשים במכשירים הניידים שלנו לאורך כל היום: עובדים, משחקים, מצלמים, מתקשרים ועוד - אלה רק חלק מהשימושים היומיומיים שאנחנו עושים במכשירים החכמים שלנו. וכשהרבה מידע זורם דרך המכשיר, חלקים נרחבים ממנו דורשים גיבוי, כי הרי לא תרצו לאבד את התמונה המשפחתית או אנשי הקשר החשובים. איך עושים את זה? 

מערכת ההפעלה iOS

למעשה, אפשר לגבות את המכשיר שלכם מאוד בקלות, בשני אופנים ברורים, בלי שום צורך באפליקציה חיצונית. האפשרות הראשונה - iCloud. הכוונה לשימוש בענן של אפל, כך שבהינתן רכישת מספיק שטח אחסון בחשבון ה-iCloud שלכם, תוכלו לגבות את כל המכשיר שלכם. הגיבויים כמובן מוצפנים, ואפשר ליצור גיבויים בכל מקום שיש Wifi.

חשוב להגיד שגיבויי הענן של אפל לא כוללים נתונים שכבר שמורים בנפרד ב-iCloud, כמו אנשי קשר, פתקים, תמונות, הודעות, תזכורות קוליות ועוד. אין הכוונה שזה לא מתגבה, אלא שיש להם קטגוריה נפרדת שבכל מקרה מגובה - ולכן אין צורך שזה יהיה בגיבוי הכולל.

איך מגבים דרך iCloud? יש להתחבר לאינטרנט אלחוטי -> להיכנס ל"הגדרות" -> ללחוץ על השם שלכם בראש העמוד -> ללחוץ על iCloud -> ללחוץ על "גיבוי iCloud" -> ולהקיש "גבה כעת". צריך להישאר מחוברים לאינטרנט האלחוטי לאורך כל הדרך. כמובן שאפשר להגדיר גיבוי אוטומטי של ה-iCloud.

הדרך השנייה היא גיבוי דרך ה-iTunes במחשב. זה שומר את הגיבויים שלכם על המחשב, וגודל הגיבוי תלוי במקום הפנוי במחשב שלכם. אם תרצו לגבות בצורה מוצפנת, תצטרכו להפעיל, זה לא כברירת מחדל.

חשוב להגיד שגיבוי דרך המחשב, עם כמה שהוא מקיף וכולל כמעט את כל הנתונים, הוא לא כולל תוכן שסונכרן מ-Finder או מ-iTunes או מאפסטור. בנוסף, נתונים שכבר שמורים ב-iCloud, לא יישמרו לכם בגיבוי הזה.

איך עושים את זה? ברמה העקרונית - במחשב Windows תחברו את המכשיר שלכם למחשב ותפתחו את תוכנת iTunes. תצטרכו להקליד את הסיסמה שלכם ולאשר "לתת אמון למחשב הזה". כשתעשו את זה, תראו בפינה אייקון של אייפון קטן, ואז תקליקו על: סיכום -> "גבו כעת". ההליך יסתיים כשתראו את השעה הנכונה של הגיבוי האחרון.

אם יש לכם Mac של אפל, עליכם לפתוח את "Finder" -> לחבר את המכשיר בעזרת כבל למחשב -> להזין את הקוד ולתת אמון במחשב -> לבחור את המכשיר שלכם בין האפשרויות שעולות -> וללחוץ על "גבה כעת".

מערכת ההפעלה אנדרואיד

להבדיל מאפל שמציעה כאן תוכנות שלה, באנדרואיד תוכלו להשתמש בהרבה אפליקציות חיצונית שיכולות לפשט לכם את המהלך. אנחנו נתייחס למה שגוגל מציעה באופן רשמי. אתם יכולים לגבות בחשבון גוגל שלכם נתונים, הגדרות וגם תוכן ממש. חשוב להגיד - לא ניצן לשחזר מידע מגרסת אנדרואיד חדשה בטלפון עם גרסה ישנה יותר.

ראשית, תוכלו לגבות את התמונות שלכם בעזרת Google Photos, באופן אוטומטי. שימו לב: עד לפני כמה חודשים זה לא היה נספר בשטח האחסון שלכם, עכשיו התמונות כן תופסות מקום. אפשר גם לגבות קבצים נקודתיים ב-Google Drive, כפי שגם משתמשי אפל יכולים לעשות.

אם אתם רוצים להפעיל גיבוי אוטומטי במכשיר האנדרואיד שלכם, זה מה שעליכם לעשות: לפתוח את אפליקציית Google One. בחלק העליון, "אחסון" -> גיבוי המכשיר -> אם מדובר בגיבוי ראשון, הולכים ל"הגדרת גיבוי הנתונים", אם לא, נכנסים ל"פרטים". זה השלב שאתם בוחרים הגדרות הגיבוי שלכם, ואם אומרים לכם שאתם צריכים לעדכן דברים, אז צריך להתאים את כל התוכנות, ואז יהיה אפשר להמשיך. הגיבוי יבוצע תוך 24 שעות מהנקודה שעשיתם זאת. כשאתם עושים את זה, מה כן נכנס לגיבוי? אנשי קשר, יומן גוגל, הודעות, אפליקציות ועוד.

אפשר גם לגבות בצורה ידנית את הנתונים ואת ההגדרות. פותחים את "הגדרות" במכשיר. "מערכת" -> "גיבוי" -> "גיבוי עכשיו" ואז "המשך". זה כמובן יעזור לכם להכין את הגיבוי אם תרצו להחליף מכשיר או משהו דומה.