הפרסומאית ואשת העסקים יפית גרינברג נפטרה בגיל 70

בזיכרון הציבור חקוקה גרינברג תחת הכינוי "ג. יפית", בשל מסעות הפרסום שהובילה במשך שנים, בהם המליצה על מוצרי צריכה שונים • עם השנים התרחבו עסקיה מעבר לתקשורת וכללו גם השקעות נדל"ן, וב-2014 רכשה עם קבוצת משקיעים את רשת סטימצקי

יפית גרינברג / צילום: איליה מלינקוב
יפית גרינברג / צילום: איליה מלינקוב

הפרסומאית ואשת העסקים יפית גרינברג, המוכרת לרבים תחת הכינוי ג. יפית, הלכה היום (ב') לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן.

בזיכרון הציבור הרחב גרינברג חקוקה בשל מסעות הפרסום שהובילה במשך שנים ארוכות, תחילה בעיתונות הכתובה ובהמשך בטלוויזיה המסחרית, בהם המליצה על מוצרי צריכה שונים שלטענתה נבדקו על-ידה. מסעות הפרסום נשענו על אישיותה, על הסמכות ועל האמינות שהקרינה וכן על הפרסום המדויק ובגובה העיניים שהיוו חותמת מסחרית שלה.

בתעשיית הפרסום ידועה גרינברג בתור אשת עסקים ממולחת, כזו שזיהתה הזדמנויות וידעה לקחת אותן בשתי ידיים. גרינברג הייתה מהראשונות בארץ שזיהו את הפוטנציאל בטלוויזיה המסחרית כשזו עלתה לאוויר, רכשה מראש זמני אוויר בכמות משמעותית והפכה למפרסמת משמעותית במיוחד.

בניגוד לרבים, גרינברג שרדה את המעבר מעולם פרינט לעולם הטלוויזיה ואף השתמשה בתבונה בפרסונה המסחרית שיצרה כדי לבנות עסקים נוספים. קבוצת התקשורת שהקימה מונה מספר חברות המתמחות בנישות בענפי הפרסום השונים, הקד"מ והיח"צ, וכן את משרד הפרסום ענבר-מרחב G בו רכשה הקבוצה שליש מהמניות.

עם השנים התרחבו עסקיה של גרינברג מעבר לתקשורת וכללו גם השקעות נדל"ן. ב-2014 רכשה גרינברג עם קבוצת משקיעים את רשת סטימצקי.

גרינברג תובא היום למנוחות בבית הקברות בקריית שאול.

חן ענבר, מבעלי משרד הפרסום ענבר-מרחב G בו גרינברג שותפה, מסר בתגובה: "יפית גרינברג הייתה אישה מופלאה וכשרונית. היא תחיה לעד בזיכרון הקולקטיבי של מדינה שלמה. יפית הייתה אישה חזקה וחכמה שבנתה לבדה, במו-ידיה, אימפריה תקשורתית ועסקית, ועשתה הכול עם חיוך גדול, עם חברות נפלאה לסובבים אותה ועם הומור עצמי ללא גבולות. נתגעגע".