מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה מוכר כחצי מהמניות שלו בחברה ב-285 מיליון דולר

נאדלה, היו"ר והמנכ"ל של מיקרוסופט, מכר בתוך יומיים יותר מ-800 אלף מהמניות כנראה כדי לחמוק בזמן ממס רווחי הון

סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press, Elaine Thompson
סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press, Elaine Thompson

ענקית האינטרנט מיקרוסופט הודיעה כי המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון, סאטיה נאדלה, מכר יותר מ-800 אלף מהמניות שלו - כמחצית מהאחזקות שלו בחברה. לפי מסמך שהוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב, נאדלה מכר 838,584 מניות במהלך יומיים. העסקה הזו הניבה לו יותר מ-285 מיליון דולר. לפי InsiderScore, זו מכירה המניות הגדולה ביותר עבור נאדלה.

"סאטיה מכר כ-840 אלף מניות מאחזקותיו במיקרוסופט מטעמי תכנון פיננסי אישי וגיוון. הוא מחויב להמשך הצלחה החברה והאחזקות שלו עולות משמעותית על דרישות האחזקה שנקבעו על ידי מועצת המנהלים של מיקרוסופט", כך נכתב בהצהרה מטעם מיקרוסופט - כדי להרגיע את החוששים שמדובר במהלך פחות חיובי.

הסבר אפשרי למהלך ניתן על-ידי מספר אנליסטים, ולפיו מכירת המניות של נאדלה קשורה להחלטה שהתקבלה על ידי מדינת וושינגטון על הטלת מס רווחי הון של 7% עבור כל עסקה שנתית העולה על 250 אלף דולר בשנה, החל משנת 2022.

בשנת 2019 נאדלה השתכר 43 מיליון דולר - תמורה שרובה ניתנה לו במניות, ולכן מהלך המיסוי החדש שייכנס לתוקף משנה הבאה בוושינגטון, המדינה שבה הוא גר, יכול לספק את המניעים למהלך. בנוסף, ישנם המשווים בין המהלך הזה של נאדלה למכירה של אילון מאסק, מנכ"ל טסלה. מאסק שאל בטוויטר בתחילת החודש אם למכור חלק מהאחזקות שלו בטסלה - אז התחייב למכור 10% מהאחזקות המניות שלו מסיבות דומות.

נאדלה הוא המנכ"ל השלישי של מיקרוסופט, אחרי ביל גייטס וסטיב באלמר, וביוני השנה מונה גם ליו"ר. הוא החליף את באלמר ב-2014, ונחשב למי שהנהיג שינוי תרבותי משמעותי בחברה, תוך פיתוח של טכנולוגיות מתקדמות, ביניהן שירות הענן הרווחי מאוד לחברה. נאדלה הצליח להזניק את ערכה של מיקרוסופט ב-780% מאז נכנס לתפקידו, לערך שוק של 2.53 טריליון דולר. תחת ניהולו הפכה החברה לבעלת השווי הגדול ביותר בעולם.