לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר: רשת האירוח של יוצאי מטכ"ל ושלדג בדרך לוול סטריט

רשת האירוח והנופש סלינה, שהוקמה בשנת 2015 על ידי רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי ומפעילה עשרות אתרים ברחבי העולם, וגם בישראל, תמוזג לספאק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר • בין המשקיעים: אדם נוימן וגיגי לוי • רק לאחרונה חתמה סלינה עם האחים חג'ג' על הסכם שיתוף פעולה • בשנה שעברה רשמה הרשת הפסד של 139 מיליון דולר

המלון מנואל אנטוניו של סלינה בקוסטה ריקה / צילום: סלינה
המלון מנואל אנטוניו של סלינה בקוסטה ריקה / צילום: סלינה

סלינה, שהוקמה על ידי רפי מוסרי ודניאל רודבסקי, יוצאי היחידות סיירת מטכ"ל ושלדג, בדרך לוול סטריט לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. התוכנית היא להתמזג לספאק BOA Acquisition Corp ולהפוך לציבורית לקראת אמצע 2022. בין המשקיעים ברשת: רונלד כהן, מור קפיטל, גיגי לוי, שאול שני ואדם נוימן. משקיעים בולטים נוספים הם אור בוקובזה וחן אבני, המייסדים של חברת Venn. החברה הממוזגת תפעל תחת השם סלינה הוספיטליטי (Selina Hospitality), ומניותיה ירשמו למסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול "SLNA".

ברשת לא חוששים משיטת הספאק שלא עבדה עבור חברות רבות, וטוענים כי הרבה חברות שלא היו מוכנות להגיע לשוק הציבורי בחרו בה. הם מעריכים כי סלינה היא חברה עם מותג גלובלי חזק ועם הכנסות גבוהות, וכי שיטת הספאק היא מוצר לגיטימי וטוב בדרך לשוק האמריקאי.

הרשת שפעילה ב-23 מדינות על פני 4 יבשות, עוסקת גם באירוח וגם מציעה שלל תוכן ללקוחותיה. בחברה מסבירים כי חלק גדול מההכנסה, שמוערכת בלפחות 100 מיליון דולר בשנה, מגיעה מ"הקהילה" ולא מחדרים. בחברה מאמינים כי הפיכתה לציבורית תאפשר לה לגדול ולהתרחב לעוד יעדים ולהגיע לקהלים חדשים. עם זאת, הנתונים הכספיים מלמדים כי ב-2020, בצל מגפת הקורונה והסגרים ברחבי העולם, רשמה הרשת הפסד של 139 מיליון דולר.

החברה פועלת בין היתר בערים הגדולות כמו תל אביב וניו יורק, אך גם במדינות כמו מרוקו וביבשת דרום אמריקה. עוד מעריכים בחברה כי ייכנסו למדינות נוספות במזרח התיכון, וגם באוסטרליה ובתאילנד. 

בכל סלינה בעולם יש "דמוקרטזיציה של עולם החדרים". יש גם חדרים משותפים וגם חדרים פרטיים, ברמות מחיר שונות. ברשת מעסיקים בישראל קרוב ל-250 ומעריכים כי יגדלו לפחות 400 עד לסוף השנה הבאה. המרכז נמצא בישראל ולטענתם הוא יישאר פה. משרדי ההנהלה מחולקים בין ישראל, לונדון וניו יורק. אם לא די בכך, ברשת מתכננים להקים 12 סלינות חדשות בישראל רק בשנה הקרובה. מהערבה, דרך מרכז תל אביב ועד לגולן. לאחרונה חתמה החברה עם הסכם עם קבוצת חג'ג', שמהווה את השותף הבכיר שלה בישראל.

הבטיחה גיוסי הון של 350 מיליון דולר

סלינה כבר הבטיחה לעצמה גיוסי הון בהיקף של 350 מיליון דולר, לצורך הרחבת ההיצע שלה ב-12 אזורים גיאוגרפיים, מה שצפוי לדברי החברה להוסיף כ-40 אלף מיטות חדשות לרשת עד שנת 2025. בנוסף להצעת תשלום לפי נסיעה, סלינה הציגה שירות מנוי חדשני - Nomad Passport - המאפשר לאורחים לשהות בכל מיקום של סלינה כל עוד הם רוצים, עם שירותים מלאים הכוללים לינה, עבודה משותפת, פעילויות בריאות ואירועים שנאספו במקום.

סלינה מדגישה, כי מותג הלייף סטייל שלה פותח במיוחד עבור תרמילאים ותיירים בני דור המילניאלס ודור ה-Z. מדובר בקבוצה שלהערכת סלינה מוציאה כ-350 מיליארד דולר בשנה על נסיעות.

לדברי החברה, מותג האירוח שלה הצומח במהירות, וכולל כיום 35 אלף מיטות פתוחות או מובטחות ב-23 מדינות, אשר מציע לדור צעיר זה של מטיילים חווית שירות מלא עם מגוון מקומות לינה בנקודות מחיר אטרקטיביות. לדברי החברה היא מצפה להציג רווח תפעולי-תזרימי (EBITDA) חיובי ראשון ברבעון הראשון של 2023, ולהגיע ב-2025 לקצת הכנסות שנתי של 1.2 מיליארד דולר באמצעות פתיחת אתרים חדשים, שיפורים תפעוליים והתבססות תיק הנכסים שלה.

סלינה מציינת כי מודל התפעול שלה מבוסס על שותפות עם בעלי נדל"ן, אשר משלמים בממוצע כ-90% מעלות הסבת הנכסים שלהם ל"יעדים תוססים בהשראה מקומית ממותגי סלינה". לדברי החברה, "היכולת של סלינה לבצע במהירות וביעילות טרנספורמציות המשפרות משמעותית את הפרופיל הפיננסי של נכסים הפכה אותה לשותפת המותג המועדפת עבור בעלי נדל"ן מקומיים שמבינים ורוצים לשרת את המעמד המתרחב של תיירים בני דור המילניאלס ודור ה-Z. גישה זו מאפשרת לסלינה להוביל לעלייה משמעותית בהכנסות בהשוואה לפעילות הקודמת בנכס".

לדברי המנכ"ל רפי מוסרי, "מילניאלס ומטיילי דור Z מחפשים 5אותנטיות וחוויות מהשורה הראשונה בכל שלב - הם רוצים להיות שקועים בתרבות המקומית של כל מקום בו הם מבקרים. על ידי שיתוף פעולה עם אומנים מקומיים כדי לעצב יעדים רלוונטיים מבחינה תרבותית ומעוררי השראה, אנו יוצרים עבורם הזדמנויות ליצור קשרים לכל החיים בתוך קהילת סלינה המתרחבת במהירות. בילינו את שש השנים האחרונות בבנייה והרחבה של פלטפורמה יעילה ומובחנת, והעסקה הזו תאפשר לנו להביא את סלינה ליותר מיקומים ומטיילים ברחבי העולם".

מוסרי הוסיף, כי "אנחנו חווים ביקוש גדול יותר ממה שחווינו לפני הקורונה, והנכסים החדשים שאנו מציעים מעידים על כמה טוב המותג סלינה מהדהד עם לקוחות היעד שלנו. למרות האתגרים שהמגיפה הציבה על נסיעות גלובליות, הפורטפוליו שלנו עולה על היעדים ארוכי הטווח שלנו, ואנו נרגשים לקראת הצעדים הבאים בהתפתחות החברה שלנו כמותג לייף סטייל ומפעיל מלון מוביל".