ועדה ציבורית תבחן את שכר הח"כים: השינוי רק החל מ-2023

הוועדה תדון בשכר חברי הכנסת, תנאי ההעסקה של היועצים הפרלמנטריים, הוצאות הקשר עם הבוחר, העסקת אנשים עם מוגבלויות ועוד • לפני כחודש הגישו חברי כנסת מיש עתיד הצעת חוק שנועדה להוציא את היכולת של חברי הכנסת לקבוע את שכרם מידם,  אך בינתיים הצעת החוק לא קודמה

בנין הכנסת / צילום: יוסי זמיר
בנין הכנסת / צילום: יוסי זמיר

ועדת הכנסת תאשר מחר הקמת ועדה ציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת. בוועדה יישבו פרופסור יורם עדן, פרופסור עו"ד יובל אלבשן, ד"ר רו"ח קרן בר חווה והם צפויים לדון בשכר חברי הכנסת, תנאי ההעסקה של היועצים הפרלמנטריים, הוצאות הקשר עם הבוחר, העסקת אנשים עם מוגבלויות ועוד. בפועל שכר חברי הכנסת לא צפוי לעלות ב-2022, כך נודע לגלובס, אולם חברי הוועדה ידונו גם בנושא הזה לצד האחרים.

לפני כחודש הגישו חברי כנסת מיש עתיד הצעת חוק שנועדה להוציא את היכולת של חברי הכנסת לקבוע את שכרם מידם, שכן גם עם מינוי הוועדה, המלצותיה יובאו לאישור ועדת הכנסת והיא זו שתבחר אם לאשר אותם או לדחות. בינתיים הצעת החוק לא קודמה ואילו הוועדה הזו צפויה לקום כבר בימים הקרובים ולהתחיל לפעול במסגרת הקבועה בחוק כיום.

כזכור, ב-2020 הוקפא שכר חברי הכנסת נוכח משבר הקורונה והוא לא עודכן אוטומטית כמדי שנה בשל משבר הפיטורים והיציאה לחל"ת באותה שנה.