הסדרי ניגוד עניינים לשלושה שרים נוספים מיש עתיד

משרד המשפטים פרסום שלושה הסדרי ניגוד עניינים לשרים יואל רזבוזוב, מאיר כהן ואלעזר שטרן • אחיו של שר התיירות הוא שף של מלון הילטון תל אביב, ולכן השר לא יוכל לעסוק בנושאים הקשורים למלון • השר שטרן מחזיק אופציות בחברת "טללים תיירות ונופש שעובדת עם פרויקטי "תגלית" ו"מסע"

יואל רזבוזוב, שר התיירות / צילום: איל יצהר
יואל רזבוזוב, שר התיירות / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים פרסם בשבוע האחרון שלושה הסדרי ניגוד עניינים לשרים אלעזר שטרן, מאיר כהן ויואל רזבוזוב מיש עתיד. בהסדר ניגוד העניינים של שר המודיעין אלעזר שטרן נכתב כי הוא מחזיק באופציות בשיעור של 3.5% בחברת "טללים תיירות ונופש בע"מ" שעובדת בין היתר עם פרויקטי "מסע" ו"תגלית", ובנו עובד במשרד התחבורה בתפקיד שהושחר.

עורך ההסדר עו"ד גיל לימון קבע כי אם שטרן יקבל את האופציות וירצה להחזיק בהן הוא יידרש לאישור של ועדת ההיתרים של מבקר המדינה. בנוסף נאסר עליו לטפל בכל עניין הנוגע באופן ישיר לחברה, לבעלי השליטה ולנושאי המשרה בה. באשר לעבודתו של בנו במשרד התחבורה, קבע עו"ד לימון כי לא קיים חשש לניגוד עניינים, אולם במידה שיהיו נושאים הקשורים לבנו או מטופלים על ידו, על שטרן יהיה אסור לפעול בהם.

הסדר ניגוד העניינים של שר התיירות יואל רזבוזוב מתייחס לאחיו של השר שהוא שף מלון הילטון בתל אביב וכן את העובדה כי הוא מחזיק מניות המהוות 5% מחברה ששמה הושחר והוקמה לצורך פרויקט פינוי-בינוי בנתניה. בנוסף, חברו (שמו הושחר) הוא מייסד ויו"ר קבוצת טכנולוגיית מידע אמריקאית שעוסקת גם בתיירות.

אם ירצה להחזיק במניות יידרש רזבוזוב לאישור מבקר המדינה באופן חריג, מחשש לניגוד עניינים יהיה אסור עליו לפעול בכל עניין הנוגע לחברה או עניינים הנוגעים לתחום פעילות החברה. אם יידרש לפעול בענייני העיר נתניה שישפיעו באופן ישיר או עקיף על הפרויקט הוא יידרש לאישור יועמ"ש משרד התחבורה.

בעניין עבודתו של אחיו של רזבוזוב במלון הילטון נקבע כי למען הזהירות עליו להימנע מלעסוק בכל עניין הנוגע באופן פרטני לאחיו או למלון שבו הוא מועסק, לרבות בקשות לסיוע בשל משבר הקורונה. בנוגע לחברו - הוא יידרש שלא לפעול בענייני החברה שבראשותו.

בהסדר ניגוד העניינים שהוכן לשר הרווחה מאיר כהן מוזכרת עבודתו לשעבר של בנו יפתח כהן ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים הנמצאת תחת משרדו של כהן, והעובדה כי עבר לאחרונה לעבוד במשרד ראש הממשלה בתחום הפיתוח האזורי. בנו גלעד כהן הוא מהנדס בחברת "ביג מרכזי קניות", אולם לא נמצא חשש לניגוד עניינים במקרה שלו.

בהסדר למניעת ניגוד עניינים שנערך לבנו יפתח כהן נקבע כי כל עוד אביו מכהן כשר הרווחה והביטחון החברתי, הוא לא יוכל לטפל בכל עניין הקשור אליו או למשרד, אך יוכל לטפל במקרים חריגים שאינם מערבים את לשכתו ובאישור היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה.

בנוסף נאסר על בנו להשתתף בישיבות שבהן השר כהן משתתף, אלא במקרים חריגים או בסוגי מקרים חריגים שבהם תאשר זאת היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה. נוכח ההגבלות הללו קובע עו"ד לימון לא נדרש להחיל מגבלות נוספות על השר.