אלמדה ונצ'רס חתמה על שיתוף פעולה עם חברת המסחור של כללית

שיתוף הפעולה יאפשר לאלמדה, המשקיעה בבריאות דיגיטלית ומכשור רפואי, להיעזר במידע שנצבר בכללית בדרך לפיתוח המוצרים שלה, להתייעץ עם המומחים שלה וכן לבחון את המוצרים כפיילוטים וניסויים קליניים בכללית

אירית יניב / צילום: איל יצהר
אירית יניב / צילום: איל יצהר

שותפות הביומד אלמדה ונצ'רס  הנסחרת בתל אביב, הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת המסחור של שירותי בריאות כללית, מור יישום. שיתוף הפעולה יאפשר לחברות הפורטפוליו של אלמדה, המשקיעה בבריאות דיגיטלית ומכשור רפואי, להיעזר במידע שנצבר בכללית בדרך לפיתוח המוצרים שלהן, להתייעץ עם המומחים שלה וכן לבחון את המוצרים כפיילוטים וניסויים קליניים בכללית.

שותפות אלמדה הוקמה על ידי ד"ר אירית יניב, אמיר בלאט וצחי סולטן. היא גייסה 70 מיליון שקל באוקטובר 2020, וזה גם היה שוויה בעת הגיוס. היום היא נסחרת לפי שווי של 64 מיליון שקל. זאת לאחר שבאוקטובר, גייסה השותפות 27 מיליון שקל נוספים.

בעת הכניסה לבורסה היו לאלמדה שתי השקעות בתהליכי סגירה, ביופרוטקט (6.2%), חברה ותיקה שפיתחה מכשיר רפואי אשר נועד לשמור על הבטיחות של רקמות באזור הערמונית בעת ביצוע טיפולים נגד סרטן הארמונית, וטיילורמד (4.2%), חברת בריאות דיגיטלית אשר מאפשרת לחולים בארה"ב למצות את מקורות המימון לטיפול הרפואי שלהם.

מאז כניסתה לבורסה ביצעה אלמדה שש השקעות חדשות, בחברות נוראמי (8%)- מדבקה לאיחוי רקמות לאחר ניתוחים, לומן (הלוואה המירה) - אפילקציית קואצ'ינג לתזונה נכונה, וריליטי (5.6%) - טיפול בשפיכה מוקדמת, אוגמדיקס (2.5%) - מציאות רבודה לרופאים מנתחים, בילונג לייף (הלוואה המירה) - מערכת דיגיטלית לניהול מחלה עבור החולים ופלקס דקס (8.9%) - מערכת לפרוסקופיה עם אלמנטים רובוטיים. בסך הכל השקיעה החברה 16.1 מיליון דולר בחברות הפורטפוליו נכון לסוף המחצית השניה של השנה.

בחברות הפורטפוליו חלו כמה התפתחויות מאז הגיוס. ביוני האחרון טיילורמד גייסה עוד 20 מיליון דולר. לפני כחודש קיבלה וריליטי אישור FDA ו- CE לשיווק המוצר שלה בארה"ב ובאירופה בהתאמה.

פיני בן-אלעזר מנכ"ל מור יישום, שירותי בריאות כללית, אמר בעקבות חתימת ההסכם: "באקוסיסטם הישראלי שמונה מעל 1,500 חברות בתחום, הצלחת חברות תלויה בהבנת צרכי הלקוח מחד; ובגישה לאמצעים ונתונים, מאידך. שיתוף הפעולה בין שותפות מו"פ, המנוהלת ע"י גוף מיקצועי עם קשרים בינלאומיים, לבין גוף יישומי, תייצר קרקע פוריה לפריצות דרך".

ד"ר אירית יניב, מייסדת שותפה ומנכ"לית אלמדה ונצ'רס, אמרה כי "אנו צופים כי שיתוף פעולה שכזה, יאפשר לשותפות אלמדה לייצר ערך מוסף לחברות הפורטפוליו הקיימות. בכוונתו להמשיך להשקיע בחברות נוספות הפועלות בתחומי השקעה מבטיחים מתוך הפורטפוליו של מור יישום".