דרישה ממפכ"ל המשטרה: לחדד את אופן ההתנהלות של שוטרים מול עיתונאים

לאחר פרסום האירוע במהלכו נעצר אמש עיתונאי הארץ גידי וייץ לאחר שניסה לברר מדוע שוטרים מעכבים פועל בניין בסמוך לביתו, דורשים בארגון העיתונאים ממפכ"ל המשטרה לחקור את האירוע ולחדד את אופן ההתנהלות של שוטרים מול עיתונאים • "הקלות הבלתי נסבלת שבה אדם יכול להיעצר רק כי ביקש לשאול מספר שאלות צריכה להדיר שינה מעינינו"

ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי
ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי

ארגון העיתונאים דורש ממפכ"ל המשטרה לתחקר את האירוע במהלכו נעצר אמש עיתונאי הארץ גידי וייץ, לאחר שניסה לברר מדוע שוטרים מעכבים פועל בניין בסמוך לביתו. הארגון דורש לחדד את אופן ההתנהלות של שוטרים מול עיתונאים. את גרסתו של וייץ עצמו לאירוע לא ניתן היה לקבל הבוקר, אך חבריו העיתונאים דיווחו על המתרחש בסמוך למעצר: העיתונאית רויטל חובל ששוחחה עם וייץ במהלך האירוע צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "גידי וייץ דיבר איתי בטלפון בזמן אמת. בדרכו הביתה הוא נתקל בשוטרים מעכבים פועל בניין שעובד בסמוך והחל לשאול מה קרה אבל השוטרים הבריונים ישר התחילו לאיים עליו. הם לא אהבו את השאלות. הוא הבהיר להם שהוא עיתונאי. אני שמעתי את זה. רגע אחרי הוא נעצר".

 

על פי הדיווחים של עמיתו העיתונאי ג'וש ברנר, השוטר אזק את וייץ שנלקח לתחנת המשטרה, שם עבר חיפוש ורק לאחר התערבות מפקד תחנת המשטרה שוחרר.

במשטרת ישראל מסרו היום בתגובה כי הטענה לפיה וייץ הזדהה בפני השוטרים כעיתונאי טרם מעצרו תיבדק על ידי הגורמים הרלוונטיים.

עוד נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה אודות אדם חשוד, נשלחה ניידת למקום. השוטרים איתרו שני פלסטינים תושבי הרשות סמוך למקום והחלו בתחקור ובדיקת תעודות הזהות שלהם. אל המקום הגיע אזרח, ניגש לשוטרים ושאל מספר פעמים מה מעשיהם ומדוע עוכבו הפלסטינים. השוטרים ביקשו מהאזרח (וייץ) להתרחק ולאחר שפנה גם לשני המעוכבים בשאלות, הודיעו לו השוטרים על מעצרו בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. האזרח הובא לתחנה ולאחר בירור קצר שוחרר ללא תנאים. כאמור הטענה לפיה הזדהה בפני השוטרים כעיתונאי טרם מעצרו תיבדק".

עם היוודע דבר מעצרו של וייץ - עיתונאי ותחקירן מוערך החתום על מהלכים משני מציאות בישראל - גינו את המעצר בחשבונות הטוויטר שלו קולגות מכלי תקשורת שונים. בארגון העיתונאים העדיפו לחכות עם תגובה רשמית עד שיוכלו לברר את הפרטים לאשורם ומסרו הבוקר "ארגון העיתונאים רואה בחומרה רבה את האירוע שבו נעצר אתמול עיתונאי הארץ גידי וייץ בתואנת שווא, וזאת לאחר שהזדהה בפני השוטרים כעיתונאי. הקלות הבלתי נסבלת שבה אדם יכול להיעצר רק כי ביקש לשאול מספר שאלות צריכה להדיר שינה מעינינו".