כלל משקאות לא תמכור את החזקתה ביפאורה: דחתה את הצעתה של קרור אחזקות

לדברי כלל משקאות, הונחה בפני דירקטוריון החברה עבודה כלכלית של מעריך שווי חיצוני, אשר קבעה כי השווי ההוגן של החזקת החברה ביפאורה הינו גבוה משמעותית מההצעה שהגישה קרור אחזקות

מפעל יפאורה ברחובות / צילום: אייל פישר
מפעל יפאורה ברחובות / צילום: אייל פישר

חברת כלל משקאות דוחה את הצעת חברת קרור אחזקות ולא תמכור לה את מניותיה בחברת יפאורה תמורת 450 מיליון שקל. בעקבות החלטת הדחייה ימשיכו כלל משקאות וקרור אחזקות להחזיק יחדיו במניות חברת המשקאות הקלים יפאורה .

לדברי כלל משקאות, הדירקטוריון שלה קיים הליך בחינה מעמיק של הצעת קרור, תוך הסתייעות בשורה של יועצים חיצוניים. במסגרת זו, הונחה בפני דירקטוריון כלל משקאות עבודה כלכלית של מעריך שווי חיצוני, אשר קבעה כי השווי ההוגן של החזקת החברה ביפאורה הינו גבוה משמעותית מההצעה שהגישה קרור אחזקות, וזאת אף בהנחות מחמירות ובשינויים רגולטוריים אפשריים העלולים להשפיע לרעה על יפאורה ועל פעילותה .

עוד ציינה כלל משקאות בהודעה, כי התקבלו בחברה אינדיקציות ממספר גופים מוסדיים המחזיקים במניותיה, על פיהן התמורה המוצעת אינה משקפת את שוויה ההוגן של אחזקות החברה ביפאורה.

קרור, שבשליטת שלמה רודב ורוני גת , שמחזיקה ב-69.55% ממניות יפאורה, הגישה בחודש שעבר הצעה לרכישת מניות יפאורה שאינן ברשותה (30.45%), תמורת סכום של 450 מיליון שקל. ההצעה שיקפה ליפאורה שווי של כ-1.48 מיליארד שקל.

מהדוחות האחרונים שפרסמה כלל משקאות  עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה יפאורה צמיחה של 10% בהכנסות ל-764 מיליון שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לדברי כלל משקאות, צמיחה זו נבעה מעלייה בביקושים ומהתאוששות המשק ממשבר הקורונה. הרווח התפעולי של יפאורה צמח בתשעת החודשים הראשונים של 2021 ב-5% ל-131 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) גדל ב-7% ל-177 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה יפאורה בתשעת החודשים הראשונים של 2021 צמיחה של 17% ברווח הנקי ל-104 מיליון שקל, אשר הושפעה לטובה גם מרווח בגין עליית ערך של ניירות ערך סחירים שבבעלותה, בסך של 7 מיליון שקל.