חילוקי דעות בטיפול בקורונה: שרת החינוך שאשא-ביטון פיטרה את מנכל משרדה

מטעמה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נמסר כי סלוביק פוטר בשל אי שביעות רצונה מאופן הניהול שלו • גורם בממשלה אמר לגלובס כי עיקר אי ההסכמה קשורה לשאלת חיסוני הקורונה בתוך בתי הספר

יגאל סלוביק / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יגאל סלוביק / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק מפוטר מתפקידו בשל חילוקי דעות עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, כך פורסם הערב לראשונה ב"חדשות 13". לשניים חילוקי דעות בנוגע לטיפול בקורונה בבתי הספר והאחריות של משרד החינוך בנושא. מטעמה של שאשא-ביטון אמרו כי סלוביק פוטר היום על ידי השרה, כאשר המעשה מגיע לאחר שהיחסים של השניים עלו על שרטון ובשל אי שביעות רצונה מאופן הניהול שלו.

גורם בממשלה אמר לגלובס כי חילוקי הדעות בין השניים ניכרים זו תקופה ממושכת, גם בתוך ישיבות הממשלה בעיקר בנוגע לצורך בחיסונים בתוך בתי הספר. גם היום בישיבת הממשלה התייחסה השרה שאשא-ביטון לטיפול באומיקרון וספגה ביקורת מרומזת מראש הממשלה והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. ‏במסגרת הדיון על הגבלות נוספות אמרה שאשא-ביטון: "התחושה היא של דה זה וו, אם מסתכלים על הנתונים רואים שאנחנו כבר שלושה שבועות בסיפור האומיקרון ואנחנו רואים שמדד המאומתים נשאר יציב בכל הפרמטרים".

זנדברג שאלה בתגובה: "האזנו לאותה סקירה מקצועית?".

‏בנט רמז בביקורת על פועלה של שרת החינוך ואמר: "אם היינו ב-70% של תלמידים (מחוסנים) היינו במקום אחר. אם משרד החינוך היה מסתער על זה.. היינו במקום אחר". השרה מירב כהן הוסיפה "קודם כל אני מסתכלת על הדברים מהפריזמה של המבוגרים. אם חלילה שוב נחשוף את המבוגרים עם מחלות הרקע לסיכונים זה יהיה אסון. אופטימיות היא לא תוכנית עבודה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מחוייב לכל החלטות הממשלה בנושא הטיפול בקורונה ומאחל ליגאל סלוביק הצלחה בהמשך דרכו".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: "החלטתי, בלב כבד אך שלם, לסיים את תפקידו של מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק.

"מפאת כבודו, לא רציתי לקיים דיון פומבי על כך אך עקב ההשמצות השקריות שמופצות בשעות האחרונות רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף.

"אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה. לזכותו יאמר כי תחום זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, הוא ייצג את המשרד בדיונים השונים וניתן לו ולצוות המשרד גיבוי מלא מצידי.
משרד החינוך מחוייב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה באופן הנכון והמקצועי ביותר.

"אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון.
לא נותר לי אלא להצטער על הסגנון ולאחל למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך".