איש השנה של מגזין טיים: אלון מאסק

"בשנת 2021 מאסק הפך לא רק לאיש העשיר בעולם, אלא אולי גם לדוגמה העשירה ביותר לשינוי המסיבי בחברה שלנו", כתב העורך הראשי של מגזין טיים, אדוארד פלסנטל • הזמרת אוליביה רודריגו נבחרה לאמנית השנה, והמדליסטית האולימפית סימון ביילס נבחרה לאתלטית השנה • התואר "גיבורי השנה" הוענק למדענים שעומדים מאחורי החיסון לקורונה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, vasilis asvestas
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, vasilis asvestas

"איש השנה הוא סמן של השפעה, ומעטים הפרטים אשר השפיעו יותר מאשר מאסק על החיים על פני כדור הארץ, ואולי גם על החיים מחוצה לו", כתב העורך הראשי של מגזין טיים, אדוארד פלסנטל. "בשנת 2021 מאסק הפך לא רק לאיש העשיר בעולם, אלא אולי גם לדוגמה העשירה ביותר לשינוי המסיבי בחברה שלנו".

"לאיש העשיר ביותר בעולם אין בית בבעלותו והוא התחיל למכור את הונו לאחרונה. הוא משליך לוויינים לחלל ורותם את השמש; הוא נוסע במכונית שיצר שלא משתמשת בדלק ובקושי זקוקה לנהג. בהינף אצבע שלו, שוק המניות ממריא או נופל. צבא של חסידים נצמד לכל אמירה שלו. הוא חולם על מאדים כשהוא צועד על כדור הארץ, מרובע לסתות ובלתי ניתן לשליטה", נכתב עליו.

במגזין טיים החלו להעניק את תואר "איש השנה" ב-1927, ומאז המסורת השתנתה כך שהתואר יכול להינתן לא רק לאדם פרטי, אלא גם לקבוצה, תנועה או רעיון שהשפיעו הכי הרבה במהלך השנה החולפת. ב-2020, ג'ו ביידן וקמלה האריס נבחרו יחד לאנשי השנה, ולפניהם היו בין היתר גרטה תונברג (2019) ודונלד טראמפ (2016). התואר הזה לא בהכרח מסמל כבוד, שכן ניתן להעניק אותו גם למי שהשפיע בצורה רעה - אדולף היטלר נבחר לאיש השנה ב-1938.

בשנת 2019 נוספו קטגוריות, כמו אמן השנה וספורטאי השנה. הזמרת אוליביה רודריגו נבחרה לאמנית השנה, והמדליסטית האולימפית סימון ביילס נבחרה לאתלטית השנה. התואר "גיבורי השנה" הוענק למדענים שעומדים מאחורי החיסון לקורונה, וביניהם הביוכימאית קטלין קריקו, הוירולוג ברני גרהאם, האימונולוגית קיזמקיה קורבט והרופא-מדען דרו וייסמן.

העורך הראשי פלסנטל אמר בעבר ל-CNN שהמגזין הצליח להוסיף קטגוריות חדשות משום שהוא כבר לא חלק מקבוצת מגזינים גדולה יותר, עם מגזינים אחרים שסיקרו באופן עמוק יותר תרבות וספורט. ב-2018 מנכ"ל סיילספורס מארק בניוף ואשתו לין רכשו את טיים מ-Meredith Corp, שבעבר היו בבעלותה כותרים כמו "ספורטס אילוסטרייטד" ו"Entertainment Weekly".

שלא כמו בשנים קודמות. השנה בטיים בחרו שלא לפרסם רשימה קצרה של מועמדים לתואר איש השנה.

טיים הכריזה על איש השנה בערוץ היוטיוב של המגזין, בסרטון שהופק על-ידי חטיבת הוידאו שלה, Times Studios. זה עומד בניגוד גמור לשנים האחרונות, בהן הבחירות הוכרזו בספיישל בפריים טיים ב-NBC. בשנים מוקדמות יותר, החשיפה הייתה מתרחשת בבוקר בתוכנית הטלוויזיה "Today".