כתר עדכנה את תשקיף ההנפקה בוול סטריט: מציגה המשך צמיחה בהכנסות ועלייה בהפסד

יצרנית רהיטי הפלסטיק מתכוונת לגייס כ-100 מיליון דולר, אך לא מסרה מה השווי המבוקש בהנפקה • שתי חברות נוספות בדרך לבורסות ניו יורק, עם גיוסים קטנים יותר

מפעל כתר / צילום: באדיבות כתר
מפעל כתר / צילום: באדיבות כתר

למרות הערכות על דחיית ההנפקה של קבוצת כתר בוול סטריט, נראה כי החברה ממשיכה לקדם את המהלך, והיא הגישה כעת עדכון לתשקיף הכולל את נתוני הרבעון השלישי. התשקיף המקורי הוגש לפני כשלושה חודשים.

כתר, המייצרת ומשווקת רהיטי פלסטיק, טרם דיווחה מהו השווי המבוקש בהנפקה, אך ציינה כי היקף הגיוס יהיה כ-100 מיליון דולר - אם כי סכום זה עשוי להשתנות בעתיד ונועד רק לצורכי הרישום.

לפי הערכות שפורסמו בעבר, החברה מבקשת לגייס בבורסת ניו יורק כמה מאות מיליוני דולרים לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. חלק הארי של הגיוס אמור לשמש אותה להחזר הלוואה בריבית דו-ספרתית שנלקחה עם רכישת השליטה בכתר. השליטה נרכשה מידי משפחת סגול ב-2016, על-ידי קרן BC Partners תמורת 1.4 מיליארד דולר, בעסקה ממונפת.

 
  

התשקיף המעודכן כולל את נתוני הרבעון השלישי, שבו הכנסות כתר הסתכמו ב-375 מיליון אירו, צמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת גם ההפסד הנקי בתקופה גדל, מ-17.8 מיליון אירו ברבעון המקביל ל-35.3 מיליון אירו ברבעון השלישי של 2021. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה חיובי בגובה 43.5 מיליון אירו, אך מדובר על ירידה של כ-21% לעומת הרבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021, הכנסות כתר היו 1.23 מיליארד אירו, צמיחה של 28%, ההפסד הנקי היה 32.8 מיליון אירו (ירידה מ-36.6 מיליון אירו אשתקד) וה-EBITDA המתואם היה כ-193 מיליון אירו, עלייה של 15%. שיעור ה-EBITDA ברבעון היה 11.6% ומתחילת השנה - 15.7%, בשני המקרים מדובר על ירידה בשיעורו ביחס לתקופות המקבילות.

נובו מתחום הרפואה, בלי הכנסות  

מלבד כתר עוד שתי חברות מישראל נמצאות בדרך לוול סטריט, עם גיוסים קטנים יחסית: חברת נובו (Nuvo) מת"א הגישה תשקיף לגיוס קטן, שיסתכם ב-9.3-12.3 מיליון דולר, בתלות במחיר המניה שייקבע בהנפקה ובמימוש האופציה של החתם, Berenberg, לרכישת עוד מניות. 

במקביל לחברה הובטחה השקעה עתידית של משקיעים קיימים לאחר ביצוע ההנפקה. ניירות הערך שקיבלו המשקיעים יומרו למניות על בסיס מנגנון שנקבע מראש. לאחר ההנפקה והמרת המניות, השווי של נובו יעמוד על 334-384 מיליון דולר, והחברה תיסחר בבורסת ניו יורק (NYSE).

נובו עוסקת בתחום הרפואה מבוססת הדאטה ומתמקדת בנשים בהריון, כאשר הפתרון שלה מאפשר לנשים לנטר את בריאותן ובריאות העובר ולספק לרופאים מידע רב יותר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 לא נרשמו לה הכנסות, ההפסד התפעולי היה   20.8 מיליון דולר וההפסד הנקי הסתכם ב-34.3 מיליון דולר. מייסד החברה הוא המנכ"ל אורן עוז, ולפי נתוני IVC היא גייסה עד היום 30 מיליון דולר.

מאריס טק מתחום הווידיאו עם הכנסות של כמיליון דולר

חברה ישראלית נוספת שעושה את דרכה לוול סטריט היא מאריס טק (Maris-Tech) מרחובות, שמבקשת לגייס סכום של עד 21.8 מיליון דולר בהנפקת מניות לפי טווח מחירים של 4-6 דולר למניה. בסך הכול יגיע שווי השוק של החברה ל-26-39 מיליון דולר, ומנייתה תיסחר ברשימה המשנית של נאסד"ק. החתם בהנפקה הוא Aegis Capital.

מאריס-טק היא ספקית של פתרונות בתחומי הווידיאו, אודיו וטלמטריה (טכנולוגיית מדידה ודיווח ממרחק). לפי התשקיף, החברה מפתחת ומשווקת מיני-מערכות חכמות למעקב ותקשורת לצרכי הגנה וביטחון המולדת וכן לתעשיית הרכב האוטונומי. החברה נוסדה ב-2008 על-ידי המנכ"ל ישראל בר, והיא מעסיקה בסך הכול 10 עובדים.

מאריס-טק מייעדת את כספי הגיוס למימון המחקר והפיתוח שלה, למאמצי השיווק והמכירות בשווקים חדשים, תוך דגש על השוק האמריקאי, לפירעון הלוואות בנקאיות הנושאות ריבית של 3.1%-5.8% ולהון חוזר.

הנתונים הפיננסיים שמצרפת מאריס-טק לתשקיף מלמדים כי היא רשמה בשנת 2020 הכנסות של 988 אלף דולר, צמיחה של 11% לעומת 2019, וההפסד הנקי שלה הסתכם ב-640 אלף דולר, לעומת 548 אלף דולר שנה קודם לכן. במחצית הראשונה של 2021 הכנסותיה היו גבוהות מההכנסות ב-2020 כולה והגיעו ל-1.3 מיליון דולר, עם הפסד נקי מצומצם יותר של כ-73 אלף דולר.