אחרי 9 חודשים של חבלי לידה: ויזנטל וצנגן מונו רשמית לחברי מועצת התאגיד

כפי שנחשף בגלובס, ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף בחרה בשניים כבר לפני תשעה חודשים, אולם הוואקום הפוליטי ואחריו העדר קוורום בוועדת גילאור "תקעו" את המינויים למשך תקופה ארוכה • כניסתם של השניים לתפקיד מתרחשת בעת שהתאגיד עומד בצומת שעלולה להתברר כקריטית - מועצת התאגיד מינתה ועדה שתבדוק את התרבות הארגונית של הארגון, זאת לאחר שורת פרסומים שחשפה התעמרות, פחד, ואפילו הטרדות מיניות

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הפקק במינויים הרגולטורים בתקשורת ממשיך להשתחרר: ימים ספורים לאחר שוועדת גילאור אישרה את בחירתם של יונה ויזנטל ויוחנן צנגן לחברי מועצת התאגיד, חתם היום (ב') שר התקשורת יועז הנדל על המינוי שהפך כעת רשמי.

כפי שנחשף בגלובס, ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף שאמונה על בחירת חברי מועצה בחרה בשניים כבר לפני תשעה חודשים, אולם הוואקום הפוליטי ואחריו העדר קוורום בוועדת גילאור "תקעו" את המינויים למשך תקופה ארוכה.

ויזנטל יישב על המשבצת של חבר המועצה המפקח על שידורי הטלוויזיה בתאגיד - בחירה המתבקשת לאור ניסיונו בתחום. נזכיר כי רק שלוש שנים לפני כן פעל מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לסכל את מינויו לתפקיד סמנכ"ל טלוויזיה בעת שהתמודד מול טל פרייפלד שזכתה בסופו של דבר. ויזנטל הוא אחד האנשים המוערכים בתחום הטלוויזיה והתוכן. הוא שימש כמנכ"ל רשות השידור בתקופת פירוק הרשות לקראת סגירתה, וברזומה שלו מצויים תפקידים רלוונטיים כגון סמנכ"ל התוכן של yes.

יונה ויזנטל / צילום: שלומי יוסף
 יונה ויזנטל / צילום: שלומי יוסף

צנגן הוא מאנשי הטלוויזיה הוותיקים בישראל. במשך כ-18 שנים הוא כיהן כמנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, ולפני כן מילא שורה של תפקידים בכירים ברשות השידור, לרבות סמנכ"ל הכספים והכלכלה ברשות. למועצה נבחר על מנת למלא את משבצת המומחה בכספים.

כניסתם של השניים לתפקיד מתרחשת בעת שהתאגיד עומד בצומת שעלולה להתברר כקריטית. נזכיר כי מועצת התאגיד מינתה ועדה שתבדוק את התרבות הארגונית של הארגון, זאת לאחר שורת פרסומים שחשפה התעמרות, פחד, ואפילו הטרדות מיניות. בראש הוועדה עומדת השופטת פרוקצ'ה והמסקנות צפויות להגיע אל שולחן המועצה בשבועות הבאים.

יוחנן צנגן / צילום: יובל חי
 יוחנן צנגן / צילום: יובל חי

מועצת התאגיד היא מהגופים המפקחים החזקים בארץ. לאור לקחי רשות השידור, שבה התאפיין הניהול בהתערבות פוליטית בוטה, המחוקק פעל על מנת שתסריט מעין זה לא יישנה בתאגיד השידור, ודאג שהמועצה לא תהיה כפופה לשר כלשהו. חברי המועצה נבחרים על ידי ועדת איתור בראשות שופט, והם בתורם בוחרים את מנכ"ל התאגיד ומנהל חברת החדשות.

עתה לאחר שהסתיימה המערכה הרגולטורית בתאגיד יידרש משרד התקשורת להאיץ באתגר נוסף: קבלת אישור של ועדת גילאור לכל המועמדים למועצת הרשות השנייה ואתגר מורכב לא פחות: לקבל על זה אישור ממשלה.