מנכ"ל רשת לשעבר יוחנן צנגן נבחר לחבר במועצת תאגיד השידור הציבורי

צנגן, אחד מאנשי הטלוויזיה הוותיקים בישראל, כיהן במשך כ-18 שנים כמנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, ולפני כן מילא שורת תפקידים בכירים ברשות השידור • אמור לשבת במועצה על משבצת המומחה בכספים

יוחנן צנגן / צילום: יובל חי
יוחנן צנגן / צילום: יובל חי

שבועות ספורים לאחר שמועצת תאגיד השידור הציבורי חזרה לפעול, ועדת האיתור שאמונה על איתור חברי המועצה חדשים ממשיכה לחזק אותה בחברים בעלי ניסיון רב בתחום התוכן והטלוויזיה: יוחנן צנגן, לשעבר מנכ"ל רשת, נבחר כחבר מועצה, שאמור לשבת על משבצת המומחה בכספים.

צנגן, אחד מאנשי הטלוויזיה הוותיקים בישראל, כיהן במשך כ-18 שנים כמנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, ולפני כן מילא שורה של תפקידים בכירים ברשות השידור, לרבות סמנכ"ל הכספים והכלכלה ברשות. בשנים האחרונות הוא פועל כמגשר בתחומי המדיה והתקשורת, בין היתר בפתרון סכסוכים בתחומי זכויות יוצרים, דיבה ולשון הרע, מחלוקות כספיות בענפי הפרסום ובענף היצירה וההפקה וסיוע בפתרון מחלוקות בין גופי רגולציה לבעלי רישיונות וזיכיונות וכדומה.

נזכיר כי לאחרונה חשפנו בגלובס כי ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף בחרה באיש תוכן בכיר נוסף, יונה ויזנטל, לתפקיד חבר המועצה האחראי על משבצת שידורי הטלוויזיה. ויזנטל שימש כמנכ"ל רשות השידור בתקופת פירוק הרשות לקראת סגירתה, וברזומה שלו מצויים תפקידים רלוונטיים כגון סמנכ"ל התוכן של yes. 

נזכיר כי מועצת התאגיד חזרה לאחרונה להתכנס לאחר שלא פעלה כמעט שנה. ועדת האיתור בראשותו של שיף אומנם איתרה מבעוד מועד שבעה מועמדים שאמורים היו להספיק לקוורום, אולם הליך המינויים התעכב מסיבות פוליטיות במשך תקופה ארוכה, וגם לאחר שכבר עברו את כל המשוכות הרגולטוריות, פטירתו של חבר המועצה חמיס אבולעפיה, ביחד עם הבעיה שנוצרה באישור המינוי של אחת המועמדות (דורית ענבר), דחו את תהליך התכנסות המועצה שוב ושוב.

התהליך המקובל למינוי חברי מועצת התאגיד הוא אישורם על-ידי שר התקשורת, ולאחר מכן בדיקת המועמדים על-ידי ועדת גילאור שאמורה לוודא בין היתר כי אין להם ניגוד אינטרסים עם פעילות המועצה.

נסביר כי מועצת התאגיד היא אחד הגופים החזקים שקיימים ולמעשה איננה כפופה לשר או פוליטיקאי כלשהו, זאת על-מנת לשמור על עצמאותה. לכן קיימת חשיבות מכרעת לזהות חברי המועצה שנבחרים.