דירקטוריון נמל אשדוד אישר דיבידנד של 90 מיליון שקל למדינה

החלטת הדירקטוריון מיוחסת לשנים 2019-2020 בהן הרווח הנקי של החברה הממשלתית עמד על 230 מיליון שקל • מדובר בסכום מעט נמוך מממוצע הדיבידנד השנתי שהחברה מעבירה למדינה מאז 2005

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock, ImageBank4u
נמל אשדוד / צילום: Shutterstock, ImageBank4u

דירקטוריון חברת נמל אשדוד הממשלתית אישר חלוקת דיבידנד של 90 מיליון שקל לאוצר המדינה על השנים 2019-2020, כך נודע לגלובס. בשתי השנים יחדיו ההכנסות של החברה עמדו על 2.14 מיליארד שקל, והרווח הנקי של עמד על 230 מיליון שקל.

בין השנים 2005 ועד 2020 (כולל) אישר הדירקטוריון דיבידנד כולל לאוצר המדינה של 823 מיליון שקל, כך שבממוצע מדובר סכום שנתי ממוצע של 51.34 מיליון שקל. לעומת הממוצע השנתי הדיבידנד שאושר כעת הינו נמוך מעט מהממוצע ב-16 השנים האחרונות.

במקביל ועל אף פתיחתם המתקרבת (בפועל) של הנמלים הפרטיים בחיפה ובאשדוד ומשבר הקורונה המתמשך, מציג נמל אשדוד ביצועים כספיים טובים. הכנסות החברה מתחילת השנה הסתכמו לסך של כ-885 מיליון שקל, עלייה של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן חברת הדירוג מעלות S&P אישרה לנמל אשדוד דירוג אשראי AA+ והעלתה את תחזית הדירוג ליציבה משלילית. עם זאת יבואנים רבים, בדגש על יבואני תבואות ופלדה (מטען כללי) העלו לאחרונה טענות קשות על תפקוד הנמל, לרבות בדיון שהתקיים לאחרונה בכנסת ושעסק בהשפעת העומס בנמלים על התייקרות מוצרים. במהלך הדיון הסביר מנכ"ל הנמל, שיקו ז'אנה כי במשך תקופה ארוכה אכן היה "פקק" אניות מחוץ לנמל, כמו שלדבריו קורה בנמלים רבים בעולם, בין היתר בשל משבר הקורונה, אלא שלדבריו העומס נמצא בירידה משמעותית מזה תקופה.

אורנה הוזמן-בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד, מסרה לגלובס, כי "דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסכום משמעותי תודות לביצועים הטובים של נמל אשדוד המצביעים על היותנו שחקן מרכזי, מקצועי ויציב המנווט באופן אחראי במים הסוערים של תקופתנו. אנו ממשיכים לפעול בזהירות ובנחישות אל מול האתגרים המקומיים והגלובאליים העומדים לנגד עינינו. מתחילת השנה הצגנו הישגים תפעוליים וכספיים טובים וזאת חרף מגפת הקורונה שממשיכה ללוות אותנו ופגעה בכל מגזרי הפעילות במשק. אנו פועלים בכל המישורים בכדי שתנופת הצמיחה המלווה אותנו מאז מחצית השנייה של שנת 2020 תמשיך גם בראייה קדימה".