"פגיעה קשה ולא מידתית": דרישה לבטל את הגבלות התעופה לפני פנייה לבג"ץ

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות שלחו מכתב התראה לראש הממשלה, ליועמ"ש ולשרים הרלוונטיים בדרישה לבטל את הגבלות התעופה בטרם הגשת בג"ץ • "מדובר במהלך שיש בו כדי לפגוע פגיעה קשה בזכויות יסוד לא רק של העוסקים בתיירות ובתעופה, בהם זכותם לחופש העיסוק; אלא גם בחופש התנועה של אזרחי המדינה"

נתב''ג / צילום: צביקי אברמוביץ
נתב''ג / צילום: צביקי אברמוביץ

בג"ץ בדרך: מכתב התראה נוסף לראש הממשלה, ליועמ"ש ולשרים הרלוונטיים דורש לבטל את הגבלות התעופה בטרם הגשת בג"ץ. המכתב נשלח בשם התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות. מכתב נוסף נשלח מוקדם יותר השבוע על ידי קבוצת אזרחים.

טענת ההתאחדות היא כי ההגבלות "פוגעות פגיעה קשה ובלתי מידתית במשרדי הנסיעות, במארגני התיירות היוצאת והנכנסת, בסוכני הנסיעות בישראל ובכל העסקים שפרנסתם קשורה או תלויה בתיירות הנכנסת והיוצאת". נטען כי ההגבלות שעליהן הוחלט התקבלו "מבלי שהונחה תשתית עובדתית מבוררת היטב, על יסוד נתונים בדוקים, בדבר האפקטיביות שלהם במאבק בווריאנט האומיקרון".

באשר להוספת מדינות נוספות לרשימה האדומה לרבות צרפת, ספרד ואיחוד האמירויות נכתב כי "החמרת ההגבלות באופן האמור תהיה מכה אנושה נוספת בפרנסתם של משרדי הנסיעות, של סוכני הנסיעות, של יועצי התיירות וכן של עובדי ענפים נוספים, בהם עובדי ענף התעופה. מדובר במהלך שיש בו כדי לפגוע פגיעה קשה בזכויות יסוד לא רק של העוסקים בתיירות ובתעופה, בהם זכותם לחופש העיסוק; אלא גם בחופש התנועה של אזרחי המדינה.

"הדברים נכונים בפרט כאשר מדובר ביעדי תיירות פופולרים, כמו איחוד האמירויות (בהתאם ללוח ההמראות באתר רשות שדות התעופה, עתידות לצאת כ-113 טיסות לאיחוד האמירויות בשבעת הימים הקרובים)".

הטענה כי כי ממילא האומיקרון כבר מתפשט בישראל - גם לאחר השתת הגבלות על החוזרים לישראל, וכי הכנסת איחוד האמירויות לרשימה מטרתה להגביל טיסות ליעדי חופשה נפוצים ולא להגן מפני תחלואה, היות שבמדינה מספר המאומתים נמוך מאוד ושיעור ההתחסנות גבוה.

"בשלב זה, לא ניתן למנוע התפרצות קהילתית של ווריאנט האומיקרון בישראל באמצעות הטלת הגבלות לא מידתיות על היציאה מישראל", נכתב במכתב. דרישת ההתאחדות שהוגשה בשם עוה"ד אסף פריאל, יובל בשן ונדב פיינמן ממשרד תדמור לוי ושות' היא לקבל הסבר להחלטות הממשלה בדבר החמרת הגבלות התעופה עד ליום א' וזאת בטרם תוגש פנייה לערכאות משפטיות.