רני צים מגייס בכיר בחברה ממשלתית לשעבר ונכנס לתחום האנרגיה

רני צים מקים יחד עם יורם כהן שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל החברה הממשלתית "נגה" וחברת ברנלימר הציבורית חברה שתתמקד בפתרונות אנרגטיים לתחנות כוח ולמפעלים

רני צים / צילום: מאיר אדרי
רני צים / צילום: מאיר אדרי

איש העסקים רני צים נכנס לפעילות בתחום האנרגיה, כפי שעשו לא מעט חברות בתקופה האחרונה שמזהות פוטנציאל בתחום, בעיקר בתחום האנרגיות המתחדשות. צים הודיע כי הוא מקים פעילות חדשה בתחום האנרגיה המתחדשת, בשם רני צים אנרגיה מקיימת. בהודעה שפרסם נכתב כי, "חברת רני צים אחזקות הפרטית, שמוחזקת בבעלות של 100% על ידי צים, חתמה על הסכם להקמת חברה חדשה שתעסוק בהתייעלות אנרגטית, בהפחתת פליטות וזיהום אצל יצרני וצרכני אנרגיה".

לפעילות החדשה מצרף צים שחקן חיזוק משמעותי - יורם כהן ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל החברה הממשלתית "נגה" (ניהול המערכת) שאמונה על ניהול, תכנון ופיתוח מערכת החשמל בישראל. מדובר בגוף שהיה משויך לחברת החשמל, וכחלק מהרפורמה בחברת החשמל יצא מהחברה, ומשמש כחברה ממשלתית עצמאית. שותפה נוספת בפעילות היא החברה הציבורית ברנמילר אנרג'י הציבורית, בה צים הינו בעל מניות (מחזיק בכ-17.1% ממניות החברה). מי שישמש כמנכ"ל החברה החדשה יהיה כהן. לפי ההסכם ברנלימר תחזיק 45% מהון המניות וכך גם צים יתרת המניות תתחלק באופן שווה בין כהן ויואב קפלן שמשמש כמשנה למנכ"ל רני צים מרכזי קניות.

בהודעת החברה נמסר כי בכוונתה, "להתחיל מיידית באיתור הזדמנויות להתייעלות אנרגטית, מתן פתרונות אגירה, הפחתת פליטות וזיהום משמעותיים בקרב יצרני וצרכני אנרגיה בישראל, ולאחר מכן בעולם. החברה החדשה תבסס את פעילותה הראשונית על הטכנולוגיה שפיתחה חברת ברנמילר בתחום צמצום הפליטות עבור תחנות כוח ומפעלי תעשיה, ובימים אלה מתקרבת ברנמילר להשלמה פרויקט מסוג זה שהיא מקימה עבור תחנת כוח של חברת האנרגיה האיטלקית ENEL . במקביל, תבחן החברה המשותפת גם שימוש בטכנולוגיות נוספות בתחומים של התייעלות אנרגטית, הפחתת פליטות וזיהום ואגירת אנרגיה".

רני צים, מסר כי, "לאחר בחינת השוק, מצאנו כי נוצר כיום צורך הכרחי ודחוף אצל יצרני האנרגיה ומפעלים תעשייתיים ברחבי הארץ לפעול להפחתת הפליטות וזיהום האוויר, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא ולסביבה העסקית התומכת ומעודדת מגמה זו. אנו מקימים כיום פעילות שתיתן מענה לצורך זה, תוך התבססות על הטכנולוגיה המוכחת של חברת ברנמילר, שקיבלה אישורי רגולציה באירופה, לצד טכנולוגיות נוספות בתחומי האנרגיה הנקייה. בכוונתנו להתחיל את הפעילות בשוק הישראלי, שהוא לבדו בעל פוטנציאל עסקי משמעותי מאד עבורנו, ובהמשך נבחן גם כניסה לשווקים הבינלאומיים במדינות רלבנטיות".

יורם כהן, שותף ומנכ"ל רני צים אנרגיה מקיימת הוסיף "משבר האקלים כבר כאן וממשלת ישראל דוחפת כיום קדימה יותר מתמיד את הנושא של הפחתת הפליטות, והדבר מתבטא גם בנושא מס הפחמן שיוטל בקרוב ויאיץ מגמה זו. כדי שהסקטור העסקי יעמוד ביעדים של צמצום הפליטות בהיקף של 30% עד 2030 ואיפוס גזי החממה עד שנת 2050, כפי שקבעה הממשלה, מתחייבת היערכותם והירתמותם של כל השחקנים בתחום כבר עתה. בהתאם, אנו מאמינים כי אנו ניצבים כיום בפני שוק יעד משמעותי ביותר. החברה החדשה שהקמנו (רני צים אנרגיה מקיימת) תתמקד בשלב ראשון בפתרונות אגירה וצמצום פליטות וזיהום למפעלי תעשיה, תחנות כוח, בתי חולים, בתי מלון ומוסדות ציבוריים שונים. אנו נתחיל לפעול באופן מיידי לאיתור הזדמנויות ושיתופי פעולה להתייעלות אנרגטית כדי לבסס את הפעילות כבר בעתיד הקרוב".