צוות ממשלתי לטיפול בפקקים החל לפעול, אבל המימוש עדיין רחוק

בשבועות האחרונים החל לפעול צוות בהובלת משרד התחבורה שמטרתו טיפול ממוקד בבעיית הפקקים • בשלב ראשוני זה מתמקד הצוות בגיבוש רעיונות רבים לטיפול הן בצד התשתיות, והן בהפחתת כמות הנסיעות, קרי צד הביקוש • גורם מקורב אמר לגלובס כי "המטרה היא לא לאו דווקא להביא יותר תקציבים, אלא למצוא פתרונות הוליסטיים"

פקקים באיילון / צילום: Shutterstock
פקקים באיילון / צילום: Shutterstock

צוות שכולל את משרדי התחבורה, האוצר ומשרד ראש הממשלה ומטרתו להתמודד עם עומסי התנועה הכבדים החל לפעול בשבועות האחרונים. את הצוות מובילה מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק ושרת התחבורה מרב מיכאלי מפקחת על הפעילות באופן צמוד. בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה ראשונה של הצוות כאשר לצד פרנק ישב גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס וכן נציגות של משרד האוצר.

"מהרגע הראשון ששרת התחבורה נכנסה לתפקיד היא דיברה על המשבר בתחום התחבורה. נכון לעכשיו אין שום דבר סדור, והצוות מתמקד בעיקר בזריקת רעיונות", אומר גורם במשרד התחבורה עימו שוחח גלובס. לדבריו הנחיצות בצוות המשולש היא בשל התפקיד שכל אחד מהמשרדים יכול לתרום. "משרד התחבורה כמובן מוביל את התוכניות ומבין את המורכבות על הכבישים, משרד ראש הממשלה חשוב בכדי לאגם רעיונות שונים, ומשרד האוצר נחוץ בכדי להבין את האירוע הכלכלי", מסביר אותו גורם.

אז מה נמצא כעת על הפרק? לדברי הגורם שעימו שוחח גלובס, הכוונה היא לאו דווקא להביא עוד תקציבים. "המטרה היא לא לאו דווקא להביא יותר תקציבים, אלא למצוא פתרונות הוליסטיים. למשל טיפול בנושא של רווחת נהגי האוטובוסים הוא חשוב מאוד מכיוון שאם להם יהיה טוב, כולנו נרגיש את זה בחווית השירות, וזה יעביר עוד ועוד נהגי רכב פרטי לתחבורה ציבורית. מצד שני מדובר בתהליך מעט ארוך", אמר הגורם.

הצעה אחרת שהועלתה על השולחן, ושאם יוחלט לקדמה תערב את משרד החינוך, היא שינוי מסוים במועדי התחלת ימי הלימודים. בדרך זו, לחצי התנועה בבוקר (שנמשכים כחצי שעה בין 7:30 לבין 8:00) עשויים להשתחרר חלקית. דרך אחרת לטפל בצד "הביקוש", הינו תמריצים שונים, למשל לעבודה מהבית.

"מדובר בהליך ראשוני מאוד, עם זאת כזה שנועד לחשוב מחוץ לקופסה ולספק פתרונות שניתן ליישם יחסית במהירות, כדי להקל על העומסים ככל הניתן", אומר אותו גורם.