"בעקבות משבר הקורונה, יותר ויותר אנחנו מתכננים משרדים שנראים כמו בתים ובתים שנראים כמו משרדים"

ניצן הורוביץ, תושב רמת גן בן 46 • מעצב פנים • "בתחום עוצמתי ומרגש כשלנו שיתוף-פעולה מקצועי עם השותפה שלי לחיים עושה רק טוב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

ניצן הורוביץ, מעצב פנים / צילום: עודד סמדר
ניצן הורוביץ, מעצב פנים / צילום: עודד סמדר

בתור ילד במשפחה דתית ולאבא מהנדס, החלום של מעצב הפנים ניצן הורוביץ היה ליצור, לא משנה מה. "כל הזמן התעסקתי בציור, בפיסול, בקדרות, תמיד היצירה הייתה שם. כמובן שגם הגדילה על ברכיו של אבי הייתה שם כדי לתמוך, שכן כבר בגילאים קטנים אבא שלי היה משחק איתנו משחקי יצירה, הוא היה מצייר לנו ציור של אלמנט מלמעלה ואנחנו היינו צריכים לנחש מה מצויר בציור. אני לא בחרתי את המקצוע, הוא בחר בי".

מיד אחרי הטיול הגדול אחרי הצבא, החל הורוביץ ללמוד עיצוב פנים, "במהלך הלימודים הרגשתי שישנם תחומי ידע שחסרים לי ולכן במקביל התחלתי ללמוד גם עיצוב תעשייתי. למחייתי עבדתי בנגריה מתוך הרצון לצמוח מלמטה להבין לעומק את החומר והטכנולוגיות, מה שהיה לי מאוד חסר בלימודי עיצוב פנים".

ההתעמקות בחומרים היא טביעת האצבע הייחודית של הורוביץ, בכל הפרויקטים שלו, החל מתכנון ידיות, דלתות וגופי תאורה ועד חללים גדולים, מסחריים בנייה פרטית ודירות יוקרה.

הורוביץ מתמחה בפרטים, בפיתוח חדשנות ובטכנולוגיה. "המחקר שלי על חומרים הביא אותי לדעת מתי אני יכול למתוח את הגבול ולנצל כל משאב ,ולמצוא את השילובים היחודיים והרגשיים כך שהחלל הוא תמיד ייחודי. המשיכה לסגנון התעשייתי וייצור תמהיל נכון עם חומרים כמו בטון, עץ, וברזל הם לא פשוטים, אבל יחד נוצרת חליפה מרהיבה. פרויקט תעשייתי שמסתיים הוא סוג של ניצחון עבורי. לקחת חומרים מהסוג הזה ולשלב בבית שאנשים נושמים בו, אותי זה מאתגר".

עוד מוסיף הורוביץ כי "בשנים האחרונות מאז שאני נשוי לדורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות ותכנון, אנחנו עובדים בשיתוף-פעולה. שני המשרדים שלנו חולקים את אותו החלל ואנחנו עובדים ביחד ונפרד על פרויקטים בחו"ל ובארץ. אנחנו בוחרים לעבוד על פרויקט במשותף כשאנחנו מזהים ששנינו יחד יכולים לתרום להצלחתו וששילוב הכוחות יוביל לתהליך בו שנינו נמצה את עצמנו לטובת הפרויקט. אנחנו מתחילים ומסיימים את היום יחד, ממשיכים לעבוד וליצור גם הרבה אחרי שהילדים הלכו לישון. בתחום עוצמתי ומרגש כשלנו שיתוף-פעולה מקצועי עם השותפה שלי לחיים עושה רק טוב - במישור המקצועי והאישי. לכל אחד מאיתנו תפקיד ואחריות שונה אני איש הרגש והפרטים ודורית היא אשפית הקומפוזיציה, כך שהתוצרים שלנו עולים על סך השלם".

הורוביץ מספר ש"תקופת הקורונה הביאה אותנו להלם ראשוני, הכל היה סגור, היינו בבית ולא ידענו מה ילד יום. מהר מאוד התחלנו לקבל בקשות מלקוחות שרוצים לשפר את ביתם ומבצרם, אספנו את כולם והמשכנו לעבוד. כולם רצו להוסיף משרדים פרטיים, לתכנן מחדש את החללים הציבוריים והמשפחתיים שלהם. הגל הזה עוד לא נגמר, כולם קונים בתים, דירות, משפצים ומחדשים, אנחנו בשיא העבודה".

לדבריו, הקורונה עשתה שינוי מחשבתי בתכנון: "היום יותר ויותר אנחנו מתכננים משרדים שנראים כמו בתים ובתים שנראים כמו משרדים. בכל המשרדים היום יש סלונים, מטבחים, פינות הסבה, וגם חומרים חמים יותר שהיו נחשבים יותר ביתיים. היום אני לא רואה שוני בתפיסה שלי בין שיטת התכנון המשרדים לבין שיטת התכנון של הבית - ישנה שפה אנושית שמתאגדת בין שני הדברים ואולי בשלב הבא היא אפילו תהיה זהה לגמרי".

הורוביץ מסכם ואומר כי "אני מאוד אוהב את העבודה שלי, אני נהנה מכל חלק ממנה ועושה אותה מבחירה כל יום מחדש".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il