וולטה סולאר ו-EDF חוברות להקמת פרויקטים סולאריים על גגות

לאור התחרות העזה בתחום שתי יזמיות הפרויקטים הסולאריים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה: יתמקדו בפרויקטים ברשויות מקומיות, מושבים, קיבוצים, מפעלים ועוד • השותפות כבר חתמה על הסכמים מול עיריית נתניה והמועצה האזורית גליל תחתון

התקנת פנאלים סולאריים / צילום: Shutterstock, areporter
התקנת פנאלים סולאריים / צילום: Shutterstock, areporter

EDF Renewables ישראל ו-וולטה סולאר (Volta Solar) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה שיוויוני והקימו שותפות להקמת מיזמים סולאריים על גגות קיימים וקירוי של חניונים, מגרשי ספורט וכדומה.

לדברי החברות, מטרתה המרכזית של השותפות היא להנגיש ולקדם מעבר לאנרגיה סולארית של גופים עסקיים ומוניציפליים אשר ייהנו מהכנסה ארוכת טווח. המודל שיוצע לחברות איננו שונה ממודלים של חברות אחרות בתחום - הקמה של מערכות סולאריות לגגות קיימים, ולגגות או קירויים שייבנו בעתיד במודל של צריכה עצמית, השכרה או שותפות.

נדב ברקן / צילום: EDF Renewables Israel
 נדב ברקן / צילום: EDF Renewables Israel

עבור EDF שהתמקדה עד היום בישראל בשדות קרקעיים, מדובר בכניסה לתחום פעילות חדש. לדברי עו"ד נדב ברקן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת EDF Renewables ישראל, "כניסת החברה לתחום הגגות בארץ הינו צעד משמעותי, המעיד על האמון הרב של החברה בכלכלה הישראלית ואשר ירחיב את נפח הפעילות של החברה בשנים הקרובות בצורה ניכרת.

"קהל היעד העיקרי אליו פונה השותפות כולל בעלי גגות ציבוריים, מגרשי ספורט וחניונים כגון: עיריות ורשויות מקומיות, קיבוצים, מושבים, יישובים, בעלי מבנים עסקיים-תעשייתים, מפעלים ועוד. לאחרונה זכינו בשני מכרזים משמעותיים של רשויות מקומיות בהיקף מצרפי של למעלה מ-50 מגה וואט, שיהוו עוגן מרכזי בפעילות השותפות בשנים הקרובות ואף כוללים אופציה להגדלת היקף שיתוף הפעולה. מדובר בעיריית נתניה עם פרויקטים בהיקף של כ-40 מגה וואט, ומועצה אזורית גליל תחתון בהיקף של כ-10 מגה וואט".

ערן טל / צילום: וולטה סולאר
 ערן טל / צילום: וולטה סולאר

ערן טל, מנכ"ל חברת וולטה סולאר, מסר "מניתוח כלכלי שביצעו החברות עלה כי ליישובים ולקיבוצים פוטנציאל להקמת מערכות סולאריות שנע בין 500kW ל 5MW, המהוות פוטנציאל להכנסה משמעותית של עשרות מיליוני שקלים למשך תקופת ההתקשרות מהפקת חשמל נקי. השילוב בין שתי החברות יאפשר לכל אחת מהן למקסם את יתרונותיה היחסיים באמצעות השותפות והוצאה לפועל של מתקנים סולאריים על אלפי גגות".