הפרסומת של דיסקונט ורותם סלע היא הזכורה ביותר בשנת 2021. האם זה בהכרח חיובי?

הרעשה חסרת תקדים בכל מדיה אפשרית ושיח תקשורתי ער לא אפשרו להתחמק משיתוף הפעולה של דיסקונט ורותם סלע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בזכות ארבע פרסומות שונות, טבע השתחלה השבוע לדירוג

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

באופן לא מפתיע, הפרסומת הראשונה שהפיק משרד הפרסום אדלר חומסקי לבנק דיסקונט בכיכובה של רותם סלע היא הפרסומת הזכורה ביותר השבוע. יש להניח כי הזכירות נובעת משני אלמנטים מרכזיים. הראשון הוא הרעשה חסרת תקדים בכל מדיה אפשרית, שבמסגרתה הגיחו פניה של סלע בכל מדיה - בברייק הפרסומות, בדיגיטל, בשילוט חוצות וברדיו - והכול באופן מאסיבי כך שאי אפשר להתחמק. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי הפרסומת לדיסקונט היא המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה שעומד על 2.6 מיליון שקל.

האלמנט השני הוא השיח התקשורתי שהצליח לייצר הקמפיין בתוך פחות משבוע, אם כי לא בהקשרים חיוביים. בתחילה היה זה שילוב המוזיקה של המלחין האנטישמי ריכרד וגנר, שנחשבת לטאבו בישראל, ולאחר מכן ההחלטה להחליף את סלע בבחור אלמוני בשלטים שהוצבו באזורי החברה החרדית, מה שעורר זעם רב של נשים וחילונים.

כל זה מצטרף לידיעות שהתפרסמו סביב ההתקשרות עם סלע, והסכסוך שלה עם טורנדו בשל החלטתה שלא לחדש עמם את ההתקשרות. כל המרכיבים הללו הפכו את המהלך של דיסקונט זכיר מאוד, אבל יידרש עוד זמן כדי להבין האם הזכירות מקושרת לתפיסה חיובית כלפי הבנק או שאולי ההתנהלות השנויה במחלוקת יצרה שיח שפגעה בבנק. במדד האהדה נמצאת הפרסומת במקום השלישי, עם 12.8%.

 
  

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "כבר בשבוע הראשון לכניסתה של הפרסומת למדד היא כבשה את המקום הראשון במדד הפרסומות הזכורות, עם שיעורי הזכירה הגבוהים ביותר לשנת 2021. ההשפעה של סלע על זכירות הפרסומת משמעותית עד כדי כך, שנדמה לעיתים שהנוכחות שלה עשויה להיות אף גדולה יותר מזו של המפרסם".

מי שגונב את ההצגה (ואת האהדה) השבוע, ומדורג במקום הראשון בדרוג הפרסומות האהובות, הוא הקמפיין של מילקי. סרט קטן עם הפקה לא גדולה, שכל מה שיש בו זה הקסם והשטותניקיות של הפרזנטורים סטטיק ובן אל. סרט טקטי למבצע שעושה את העבודה מצוין - לפחות בכל הקשור לאהדה.

סטטיק ובן אל בפרסומת של מילקי / צילום: צילום מסך
 סטטיק ובן אל בפרסומת של מילקי / צילום: צילום מסך

טבע עלתה השבוע לאוויר עם 4 פרסומות שונות, באמצעות מקאן ת"א. המשותף לכולן: סרטים "קטנים", עם תובנה אחת שמתורגמת להומור מחודד. בולטת במיוחד הפרסומת לאופטלגין, שמציגה סיטואציה סיינפלדית שבה נראים שני חברים מתכוונים להעלות ספה לקומה גבוהה, רק שהמתנדב לסחיבה לא קלט שבבניין אין מעלית.

בפרסומת אחרת נזרקות על ילד בר מצווה שמאבד את הקול סוכריות "רגילות", במקום הסוכריות של טבע. במקביל עלתה גם הפרסומת שנועדה להזכיר את החשיבות של אחסון תרופות במקום מוצל וחשוך. נהוג להגיד שילדים וכלבים תמיד גונבים את ההצגה - במקרה של הפרסומות של טבע, זה עובד לגמרי עם הילדים.

קמפיין הבר מצווה לרוגרון של טבע / צילום: צילום מסך
 קמפיין הבר מצווה לרוגרון של טבע / צילום: צילום מסך

נשארים במקום

היקף ההשקעה בפרסום בטלוויזיה עמד השבוע על 40 מיליון שקל, דומה לשבוע שעבר.

אוהבות את סטטיק ובן אל

הפרסומת למילקי אהודה יותר בקרב נשים.

סלע למבוגרים

האהדה לפרסומת של דיסקונט עולה ככל שעולים בגיל.