המשקיעים נתנו לאיטורו הארכה להשלמת המיזוג, אך השווי קוצץ ב-15%

איטורו, שמיזוגה לחברת SPAC נדחה, תמוזג לפי שווי של 8.8 מיליארד דולר אחרי הכסף, במקום 10.4 מיליארד דולר בהסכם המקורי • היקף הגיוס ממשקיעי ה-PIPE הופחת ל-441 מיליון דולר • על הירידה בשווי השפיעה הנפילה במניית רובין הוד, שפעילותה דומה לשל איטורו

יוני ורונן אסיא, מייסדי איטורו / צילום: איל יצהר
יוני ורונן אסיא, מייסדי איטורו / צילום: איל יצהר

העיכובים במיזוג של איטורו לחברת ה-SPAC, ההצטננות הכללית בשוק זה והירידה החדה בשבועות האחרונים במניית המקבילה האמריקאית רובין הוד - כל אלה מובילים לקיצוץ של כ-15% בשוויה של איטורו ולהפחתת היקף הגיוס שלה בכ-210 מיליון דולר.

רשת ההשקעות החברתיות, שמאפשרת לסחור בנכסים שונים, הייתה אמורה להתמזג לחברת ה-SPAC האמריקאית Fintech Acquisition Corp V בעסקה ששיקפה לאיטורו שווי של 10.4 מיליארד דולר אחרי הכסף, אולם השלמת העסקה נדחתה. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל. עבור חברות פרטיות זוהי דרך נוספת להפוך לציבוריות.

על רקע העיכוב בהשלמת המיזוג, למשקיעי ה-PIPE (הנפקה פרטית שנלווית לעסקה) הייתה אפשרות לבטל את ההשתתפות שלהם בעסקה או לדרוש שינוי בתמחור. אף שהערכות קודמות היו שלא יידרש כל שינוי בתמחור, לבסוף הוסכם על ירידת שווי החברה ל-8.8 מיליארד דולר אחרי הכסף (כ-7.9 מיליארד דולר לפני הכסף), כשבמקביל המשקיעים הסכימו לתת לאיטורו הארכה של חצי שנה להשלמת המיזוג, עד יוני 2022. כאמור על הירידה בשווי השפיעה הנפילה במניית רובין הוד , שאיטורו מושווית אליה. רובין הוד נחלשה בשבועות האחרונים בכ-30%.

בין הגופים שנמנו על משקיעי ה-PIPE נמצאים ION Investment Group, סופטבנק, Third Point, פידליטי ו-וולינגטון. ככל הידוע רבים מהמשקיעים הגדולים החליטו להמשיך ולהביע אמון בעסקה לאחר הורדת השווי וחתמו על ההסכם החדש, אך יחד עם זאת משקיעים אחרים העדיפו לוותר. לפיכך היקף הגיוס של איטורו ממשקיעי ה-PIPE יקטן מ-650 מיליון דולר ל-441 מיליון דולר.

נוסף על כך אמורה החברה לקבל סכום נוסף, של עד 250 מיליון דולר, מחברת ה-SPAC אליה היא מתמזגת. נזכיר שלמשקיעים ב-SPAC ישנה אפשרות לפדות את הכסף שהשקיעו ולא להשתתף בעסקה, ובחודשים האחרונים על רקע החולשה בשוק, היו שיעורי פידיונות גבוהים בעסקאות רבות.

איטורו הוקמה בשנת 2007 על-ידי יוני אסיא (מנכ"ל), אחיו רונן אסיא ודודו רינג. החברה פרסמה לאחרונה נתונים מדוחות הרבעון הרביעי של השנה, מהם עולה כי היא עקפה את התחזיות שמסרה בתחילת השנה בעת הדיווח על המיזוג ל-SPAC. הכנסות איטורו ב-2021 יגיעו לכ-1.2 מיליארד דולר, לעומת התחזית המקורית ל-1.02 מיליארד דולר (הכנסות נטו של 807 מיליון דולר). לחברה נוספו השנה כ-9 מיליון משתמשים.

מאיטורו נמסר: "2021 הייתה שנת צמיחה חזקה לאיטורו. התוצאות הראשוניות של הרבעון האחרון מצביעות על סך הכנסות שנתי לחברה של כ-1.2 מיליארד דולר, יותר מ- 100% צמיחה שנתית. תנאי השוק השתנו מאז הודענו על תהליך מיזוג הספאק שלנו במרץ, והתבטאו בהפחתה מתונה בהערכת השווי שלנו. המשקיעים וצוות ההנהלה שלנו מאמינים בביטחון ואף בהתלהבות בתחזיות הצמיחה החזקות של איטורו וההיצע הגלובלי הייחודי שלה".